Νέες ακτοπλοϊκές συνδέσεις, αξιοποίηση του Σιγρίου, περισσότερα Charter και ουσιαστική παρουσία της Λέσβου στις εκθέσεις ζητά η Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου

Χωρίς στοχευμένες κινήσεις θα υστερεί ο Τουρισμός στη Λέσβο [Vid]

07/02/2023 - 09:00 Ενημερώθηκε 09/02/2023 - 16:03

Οι προσωποπαγείς δράσεις είναι σύμφωνα με το νέο Πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου, Βασίλη Βογιατζή, το μεγαλύτερο αγκάθι με ότι έχει να κάνει με την προώθηση του τουρισμού στην Λέσβο. Ο νέος πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου εξηγεί ότι ενώ υπάρχουν μελέτες ως προς την προώθηση - διαχείριση του τουριστικού προϊόντος της Λέσβου εντούτοις οι αρμόδιοι αρέσκονται να εφαρμόσουν προσωποπαγείς δράσεις οι οποίες χαρακτηρίζονται αναποτελεσματικές.

«Η συμμετοχή στις εκθέσεις δεν υπάρχει με τον τρόπο που θα έπρεπε και ίσως δεν υπάρχει και καθόλου σε κάποιες αγορές που μας ενδιαφέρουν» είπε χαρακτηριστικά σε συνέντευξή του στο «Ε» και προσθέτει «Αυτή που ήταν στοχευμένη δράση ήταν εκείνη του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου που κατάφερε και έκλεισε περίπτερο σε Έκθεση για την προώθηση του εναλλακτικού τουρισμού στην Λέσβο και συγκεκριμένα για την ανάδειξη της ορνιθοπαρατήρησης. Έγιναν στοχευμένες ομιλίες από στελέχη του Μουσείου και αυτό μας το μετέφεραν είτε «χομπίστες» ορνιθοπαρατηρητές είτε εξειδικευμένοι επιστήμονες. Η παρουσίαση αυτή είχε σημαντικό αντίκτυπο που αποτυπώνεται στις πτήσεις που είχαμε πριν την 1 Μαΐου 2022» είπε ο κ. Βογιατζής υποστηρίζοντας ότι η προηγούμενη ουσιαστική παρουσίαση της Λέσβου σε έκθεση χρονολογείται από το 2008. 

«Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνεται πριν την συμμετοχή μας σε μία έκθεση είναι η προετοιμασία. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν οι κατάλληλοι άνθρωποι που είναι γνώστες μίας αγοράς και πρέπει να στοχεύουμε στο τι αποτελέσματα θα έχει η έκθεση, τι επαφές έχουμε δημιουργήσει και να επανερχόμαστε στις εκθέσεις δημιουργώντας αξία και αποτελέσματα. Το να υπάρχει απλά μια παρουσία προϊόντων σε μία έκθεση δεν είναι αυτό που φέρνει αποτέλεσμα» είπε ο Έφορος Δημοσίων Σχέσεων της Ένωσης Δρόσος Ταρναράς, απαντώντας στο ερώτημα του «Ε» ως προς την αποτελεσματικότητα της συμμετοχής της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου σε εκθέσεις. «Μας ενδιαφέρει η ουσία στις εκθέσεις» και εξηγεί ότι αυτό εστιάζεται στους δεσμούς που θα δημιουργούν εξειδικευμένα στελέχη- φορείς του τουρισμού της Λέσβου με επιχειρηματίες των διάφορων αγορών.

Ο νέος πρόεδρος της Ένωσης Ξεχοδόχων Λέσβου, Βασίλης Βογιατζής & o έφορος Δημοσίων Σχέσεων της Ένωσης, Δρόσος Ταρναράς

Η αγορά της Τουρκίας

Η τουριστική αγορά που πρέπει να κατακτήσει σε πρώτη φάση η Λέσβος είναι εκείνη στην οποία στέκεται αρωγός η γεωγραφική θέση του νησιού και συγκεκριμένα, όπως αναφέρθηκε, αυτή είναι η αγορά της Τουρκίας. «Στο κομμάτι αυτό δεν έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι τούδε ενέργειες ούτως ώστε να υπάρχει μία ποιοτική επικοινωνία με την απέναντι πλευρά και ως εκ τούτου να επωφεληθούν οι επαγγελματίες του τουρισμού της Λέσβου, αλλά και γενικότερα η οικονομία» είπε ο κ. Ταρναράς και έκανε ειδική μνεία στις Τουριστικές Εκθέσεις της Σμύρνης & της Κωνσταντινούπολης οι οποίες είναι διεθνούς χαρακτήρα. Τόνισε ότι λόγω της γεωγραφικής θέσης η Λέσβος θα έπρεπε να εστιάζει στις εκθέσεις αυτές προσθέτοντας ότι το 2022 η συμμετοχή μας ήταν μηδενική. «Η τουρκική αγορά πάει στον αυτόματο και θεωρώ, φυσικά, ότι στο κομμάτι αυτό θα πρέπει να γίνει σοβαρή δουλειά (..)Απλά χρειάζονται άνθρωποι που έχουν αντίληψη της αγοράς που θα βγάλουν το καλύτερο αποτέλεσμα».

Η σύνδεση με την Ευρώπη

Σε ότι έχει να κάνει με την Ευρωπαϊκή αγορά ο κ. Βογιατζής πρόσθεσε ότι αυτή τη στιγμή από τον τουρισμό της Λέσβου λείπουν οι αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Ελβετίας, της Αυστρίας και αυτό είναι αποτέλεσμα του γεγονότος ότι δεν υπάρχει απευθείας σύνδεση (charter). Στο πλαίσιο αυτό η Ένωσης Ξενοδόχων δημιουργεί διαύλους επικοινωνίας με τους Τουριστικούς Πράκτορες με στόχο την δημιουργία fun trips. Τα Fun trips περιλαμβάνουν ουσιαστικά την γνωριμία των ξένων πρακτόρων με το τουριστικό προϊόν που προσφέρει η κάθε περιοχή μέσα από «αναγνωριστικά» ταξίδια. Επί της ουσίας οι ξένοι τουριστικοί πράκτορες γνωρίζουν μέσα από αυτές τις «αυτοψίες» το προϊόν που θα πουλήσουν στους πελάτες τους. Για να υλοποιηθεί ένα τέτοιο εγχείρημα, φυσικά απαιτούνται πόροι και σε αυτό όπως επισημαίνει ο κ. Βογιατζής θα πρέπει να βοηθήσουν οι φορείς της Πολιτείας. «Εμείς (οι ξενοδόχοι) θα παρέχουμε την φιλοξενία δωρεάν , ωστόσο για να έρθουν τα αεροπλάνα χρειάζονται χρήματα».

Η σύνθεση με την Ελλάδα

Ο κ. Βογιατζής τόνισε ότι ένας άλλος τομέας στον οποίο υστερεί η Λέσβος, είναι εκείνος της σύνδεσης με την υπόλοιπη Ελλάδα. «Πρέπει να φέρουμε την Λέσβο εγγύτερα στην ηπειρωτική Ελλάδα. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την ολοκλήρωση των εργασιών του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου και την ενεργοποίηση του λιμένα Σιγρίου» και συμπλήρωσε ως προς το σκέλος αυτό ότι θα πρέπει να ενεργοποιηθούν ακτοπλοϊκά δρομολόγια από Ραφήνα, Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Θεσσαλονίκη. Τόνισε δε ότι μέσα από τον δίαυλο επικοινωνίας με την Αλεξανδρούπολη η Λέσβος μπορεί να προσελκύσει τουρίστες από τα Βαλκάνια. «Μπορούμε να φιλοξενήσουμε ακόμη και Αμερικάνους στρατιώτες με τις οικογένειές τους όταν γίνει η Αμερικανική Βάση (..) Μπορούμε να κάνουμε πολλά αρκεί ο χρόνος μετάβασης με το πλοίο να είναι πιο σύντομος και αξιοποιήσουμε σωστά το λιμάνι του Σιγρίου (..) Αν καταφέρουμε και θεσμοθετήσουμε τέτοια δρομολόγια τότε το νησί μπορεί να δει καλύτερες μέρες κι μπορεί να γίνει προορισμός του Σαββατοκύριακου».

Ο θεματικός τουρισμός

Σε ότι έχει να κάνει με την δυνατότητα διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου μέσω του θεματικού τουρισμού στην Λέσβο ο οποίος εσωκλείει, μεταξύ άλλων, τον θρησκευτικό τουρισμό, τον ιαματικό τουρισμό, το birdwatching κά ο κ. Ταρναράς τόνισε ότι «Το να αναπτυχθεί ο τουρισμός όλο το χρόνο οπουδήποτε, όχι μόνο στην Λέσβο, αποτελεί μία μεγάλη πρόκληση, ειδικότερα στην Ελλάδα» και εξηγεί ότι δεν είναι εύκολο να δώσεις τα κίνητρα στον τουρίστα να επισκεφτεί έναν τόπο οποιαδήποτε εποχή. Ωστόσο υποστηρίζει η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου μπορεί να επιτευχθεί αρκεί να δομηθούν άρτια οι πυλώνες του θεματικού τουρισμού. «Η Λέσβος είναι ένα νησί που μπορεί να τα καταφέρει» επισημαίνοντας ωστόσο ότι βασική προϋπόθεση είναι να προηγηθεί σωστή δουλειά.

Καλοκαίρι 2023

19 charter αναμένεται να εκτελούν πτήσεις την τουριστική περίοδο του 2023 και αυτές δεν είναι αρκετές να καλύψουν το τουριστικό προϊόν που προσφέρεται. Ακολούθως εξηγεί ότι ο υπολογιζόμενος αριθμός των τουριστών που προκύπτει είναι της τάξεως των 7600 ατόμων όταν η Λέσβος έχει περισσότερες από 20000 κλίνες.

Τα μέχρι τώρα στοιχεία δεν συνθέτουν μια ικανοποιητική εικόνα για τους επαγγελματίες, που δεν θέλουν να αφήσουν την Λέσβο στην τύχη της όπως είπαν χαρακτηριστικά. Για τον λόγο αυτό η Ένωση Ξενοδόχων έχει προγραμματίσει μία σειρά επαφών προκειμένου να ανατρέψει αυτό το κλίμα με στόχο την δημιουργία ενός ενιαίου φορέα που θα ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με την ανάπτυξη του τουρισμού στην Λέσβο.

Τέλος ειδική αναφορά έκανε ο κ. Βογιατζής στην ανατίμηση των γαλακτοκομικών προϊόντων της Λέσβου η οποία αν όπως είπε δεν περιοριστεί θα έχει αντίκτυπο στο προσφερόμενο από τα ξενοδοχεία της Λέσβου προϊόν.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey