Γιατί ξοδεύω χρήματα, ως νέο-Έλλην;

10/05/2013 - 23:27

Το ‘χα ακούσει αρκετές φορές αυτό το τραγούδι, οδηγώντας αφηρημένα προς τη δουλειά ή το σπίτι. Δεν του είχα δώσει καμιά σημασία, όσον κι αν ο ήχος, η μελωδία με στενοχωρούσε κάπως, σα μια δυσφορία, κάτι σαν ισπανικό μοιρολόι… Τέλειωνε όμως ασυνείδητα η δύσθυμη επήρεια του, ερχόταν καπάκι ο Νταλάρας με τα «παραπονεμένα λόγια» ή ο Πορτοκάλογλου με το «ίσως να πάμε πιο πέρα»… κι η συναισθηματική τάξη απεκαθίστατο άμεσα.

Το ‘χα ακούσει αρκετές φορές αυτό το τραγούδι, οδηγώντας αφηρημένα προς τη δουλειά ή το σπίτι. Δεν του είχα δώσει καμιά σημασία, όσον κι αν ο ήχος, η μελωδία με στενοχωρούσε κάπως, σα μια δυσφορία, κάτι σαν ισπανικό μοιρολόι… Τέλειωνε όμως ασυνείδητα η δύσθυμη επήρεια του, ερχόταν καπάκι ο Νταλάρας με τα «παραπονεμένα λόγια» ή ο Πορτοκάλογλου με το «ίσως να πάμε πιο πέρα»… κι η συναισθηματική τάξη απεκαθίστατο άμεσα. Τι άλλαξε ξαφνικά και έδωσα σημασία στο ανατρεπτικό «Mi ultimo tango en Atenas» (των «Apurimac» σε συνεργασία με τη συγκλονιστική Έλλη Πασπαλά);

Μάλλον αλλοπρόσαλλοι συνειρμοί, σε ώρα που το μυαλό μου ήταν ευεπίδεκτο αντίληψης ερεθισμάτων, δηλαδή απείχε της συντεταγμένης απονεύρωσης ή μάλλον αποχαύνωσης εκ του σφυροκοπήματος ενός Λόγου της πολιτικής ατάκας, που μας έχει κατακυριεύσει πλέον, απολύτως… δημοκρατικά. Δυο κυρίες ήταν «υπεύθυνες» προς τούτο, εν αγνοία τους: η πρώτη, προσωποποίηση της στιβαρής, αδιαπραγμάτευτης προσωπικότητας της υπέρβασης των ορίων, κινητό

Αρκάδι δηλαδή, μου είχε στείλει κάτι σαν ανέκδοτο ή φάρμακο αφύπνισης: «Οι νεοέλληνες ξοδεύουν χρήματα που δεν έχουν, για να αγοράσουν αντικείμενα που δε χρειάζονται ώστε να εντυπωσιάσουν ανθρώπους που δεν εκτιμούν». Σε μια φράση της μόνον, η πολιτισμική αποκάλυψη ή σύνοψη όλου του ενοχοποιητικού Λόγου της περιόδου της Κρίσης: από το «μαζί τα φάγαμε» έως τα «εορτοδάνεια». Όπως λέει -και μ’ έμαθε- ο φίλος Μ. Μαραγκουδάκης «είναι τραγικό ότι μιλάμε για τα αποτελέσματα, αλλά αδιαφορούμε για τις πολιτισμικές αιτίες τους. Έτσι δε θα καταλάβουμε ποτέ τίποτα».

Η δεύτερη φίλη είναι ακαδημαϊκή σύντροφος και… tangera ολκής! Ζ-Αρκάδι δηλαδή, φορέας ήχων μέσα από κινήσεις: χωρίς λόγια, ό,τι εκφράζει διαχρονικά ο άρρητος πολιτισμός των ισπανόφωνων συγκατοίκων μας επί Γης.

Αναζήτησα επομένως στο Youtube το εν λόγω τραγούδι: αποκάλυψη! Λένε τα λόγια, τα ακόλουθα (σε λατινικούς χαρακτήρες) καθότι το τραγούδι είναι «ισπανικό»:

Armonia neurotica
Nel microcosmo de la Metropoli
Cultura narcissista, monarchia dogmatica
Symphonia cacophonica, pandemonium en l’ atmosphera
Melodia symvolo, melodrama y tragedia
Orgasmo ideologico, del barbarismo a la teoria
Politico dyslexico en parodia onirica
Fantasmata, dilemma megalomano di metabolismo rethorico
Thesis y antithesis...

Patriota ironico, tragico, systematico
Hypocrisia paranoica sin dialogo esoterico
Teatro ironico, sindicato plastico
Epicentro del epidermia, una chimera,
Un utopia
Iperbole, antidoto democratico, critico
Sin entousiasmo, musica epidermica e un pentagramma masochista...
y la symmetria toxica di un epilogo necrologico...

Και βεβαίως, το ρεφραίν στα ισπανικά, λέει:
…Αυτό είναι το τελευταίο τανγκό στην Αθήνα…

Έχουμε μάθει να συγκινούμαστε και να υπερηφανευόμαστε με ενέργειες επιφανών ανθρώπων, όπως παλαιότερα ο αείμνηστος καθηγητής Ξ. Ζολώτας ή πρόσφατα οι Ισπανοί καθηγητές και μαθητές τους, που επεχείρησαν να καταδείξουν ότι η ελληνική γλώσσα είναι η πηγή του Λόγου στο Δυτικό Πολιτισμό. Τους ευχαριστούμε προς τούτο. Το θέμα όμως δεν είναι η ετυμολογία ή η ιστορία των λέξεων, αλλά η σύνθεση των εννοιών μέσω αυτών. Οι «Apurimac» μάς πρόσφεραν κάτι πρόσθετο ως μήνυμα: μην αναζητάτε την όποια πολιτισμική υπεροχή στις λέξεις, αλλά στο κείμενο/νόημα που οργανώνεται μέσω αυτών.

Αυτή η διαφορά κάνει τον ελληνικό πολιτισμό οικουμενικό, αυτόν απωλέσαμε κι αυτόν επιμένουν να πλήττουν οι «εθνικώς υπερήφανοι» μικρο-αστοί πολιτικοί. Ιδιαιτέρως όταν αγανακτούν γενικώς. Κι αισθάνονται απειλούμενοι, οπότε γίνονται οι ίδιοι απροσδιόριστη απειλή: καθότι, όπως λέει ένα άλλος περιπαικτικός σαρκασμός, ο «πλούσιος ηλίθιος» παραμένει πλούσιος, ενώ ο «φτωχός ηλίθιος» παραμένει ηλίθιος! Η αθλιότητα έγκειται στο ότι πολλοί πολιτικοί στην Ελλάδα κατάλαβαν πλήρως το διακύβευμα αυτό και το «τρέφουν» χωρίς αιδώ!

Προσωπικά, προτιμώ να ακούω και να ξανακούω το τραγούδι…

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey