Παραμένει σε δύσκολη κατάσταση η ΝΕΛ

Κατενάτσιο από την Τράπεζα Πειραιώς

17/07/2014 - 16:47

Συνεχίζεται η μάχη χαρακωμάτων μεταξύ της ΝΕΛ και της Τράπεζας Πειραιώς. Παρά τα όσα προβλέπουν οι δικαστικές αποφάσεις, καμμία από τις δύο πλευρές δεν έχει αλλάξει τη στάση της.

Συνεχίζεται η μάχη χαρακωμάτων μεταξύ της ΝΕΛ και της Τράπεζας Πειραιώς. Παρά τα όσα προβλέπουν οι δικαστικές αποφάσεις, καμμία από τις δύο πλευρές δεν έχει αλλάξει τη στάση της.

Η ΝΕΛ επιδιώκει να πάρει όλα όσα προβλέπει η συμφωνία εξυγίανσης κι η Τράπεζα, από την πλευρά της, προσπαθεί να καθυστερήσει όσο γίνεται την υλοποίηση των δικαστικών αποφάσεων. Το σκηνικό αυτό δείχνει πως η προσπάθεια να οδηγηθεί ο όμιλος της ΝΕΛ σε οικονομική ασφυξία συνεχίζεται.

Το πιθανότερο είναι πως στις 30 Ιουλίου, όποτε έχει προσδιοριστεί η εκδίκαση της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων τής ΝΕΛ, η πλευρά της Τράπεζας Πειραιώς θα επιδιώξει να πάρει νέα αναβολή. Μια πιθανή νέα αναβολή θα φέρει σε πολύ δύσκολη θέση τη ΝΕΛ, η οποία στις αρχές του Αυγούστου οφείλει να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη συμφωνία εξυγίανσης έναντι των πιστωτών της.

Αν δεν εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της, η συμφωνία μπορεί να θεωρηθεί άκυρη, κάτι που ισοδυναμεί με χρεωκοπία τής ΝΕΛ. Επί της ουσίας, δηλαδή, η ΝΕΛ δίνει μάχη επιβίωσης έχοντας ως αντίπαλο την Τράπεζα Πειραιώς και το χρόνο.

Η χρεωκοπία δε θα είναι καταστροφική μόνο για τον όμιλο και τους εργαζομένους του, αλλά και για τους πιστωτές του, που θα αποζημιωθούν σε πολύ μικρότερο ποσοστό από αυτό που προβλέπει η συμφωνία εξυγίανσης. Αυτό είναι ο λόγος που η υπό εκκαθάριση Συνεταιριστική Τράπεζα Λέσβου - Λήμνου αυτή την περίοδο επιδιώκει την υλοποίηση της συμφωνίας εξυγίανσης, ενώ έως τον περασμένο Νοέμβριο επεδίωκε να επικυρωθεί η συμφωνία από το Εφετείο Βορείου Αιγαίου.

Η προσωρινή διαταγή που εκδόθηκε στις 4 Ιουλίου από το Πρωτοδικείο Μυτιλήνης, υλοποιείται με ρυθμούς χελώνας, όπως αναφέρουν πηγές προσκείμενες στη ΝΕΛ. Η χρηματοδότηση του 1,2 εκατ. ευρώ λήφθηκε μόλις χθες και για να γίνει αυτό, η διοίκηση της ΝΕΛ χρειάστηκε να πάει στην Τράπεζα με δικαστικό επιμελητή. Από το παραπάνω ποσό, ένα μεγάλο μέρος παρακρατήθηκε από το Δημόσιο για τις οφειλές προς αυτό. Επίσης ένα μέρος αυτού του ποσού θα δοθεί για την πληρωμή μέρους των οφειλών προς τους ναυτικούς των πλοίων της εταιρείας.
Χθες οι ναυτικοί του πλοίου «Μυτιλήνη» απειλούσαν ότι θα προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας αν δε λάβουν τα δεδουλευμένα που τους οφείλονται.

Οι μετοχές
Η μεταβίβαση των μετοχών των off-shore εταιρειών I.S.F.I. - Square Fund και Ercolana Holdings Ltd δεν έχουν μεταβιβαστεί στην Altana Navigation Ltd. Η πλευρά τής Altana Navigation Ltd θα επιδιώξει να πετύχει τη μεταβίβαση των μετοχών μέσα στις δύο επόμενες εβδομάδες, ώστε να αποκτήσει τον έλεγχο της πλειοψηφίας των μετοχών τής ΝΕΛ. Η Altana Navigation Ltd είναι η μόνη από τις τέσσερις off-shore εταιρείες που ελέγχουν το μετοχικό κεφάλαιο της ΝΕΛ που έχει δεσμευτεί να συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου των 19,16 εκατ. ευρώ.

 

Απολογία για τις ματαιώσεις δρομολογίων

Την ώρα που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η διαμάχη με την Τράπεζα Πειραιώς, η ΝΕΛ έχει να αντιμετωπίσει και τις κλήσεις σε απολογία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Τη Δευτέρα 14 Ιουλίου απολογήθηκε στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής για τις πολύωρες καθυστερήσεις και τις ματαιώσεις δρομολογίων κατά τη διάρκεια των προηγούμενων μηνών, στις άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου. Απόφαση για το θέμα αυτό έως χθες δεν είχε εκδοθεί.

Αύριο Παρασκευή, η ΝΕΛ θα πρέπει να δώσει κι άλλες εξηγήσεις, σε άλλη υπηρεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας, για τα προβλήματα σε άλλες άγονες γραμμές που εξυπηρετούν τα πλοία της.

Σε περίπτωση που η ΝΕΛ κηρυχθεί έκπτωση από τις άγονες γραμμές, θα χάσει το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου της και θα οδηγηθεί σε κατάρρευση. Μέχρι σήμερα τα προβλήματα που παρουσιάζονταν στις άγονες γραμμές που καλύπτει η ΝΕΛ, αντιμετωπίζονταν συντηρητικά. Δηλαδή επιβάλλονταν χρηματικά πρόστιμα.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, είχε αφήσει να εννοηθεί πως δεν είναι πρόθεσή του να οδηγήσει τη ΝΕΛ σε κατάρρευση, γιατί κάτι τέτοιο θα είχε ως αποτέλεσμα να μείνουν χωρίς δουλειά εκατοντάδες ναυτικοί.

Το θέμα έχει μία ακόμη διάσταση, που συχνά διαφεύγει από όσους ασχολούνται με το ζήτημα.
Για να κηρυχθεί η ΝΕΛ έκπτωτη από τις άγονες γραμμές, θα πρέπει το Υπουργείο Ναυτιλίας να έχει βρει πλοία που θα καλύψουν τις γραμμές αυτές.

Η δεύτερη επιλογή που έχει το Υπουργείο, είναι να βάλει σε εφαρμογή το σχεδιασμό που έχει ήδη εκπονηθεί για αναμόρφωση του χάρτη των άγονων γραμμών. Αυτό σημαίνει λιγότερες συνδέσεις των νησιών του Βορείου Αιγαίου με τη βόρεια Ελλάδα και ακόμη λιγότερες συνδέσεις των νησιών μεταξύ τους.

Από τα παραπάνω γίνεται φανερό πως οι κυρώσεις που θα επιβληθούν στη ΝΕΛ, δε σχετίζονται μόνο με την τήρηση των συμβάσεων για τις άγονες, αλλά έχουν πολύ ευρύτερη σημασία.

 

Έως την Κυριακή το «Θεόφιλος»

Την Κυριακή ολοκληρώνει γι’ αυτό το καλοκαίρι τα δρομολόγιά του στις άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου το «Θεόφιλος» της ΝΕΛ.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα δρομολογίων που έχει ανακοινωθεί, από τη Δευτέρα 21 του μήνα τα νησιά θα συνδέονται με τα λιμάνια της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης με το «European Express».
Στη σχετική ανακοίνωση δε διευκρινίζεται για πόσο χρονικό διάστημα θα παραμείνει το «European Express» στις συγκεκριμένες γραμμές.

Το «Ταξιάρχης» παραμένει στις συνδέσεις της Λήμνου με το Λαύριο και την Καβάλα και το «Μυτιλήνη» στη σύνδεση της Ικαρίας και της Σάμου με τον Πειραιά.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey