Αλεξ. Τσινέλ, διευθ. σύμβουλος της Fraport :«Εδώ και ένα χρόνο βλέπουμε μια εντελώς νέα προσέγγιση ως προς την ενίσχυση του τουριστικού χαρακτήρα της Μυτιλήνης, με εντυπωσιακά αποτελέσματα»

Εντυπωσιακή αύξηση κατά 50% των διεθνών αφίξεων στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης

15/09/2024 - 10:00 Ενημερώθηκε 16/09/2024 - 10:17

Δεν είναι μόνο εντυπωσιακά τα στοιχεία, σε ό,τι αφορά την μέχρι τώρα τουριστική κίνηση προς τη Λέσβο, μόνο από την τουριστική αγορά της Τουρκίας, όπου έχουμε ομολογουμένως αύξηση αφίξεων από τη γείτονα χώρα, αλλά και από τις τουριστικές αγορές της Ευρώπης, που επισκέπτονται το νησί μας με πτήσεις τσάρτερς. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της frapοrt, που διαχειρίζεται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, μεταξύ των οποίων και της Μυτιλήνης, οι διεθνείς αφίξεις στο αεροδρόμιο «Oδ. Ελύτης» της Μυτιλήνης, το πρώτο 7μηνο του 2024, έχουν σχεδόν διπλασιαστεί, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, γεγονός που δείχνει με τον πιο εμφατικό τρόπο ότι κάτι φαίνεται να αλλάζει και στον τουριστικό προορισμό «Λέσβος», σε ότι αφορά τους επισκέπτες από το εξωτερικό, κυρίως από τις χώρες της Ευρώπης, που κατά βάση έρχονται με πτήσεις τσάρτερς. Και αυτό γιατί συγκρίνοντας την κίνηση του αεροδρομίου Μυτιλήνης με την αντίστοιχη κίνηση αεροδρομίων άλλων νησιών, που είναι κυρίως τουριστικοί προορισμοί, η σχέση των διεθνών αφίξεων, με τις εσωτερικές στο «Οδ. Ελύτης» υπολείπονταν κατά πολύ, αφού το κύριο βάρος της επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο του νησιού ήταν από τις εσωτερικές πτήσεις, σε αντίθεση με άλλα νησιά, που είναι τουριστικοί προορισμοί, όπου οι διεθνείς αφίξεις κυριαρχούν έναντι της κίνησης του εσωτερικού. Χαρακτηριστικά είναι τα επίσημα στοιχεία της fraport, σε ότι αφορά τα αεροδρόμια Μυτιλήνης και Σάμου , για να περιοριστούμε σε δυο προορισμούς του βορείου Αιγαίου, όπου υπάρχει σχετική διαφοροποίηση, αναφορικά με την διεθνείς και εσωτερικές πτήσεις προς τα δυο νησιά, που δείχνουν ποια είναι η επιβατική κίνηση, αλλά και οι τάσεις που καταγράφονται το φετινό επτάμηνο, συγκρινόμενο με το αντίστοιχο περσινό. Στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης, το 7μηνο του 2024, δηλαδή μέχρι τον περασμένο Ιούλιο , που έχουμε επίσημα στοιχεία της επιβατικής κίνησης, οι αφίξεις εσωτερικού εξακολουθούν να κυριαρχούν με 109.000 επιβάτες, εκ των οποίων 2.000 είναι η αύξηση σε σχέση με το περσινό αντίστοιχο διάστημα, της τάξης δηλαδή του 2%, ενώ οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις στο νησί ήταν 44.000, καταγράφοντας αύξηση 13.000 περίπου επιβατών σε σχέση με το αντίστοιχη περσινή περίοδο, που αποτελεί αύξηση της τάξης του 42,6% (!!!), που ομολογουμένως είναι τεράστια και γι αυτό έκανε αίσθηση και στους ανθρώπους της fraport και σχολιάζεται, γιατί δημιουργεί προσδοκίες για ακόμη καλύτερες διεθνείς ...πτήσεις! Στη δε Σάμο τα αντίστοιχα στοιχεία για το ίδιο διάστημα ήταν 76.000 αφίξεις από τις διεθνείς πτήσεις-περισσότερες από ότι στη Λέσβο- εκ των οποίων μόνο 3.000 καταγράφεται ως αύξηση σε σχέση με πέρυσι, ποσοστό αύξησης της τάξης του 3,7%, υπολειπόμενο κατά πολύ της αύξησης των διεθνών αφίξεων που σημειώθηκε στη Λέσβο. Σε ότι αφορά τις εσωτερικές πτήσεις τα νούμερα είναι 53.000 επιβάτες, αύξηση 5.000 και ποσοστό 4,9%! Από τα παραπάνω στοιχεία, που αποτελούν σαφή δείγματα της επιβατικής κίνησης στα δυο αεροδρόμια, φαίνεται ότι ο τουριστικός προορισμός «Σάμος», που είναι γνωστό ότι είναι πιο ...μπροστά από τη Λέσβο, προσελκύει περισσότερους επισκέπτες με τσάρτερς, αλλά το καλό νέο για τη Λέσβο, τουλάχιστον για φέτος, είναι ότι οι διεθνείς αφίξεις επισκεπτών στέλνουν αισιόδοξα μηνύματα για το μέλλον, που θα πρέπει να αξιολογηθούν από τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό φορείς και τους επαγγελματίες του χώρου για τις περαιτέρω ενέργειες και πρωτοβουλίες που θα πρέπει να γίνουν για να αναδειχθεί με τον καλύτερο και αποτελεσματικότερο τρόπο ο προορισμός «Λέσβος».  

«Το αποτέλεσμα εντυπωσιακό» 

Χαρακτηριστική και πολύ κατατοπιστική ήταν η απάντηση του διευθύνοντος συμβούλου της Fraport Greece, Αλεξάντερ Τσινέλ σε συνέντευξη που παραχώρησε στην «Καθημερινή της Κυριακής», αναφερόμενος στην επιβατική κίνηση των 14 αεροδρομίων που διαχειρίζεται , όπου μεταξύ άλλων και απαντώντας στην ερώτηση: «ποιοι παράγοντες τροφοδοτούν τη ζήτηση για έναν προορισμό», η απάντηση του διευθύνοντας συμβούλου της fraport περιορίστηκε στο παράδειγμα του αεροδρομίου της Μυτιλήνης, με βάση τα επίσημα στοιχεία που προαναφέραμε υπογραμμίζοντας: «Οταν αρχίσαμε να διαχειριζόμαστε τα αεροδρόμια , υπήρχε η προσδοκία ότι θα αυξάναμε σημαντικά την επιβατική κίνηση . Ωστόσο η ζήτηση δεν σχετίζεται μόνο με το αεροδρόμιο ή την αεροπορική εταιρεία, αλλά συνδέεται άμεσα με τον ίδιο τον προορισμό που θέτει τις βάσεις και καθιστά επιτυχημένο ένα επιχειρησιακό σχέδιο. 

Ενα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Μυτιλήνη, που αποτελεί τη μεγάλη εξαίρεση του χαρτοφυλακίου των αεροδρομίων μας,όπου το 75% των επιβατών μας είναι διεθνείς και το 25% εγχώριοι.Στη Μυτιλήνη συμβαίνει το αντίθετο, με την κίνηση να προέρχεται κατά 25% από το εξωτερικό και κατά 75% από την Ελλάδα. Αυτό σημαίνει ότι το νησί έχει σταθερές επιδόσεις , ακόμη και καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους , παρότι ούτε υψηλή εποχικότητα διαθέτει ούτε αποτελεί πραγματικά τουριστικό προορισμό. Αυτό κυρίως συμβαίνει επειδή οι ξενοδόχοι και οι επιχειρηματίες , συμπεριλαμβανομένης και της αυτοδιοίκησης, δεν είχαν ως αυτοσκοπό την προσέλκυση τουρισμού. Ωστόσο , εδώ και ένα χρόνο βλέπουμε μια εντελώς νέα προσέγγιση ως προς την ενίσχυση του τουριστικού χαρακτήρα της Μυτιλήνης. Και το αποτέλεσμα είναι πραγματικά πολύ εντυπωσιακό. Βλέπουμε ότι η διεθνής κίνηση στη Μυτιλήνη έχει αυξηθεί σχεδόν 50% από πέρυσι. Μία αεροπορική χρειάζεται ένα λόγο για να πετάει. Οταν αυτός υπάρχει , σε συνδυασμό με τις κατάλληλες επενδύσεις , το πλαίσιο και τις υποδομές , τότε ο τουρισμός μπορεί να απογειωθεί».  

Προσδοκίες για καλύτερες διεθνείς ...πτήσεις 

Αυτό επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της fraport, που όπως και να το κάνουμε έχει μια συνολική εικόνα για την επιβατική κίνηση, μέσω των 14 αεροδρομίων που διαχειρίζεται και έχει ενδιαφέρον η εκτίμηση που σημειώνει με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του. Δεν χρειάζεται να είναι κανένας ειδικός, ή να έχει ιδιαίτερες γνώσεις, ότι αν ένας προορισμός είναι στον τουριστικό χάρτη ως τέτοιος το βέβαιο είναι ότι θα προσελκύσει επισκέπτες από κάθε γωνιά του κόσμου , ειδικά από τις τουριστικές αγορές που μπορούν να έχουν καλύτερη πρόσβαση μέσω διεθνών πτήσεων τσάρτερς. Η αύξηση κατά 50% περίπου στις διεθνείς πτήσεις του αεροδρομίου της Μυτιλήνης, σε σχέση με πέρυσι, πραγματικά εντυπωσιάζει, όταν η αύξηση σε όλα σχεδόν τα άλλα αεροδρόμια της fraport κινείται σε μονοψήφια νούμερα και σε κάποιους προορισμούς τουριστικά κορεσμένους ακόμη και με μείωση αφίξεων. Ωστόσο για να είμαστε σωστοί συγκρίνοντας το αεροδρόμιο Μυτιλήνης με άλλων νησιών θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι σε απόλυτους αριθμούς αφίξεων τα μεγέθη δεν είναι καθόλου συγκρίσιμα, αφού για τους προορισμούς αυτούς μιλάμε για εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες (βλέπε Ρόδος, Κως, Μύκονος, Σαντορίνη κ.α.), ενώ στη Λέσβο έχουμε να κάνουμε για μερικές δεκάδες χιλιάδες, που απέχουν πολύ από τους πραγματικά τουριστικούς προορισμούς της χώρας μας. Χρειάζονται λοιπόν να γίνουν πάρα πολλά και σε επίπεδο επενδύσεων και σε υποδομές, προκειμένου επιτέλους το νησί να αρχίσει να γίνεται ένας τουριστικός προορισμός με αξιώσεις, προσδοκώντας τα επόμενα χρόνια να καλύψει, σε κάποιο βαθμό, την απόσταση που έχει από τους επώνυμους τουριστικούς προορισμούς της χώρας και η φετινή «έκρηξη» δείχνει ότι υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για την «απογείωση», αρκεί να γίνουν οι δέουσες κινήσεις από όλους τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό φορείς και παράγοντες που έχουν κάθε λόγο να εκμεταλλευτούν και να αξιοποιήσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νησιού, που χρόνια τώρα μένουν «εν υπνώσει».  

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey