Έκθετοι οι καταναλωτές στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια χωρίς αντίκρισμα στο Βόρειο Αιγαίο

17/09/2024 - 09:00 Ενημερώθηκε 18/09/2024 - 09:39

Απροστάτευτοι όπως φαίνεται είναι οι καταναλωτές στις ηλεκτρονικές τους συναλλαγές και ειδικά στις περιπτώσεις εκείνες που οι πρώτοι επιθυμούν να αγοράσουν ταξιδιωτικά εισιτήρια για να ταξιδέψουν από λιμάνια του Βορείου Αιγαίου προς την υπόλοιπη χώρα ή και αντίστροφα, καθώς όπως παρατηρήθηκε ειδικά το καλοκαίρι κυκλοφορούν στο διαδίκτυο εταιρείες που τα εμπορεύονται χωρίς ωστόσο να τα έχουν εξασφαλισμένα. Το ποσό της κράτησης δεσμεύεται και αποδίδεται μετά από μέρες καθότι προφανώς είναι δεδομένο ότι τα λεφτά των καταναλωτών περισσεύουν..  

Το συγκεκριμένο περιστατικό καταγράφεται στις 12 Αυγούστου του 2024. Καταναλωτής στο πλαίσιο αναζήτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αριθμημένων θέσεων για δρομολόγιο που θα εκτελείτο στις 21 Αυγούστου από Μυτιλήνη για Πειραιά επισκέπτεται ηλεκτρονικό ταξιδιωτικό πρακτορείο που έχει διαθέσιμα εισιτήρια που αντιστοιχούν σε αριθμημένες θέσεις για το συγκεκριμένο δρομολόγιο.  

Μάλιστα η συγκεκριμένη σελίδα υποστηρίζεται από το ΕΠΑνΕΚ 2014-2020 του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.  

Επανερχόμενοι στο περιστατικό θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ο καταναλωτής προχωρά στην παραγγελία των εισιτηρίων χρησιμοποιώντας χρεωστική κάρτα. Ακολούθως έρχεται μήνυμα για την έγκριση της συναλλαγής προκειμένου να αφαιρεθεί το ποσό από τον τραπεζικό λογαριασμό και να προχωρήσει η ολοκλήρωση της διαδικασίας.  

Αμέσως μετά την συγκεκριμένη ενέργεια αποστέλλεται στις 9:19 πμ στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείου μήνυμα με θέμα «Επιβεβαίωση συναλλαγής από το ηλεκτρονικό κατάστημα (..)….», στο οποίο σημειώνεται ότι «Το παρόν e-mail επιβεβαιώνει ότι η συναλλαγή που πραγματοποιήσατε στο ηλεκτρονικό κατάστημα διεκπεραιώθηκε με επιτυχία από την πλατφόρμα των ηλεκτρονικών πληρωμών» και λίγο παρακάτω «Το παρόν e-mail επιβεβαιώνει μόνο την επιτυχή επεξεργασία της συναλλαγής σας (..) Σε καμία περίπτωση δεν επιβεβαιώνει ότι η παραγγελία σας έχει γίνει αποδεκτή από το ηλεκτρονικό κατάστημα».  

Ακολούθως ο καταναλωτής θορυβημένος από το περιεχόμενου του μηνύματος καλεί στο τηλέφωνο που αντιστοιχεί στο πρακτορείο κατ’ επανάληψη αλλά κανείς δεν απαντούσε, παρότι οι γραμμές δεν έδειχνα απασχολημένες. Θορυβημένος από το εισερχόμενο μήνυμα και διαπιστώνοντας ότι από το διαθέσιμο ποσό χρημάτων του λογαριασμού του είχε αφαιρεθεί το ποσό που αντιστοιχούσε στο κόστος των εισιτηρίων έστειλε απαντητικό μήνυμα στην εταιρεία σημειώνοντας το ερώτημα «Συγγνώμη πήρατε τα λεφτά και δεν κάνατε την κράτηση;» για να λάβει την απάντηση: «Κατόπιν ελέγχου των συναλλαγών διαπιστώσαμε ότι η προσπάθεια χρέωσης της κάρτας σας δεν ολοκληρώθηκε, εξού κ δεν έγινε κράτηση. Σε περίπτωση δέσμευσης των χρημάτων σας, η τράπεζα τα αποδέσμευσε αμέσως. Ζητούμε συγγνώμη για την οποία αναστάτωση, η οποία σε καμία περίπτωση δεν οφείλεται σε εσκεμμένους χειρισμούς του (..). Αν αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα μπορείτε να επικοινωνήσετε εκ νέου μαζί μας». Αμέσως μετά από αυτή τη στιχομυθία διαπιστώνει ότι το ποσό στο λογαριασμό του επανέρχεται στην πριν από την κράτηση δεδομένα. 

Ωστόσο επειδή η συναλλαγή έγινε με χρεωστική απευθύνθηκε στο πλησιέστερο κατάστημα τραπέζης ακύρωσε την κάρτα και προχώρησε σε έκδοση νέας.  

Οι περιπτώσεις, σύμφωνα με μαρτυρίες ταξιδιωτών, όπου οι καταναλωτές ενημερώνονται εκ των υστέρων ότι παρότι πλήρωσαν ηλεκτρονικά δεν υπάρχουν εισιτήρια είναι δεκάδες για το φετινό τουλάχιστον καλοκαίρι στο νησί μας. Και μάλιστα στους περισσότερους τα λεφτά επιστρέφονται μετά από 2-3 ημέρες. Στην συγκεκριμένη περίπτωση επιστράφηκαν «tout de suite» επειδή ενδεχομένως το e-mail του εν δυνάμει ταξιδιώτη κοινοποιήθηκε και στον συνήγορο του καταναλωτή.  

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey