Με 45 παιδιά, ένα σχολείο μες στον καταυλισμό- 120 προσφυγόπουλα βρίσκονται σε σχολικές τάξεις

Ο «Καρά- Τεπές» έχει νηπιαγωγείο! [vid]

09/03/2018 - 14:43 Ενημερώθηκε 14/03/2018 - 17:32

Στο πλαίσιο υλοποίησης της Δράσης « Ένταξη Προσφυγοπαίδων ηλικίας έως 15 ετών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα» του Εθνικού Προγράμματος Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης 2014-20120, με Απόφαση του ΥΠ.Π.Ε.Θ, ξεκίνησε στις 1/2/2018 η λειτουργία της ΔΥΕΠ Νηπιαγωγείου εντός του Κέντρου Φιλοξενίας Καρά- Τεπέ Λέσβου, ως παράρτημα του 14ου Νηπιαγωγείου Μυτιλήνης. Χτες τα στελέχη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης παρουσίασαν τη λειτουργία των δύο τμημάτων ΔΥΕΠ (δομών υποδοχής για την εκπαίδευση προσφύγων) του Νηπιαγωγείου στον Καρά- Τεπέ.

Όταν φτιαχτεί ένα χωριό, ένα από τα προαπαιτούμενα είναι να έχει και σχολείο. Το χωριό Καρά Τεπές ή «Μαυροβούνι» όπως λεγόταν το μπουκαλάκι με το λάδι που έβγαλαν πέρσι οι κάτοικοι του καταυλισμού, έχει πλέον το δικό του νηπιαγωγείο, όπως προβλέπεται από την ελληνική νομοθεσία, μας είπε ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης , Αριστείδης Καλάργαλης: «Είναι ο δεύτερος μήνας που λειτουργεί με τρεις αίθουσες, και εφόσον χρειάζεται, όπως μας έχει διαβεβαιώσει και ο διευθυντής του Κέντρου, θα δημιουργηθεί και τέταρτη. Ήδη έχουμε τέσσερις συναδέλφους νηπιαγωγούς και περιμένουμε άλλους δύο που έχουν προσληφθεί για να αναλάβουν, και άλλους. Είναι πολύ καλή αναλογία. Αυτή τη στιγμή έρχονται 45 παιδιά, νήπια και προνήπια. Η νέα νομοθεσία για διετή υποχρέωση φοίτησης των μικρών παιδιών ας πούμε ότι ξεκινά κι απ’ αυτό το χώρο, και στα υπόλοιπα σχολεία και νηπιαγωγεία του Βορείου Αιγαίου»

Είναι ένα αποτέλεσμα για το οποίο συνεργάστηκαν πάρα πολλοί: ο Δήμος Λέσβου, ο διευθυντής Σταύρος Μυρογιάννης, η Ύπατη Αρμοστεία, το υπουργείο Παιδείας, οι συντονίστριες εκπαίδευσης, η κ. Μπούρατζη και η κ. Περδικούρη, η Διευθύντρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Καίτη Στρατάκη και όλο το επιτελείο της Διεύθυνσης.

Χτες έφτασε και ο υπολογιστής και ο εκτυπωτής- βασικό εργαλείο για το νηπιαγωγείο, προσφορά της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

Οι αίθουσες- κοντέινερ για τη δημιουργία του νηπιαγωγείου παραχωρήθηκαν από την Ύπατη Αρμοστεία.

 

Τάξεις υποδοχής

«Θέλουμε αυτό να συνεχιστεί και στην Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευση, δηλαδή τα παιδιά ηλικίας δημοτικού, είναι στο σχεδιαστικό μέρος να ανακοινωθεί» προσέθεσε. Τάξεις υποδοχείς έχουν δημιουργηθεί στις μεγάλες πόλεις σε Λέσβο, Χίο και Σάμο. Και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχουν δημιουργηθεί τάξεις υποδοχείς σε Γυμνάσια και ΕΠΑΛ.

Φτάνουν αυτές οι τάξεις; «Το κάθε παιδί, η κάθε οικογένεια έχει το δικαίωμα από την ελληνική νομοθεσία και τη διεθνή να πάει στο σχολείο της γειτονιάς του, να γραφτεί στο πρωινό τμήμα. Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός. Αυτή είναι επιπλέον ενίσχυση στην παροχή εκπαίδευσης, με τις τάξεις υποδοχείς και με τις δομές διημέρευσης υποστήριξης προσφυγόπουλων ή μέσα στο κέντρο φιλοξενίας ή τα απογεύματα στα δημοτικά σχολεία, τα Γυμνάσια και τα ΕΠΑΛ.

Στη Λέσβο παρακολουθούν μαθήματα περίπου 120 παιδιά σε τάξεις υποδοχής. Από αυτά, τα 45 είναι στο νηπιαγωγείο του Καρά- Τεπέ και τα υπόλοιπα σε δημοτικά σχολεία, Γυμνάσια και ΕΠΑΛ.

Για τον σχετικά μικρό αριθμό που εντάσσεται στην εκπαίδευση σε σύγκριση με όλα τα προσφυγόπουλα, ο κ. Καλάργαλης τόνισε: «Δεν μπορεί κάποιος να γυρίζει για να βρει ποια οικογένεια ή ποια ομάδα διαμερισμάτων δεν έχει γράψει τα παιδιά της. Τους παροτρύνουμε με ποικίλους τρόπους: τους συντονιστές εκπαίδευσης ή τις διεθνείς οργανώσεις και τις ΜΚΟ που έχουν άδεια και έγκριση από το υπουργείο Παιδείας να παροτρύνουν τους γονείς να εγγραφούν. Οι τάξεις υποδοχής που έχουμε μπορούν να απορροφήσουν και άλλα παιδιά. Δεν μετατίθεται η ευθύνη. Όλοι οι φορείς συγκλίνουν ώστε να ενταχθούν περισσότερα παιδιά στο ελληνικό σχολείο.»

 

Διακαής πόθος

Στο ανοιχτό Κέντρο Φιλοξενίας του Δήμου Λέσβου Μαυροβούνι- Καρά- Τεπέ, ανέφερε ο κ. Μυρογιάννης, «προσπαθούμε καθημερινά να δώσουμε τη φιλοξενία μας με αξιοπρέπεια. Η σημερινή παρουσίαση του παραρτήματος του 14ου νηπιαγωγείου είναι ένας αγώνας καθημερινός που δίνουμε εδώ και έναν χρόνο- για την ολοκλήρωση της απαιτούμενης γραφειοκρατίας- για να μπορέσουμε να το λειτουργήσουμε σήμερα. Πρόκειται για ένα μεγάλο βήμα για τις οικογένειες που έχουν μικρά παιδιά, ώστε φεύγοντας από εδώ να έχουν πάρει τη βάση, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Και βέβαια αυτό ήταν ένας διακαής πόθος των οικογενειών από τη στιγμή που έρχονταν εδώ: Πώς θα πάνε τα παιδιά τους σχολείο. Και το σχολείο ήρθε εδώ. Έχουμε την αμέριστη βοήθεια της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και του πολύ καλού συντονισμού όλων.»

Το κόστος για τους εκπαιδευτικούς είναι εξ ολοκλήρου του υπουργείου Παιδείας. Οι αίθουσες της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες και άλλες μικρές εργασίες γίνονται από το προσωπικό του κέντρου.

Τα παιδιά που βρίσκονται σε ηλικία ένταξης στην υποχρεωτική εκπαίδευση (από νηπιαγωγείο έως και γυμνάσιο) στον Καρά- Τεπέ είναι περίπου 150. Τα παιδιά του νηπιαγωγείου βρίσκονται πλέον όλα στις αίθουσες του νηπιαγωγείου. Για τη Μόρια δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι αριθμοί γιατί μεταβάλλονται καθημερινά.

  

«Κανονικά» μαθήματα από τη Μετάδραση

Η ΜΚΟ ΜΕΤΑδραση ξεκίνησε, τον Ιανουάριο του 2018, με την στήριξη της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, τη λειτουργία Κέντρων Μη Τυπικής Εκπαίδευσης στη Λέσβο, για παιδιά από το Καρά Τεπέ και τη Μόρια, καθώς και στη Χίο, για παιδιά από τη ΒΙΑΛ, σε χώρους έξω από τα hotspot. Οι μαθητές παρακολουθούν κατά βάση Ελληνικά, Μαθηματικά και Αγγλικά, ακολουθώντας κυρίως το πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας.

«Ο αριθμός των παιδιών που παραμένουν εγκλωβισμένα για μεγάλα χρονικά διαστήματα στα hotspot των νησιών είναι υψηλός. Πολλά από αυτά δεν έχουν πάει ποτέ σχολείο. Όλα τους, όμως, επιθυμούν να ενταχθούν σε ένα πλαίσιο, στο οποίο θα μπορούν να μαθαίνουν και να αναπτύσσονται μαζί με παιδιά της ηλικίας τους. Μας συγκίνησε η λαχτάρα με την οποία περίμεναν να ξεκινήσουν τα μαθήματα την πρώτη κιόλας μέρα, σχηματίζοντας ουρές πολλή ώρα πριν. Από τότε, έρχονται καθημερινά με τον ίδιο ενθουσιασμό! Οι δε γονείς τους μάς επισκέπτονται συχνά, εκφράζοντας το ενδιαφέρον τους για την πρόοδο των παιδιών τους», αναφέρει η Αναστασία Καραγιάννη, υπεύθυνη εκπαίδευσης της ΜΕΤΑδρασης στη Χίο.

Προσπάθεια γίνεται και για τη στήριξη παιδιών με ειδικές ανάγκες, ώστε να μην αποκλείονται από την εκπαίδευση. Όπως μας λέει ο Κωνσταντίνος Καρακουζίδης, υπεύθυνος εκπαίδευσης της ΜΕΤΑδρασης στη Λέσβο: «Έχουμε εντοπίσει και παραπέμψει παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, έτσι ώστε να ενταχθούν σε κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο, το συντομότερο δυνατόν». «Στόχος της ΜΕΤΑδρασης είναι να δίνεται έμφαση στην εκπαίδευση των παιδιών έξω από τα hotspot και τους καταυλισμούς στην ενδοχώρα, προκειμένου να διευκολυνθεί η ομαλή ένταξή τους στο επίσημο σχολικό σύστημα», σημειώνει η πρόεδρος της ΜΕΤΑδρασης, Λώρα Παππά.

 

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey