Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
«Σήμερα μόνο οι ηλίθιοι κάνουν δικτατορίες με τανκς, αφού υπάρχει η τηλεόραση» είχε πει ο μόλις προ λίγων ημερών αποθανών Ουμπέρτο Έκο.
Μήπως τελικά δίνουμε μεγαλύτερη σημασία στην τηλεόραση απ’ ότι πραγματικά θα έπρεπε; Μήπως η τηλεόραση είναι το άλλοθι όλων όσοι θέλουν να αποσείσουν τις ευθύνες τους; Διότι εάν η δικτατορία μάς απαγορεύει το δικαίωμα της επιλογής, στην ξεσαλωμένη (επικοινωνιακά) εποχή μας, δεν βλέπουμε κανέναν να στενάζει κάτω από τη …μπότα της τηλεόρασης.
Ποιος θεωρεί ότι η ψήφος του στις εκλογές, κοινοβουλευτικές αλλά και τοπικής αυτοδιοίκησης, ήταν προϊόν …δικτατορίας; Θα ήθελα κάποιος από τους αναγνώστες να ομολογήσει ότι τον επηρέασε η τηλεόραση. Υπάρχει κανείς; Προφανώς όχι @ Διότι εάν η επιλογή του ελληνικού λαού των εκάστοτε κυβερνήσεων στα χρόνια της τηλεόρασης, ήταν προϊόν δικτατορίας, τότε πώς …ξέφυγε και εκλέχθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ, που (υποτίθεται) είναι εναντίον του συστήματος;
Η επιλογή των τριών βουλευτών της Λέσβου ή των δημάρχων ήταν κι αυτή προϊόν δικτατορίας; Προφανώς όχι. Για να μην αναφέρω δήμαρχο Μυτιλήνης, που εκλέχθηκε έχοντας απέναντι του το σύνολο του τοπικού Τύπου! Και εν πάση περιπτώσει, η τηλεόραση εμπεριέχει τηλεοπτικά κανάλια. Κανάλια καλά, κακά, ιδιωτικά, κρατικά, καλωδιακά, όπου μέσα από τον πλουραλισμό των απόψεων ακόμα και των πολλαπλών συμφερόντων, ο κάθε πολίτης, η κάθε κοινωνία επιλέγει @ Απλώς ο Τύπος, εφημερίδα, τηλεόραση, διαδίκτυο, ο δημοσιογράφος, έχει ν’ αντιμετωπίσει το κλασικό αξίωμα της εκάστοτε εξουσίας. Η Ελευθεροτυπία είναι καλή, αρκεί να μην μας κάνει κριτική.
Ο Τύπος είναι αναγκαίος, αρκεί να μην είναι απέναντί μας. Ο δημοσιογράφος είναι ανεξάρτητος μόνο αν είναι μαζί μας! Δυστυχώς, αυτές είναι οι αρχές που διέπουν τις σχέσεις της εκάστοτε εξουσίας με τον Τύπο. Και το βασικότερο. Ό,τι παρεμβάσεις και να κάνεις, η πραγματικότητα είναι εδώ, μπροστά σου. Τα μπλόκα των αγροτών θα υπάρχουν, οι ροές των προσφύγων θα μεγαλώνουν και η οικονομία… σύριζα με το χάος! Αντί λοιπόν ο Παππάς να βάλει τάξη στα μέσα ενημέρωσης, δεν κοιτά να βάλει τάξη στον ΣΥΡΙΖΑ και στην κυβέρνηση; Ενδιαφέρον και το άρθρο του Δημήτρη Δανίκα στις «Απόψεις»
@ Τοπικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ πανηγυρίζει μέσω Facebook διότι με το παράλληλο πρόγραμμα τα πεντάμηνα γίνονται οκτάμηνα! Τόσο καλά…
Άλλα στελέχη δημοσιεύουν ρεπορτάζ από πετυχημένες συνεταιριστικές προσπάθειες στη Γερμανία και στην Ισπανία ως εναλλακτικό μοντέλο διακυβέρνησης. Γιατί ταλαιπωρούνται με μακρινά ταξίδια; Ας μείνουν στο νησί μας να δουν τις συνεταιριστικές προσπάθειες τύπου ΝΕΛ, Συνεταιριστικής Τράπεζας, «LesvoShop» και στην κατάσταση που βρίσκονται οι συνεταιριστικές οργανώσεις…
ΜΙΑ ΣΤΑΓΟΝΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ…
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 1966
Πρεμιέρα Τζέιμς Πάρις στη Μυτιλήνη
Γίνεται στον «Αρίωνα» Μυτιλήνης η επίσημη πρεμιέρα του έργου του Τζέιμς Πάρις «Διχασμός» με πρωταγωνίστρια την Έλλη Φωτίου. Στην πρεμιέρα ως επίσημοι καλεσμένοι παρευρίσκονται ο νομάρχης Λέσβου, Αντώνης Πυλιώτης, ο δήμαρχος Μυτιλήνης, Απόστολος Αποστόλου, ο δήμαρχος Μηθύμνης, Κ. Κυριακού, ο πρόεδρος της κοινότητας Πέτρας, Πέτρος Ξεντές, και πολλοί εκπρόσωποι φορέων. Στην πρεμιέρα το παρών έδωσε και η Μις Υφήλιος Κορίνα Τσοπέη. Το κοινό όμως δεν φαίνεται να συγκινήθηκε και η αίθουσα ήταν άδεια.Ο Τζέιμς Πάρις, το πραγματικό όνομα του οποίου ήταν Δημήτρης Παρασχάκης (1921 - 1982), ήταν παραγωγός κινηματογραφικών ταινιών. Γεννήθηκε στη Βατούσα, σπούδασε στη Γεωπονική Σχολή της Θεσσαλονίκης. Το 1948 μετανάστευσε στην Αμερική, και στα πρώτα χρόνια παραμονής του στις ΗΠΑ σπούδασε στην Σχολή Κινηματογράφου της «20th Century Fox». Υπήρξε παραγωγός 54 κινηματογραφικών ταινιών.
ΕΙΠΕ
«Είναι η ώρα να υψώσουμε τείχη κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας και όχι κατά των προσφύγων, στα μάτια των οποίων τα νησιά μας είναι η ελπίδα για μια καλύτερη ζωή».
Σπύρος Γαληνός, δήμαρχος Λέσβου, κατά την παραλαβή βραβείου στα Τίρανα
ΑΤΖΕΝΤΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ 24/2
- Παρουσίαση της υποψηφιότητας της Μυτιλήνης στην Επιτροπή για την Πολιτιστική Πρωτεύουσα, στο ξενοδοχείο «Τιτάνια».
- Αποχή δικηγόρων.
- Καραόκε πάρτι της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ στο «Monkey».
- Η ταινία «Το Μεγάλο Σορτάρισμα» στο «Cine Αρίων» στις 9:15 μ.μ..
- Η ταινία «Deadpool» στο «Cine Αρίων» στις 9:45 μ.μ..
- Ξεκίνησε η προπώληση των εισιτηρίων του αγώνα ΑΕΛ ΚΑΛΛΟΝΗΣ-ΠΛΑΤΑΝΙΑΣ στα γραφεία της ΑΕΛΚ από τις 9 π.μ. έως τις 4 μ.μ.
ΠΕΜΠΤΗ 25/2
- Πρεμιέρα της ταινίας των αδελφών Κοέν «Χαίρε Καίσαρ» στο «Cine Αρίων»
- Αποχή δικηγόρων.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26/2
- Αποχή δικηγόρων.
- Παράσταση της Θεατρικής Ομάδας του ΦΟΜ: «Πόθος» ή «Τα Όνειρα της Μπλανς» στο ΦΟΜ στις 9 μ.μ..
- «Αυτογνωσία, Αυτοεκτίμηση, Εικόνα εαυτού» στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου στις 4:30 μ.μ..
ΣΑΒΒΑΤΟ 27/2
- Εκλογή νέου Δ.Σ., αντιπροσώπων για την Ομοσπονδία και Ελεγκτικής Επιτροπής από τον «Σύνδεσμο Επαγγελματιών Αυτοκινητιστών Αυτοκινήτων Δημοσίας Χρήσεως Μυτιλήνης», στο ξενοδοχείο «Λέσβιον» από τις 11 π.μ. έως τη 1 μ.μ..
- Ο τραγουδιστής Απόστολος Ρίζος στο «Πανελλήνιο» στις 10:30 μ.μ..
- ΑΕΛ Καλλονής - Πλατανιάς στο Στάδιο Μυτιλήνης στις 3 μ.μ..
- Παράσταση της Θεατρικής Ομάδας του ΦΟΜ: «Πόθος» ή «Τα Όνειρα της Μπλανς» στο ΦΟΜ στις 9 μ.μ..
- Ο Θεατρικός Όμιλος Πέτρας παρουσιάζει τη «Μαντάμ Σουσού» στο Πολύκεντρο Πλωμαρίου στις 8 μ.μ..
ΚΥΡΙΑΚΗ 28/2
- Παράσταση της Θεατρικής Ομάδας του ΦΟΜ: «Πόθος» ή «Τα Όνειρα της Μπλανς» στο ΦΟΜ στις 9 μ.μ..
ΔΕΥΤΕΡΑ 29/2
- Τελευταία δόση ΕΝΦΙΑ.
- Κλείνουν τα Ιαματικά Λουτρά Πολιχνίτου. Ανοίγουν στις 1 Απριλίου
ΑΠΟΨΕΙΣ
H ελευθερία της μπούρδας!
Του Δημήτρη Δανίκα («Πρώτο Θέμα»)
Όλοι όταν ρωτηθούν, εκφράζονται απαξιωτικά με «το χάλι της ιδιωτικής τηλεόρασης». Κι όμως, τη βλέπουν. Και ταυτόχρονα περιφρονούν εκπομπές με αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ. Θέλουμε καλή τηλεόραση, αλλά προς το παρόν μάς αρέσουν τα σκουπίδια!
Πάμε τώρα στο ψητό, το πολιτικό. Ας πούμε ο «Ριζοσπάστης» ως «όργανο της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ» δημοσιεύει και φιλοξενεί κείμενα εντελώς κομματικά. Είδατε εσείς πουθενά να αμφισβητείται η κομμουνιστική του γραμμή; Πουθενά!Πάνω κάτω το ίδιο και με την «Αυγή». Πιο χαλαρά. Φιλοξενούνται κείμενα με κριτική διάθεση απέναντι στην κυβέρνηση και τον Τσίπρα. Είδατε εσείς όμως κείμενα να θριαμβολογούν υπέρ του Κυριάκου Μητσοτάκη;
Οι άλλες εφημερίδες, λοιπόν, είναι «εμπορικές επιχειρήσεις». Και κάθε αναγνώστης επιλέγει εκείνη που συμφωνεί και ταυτίζεται με τις θέσεις της. Θα μου πείτε ότι τα Μέσα διαμορφώνουν συνειδήσεις. Συμφωνώ. Όμως και οι ήδη διαμορφωμένες συνειδήσεις των αναγνωστών, και αυτές με τη σειρά τους επηρεάζουν τη γραμμή κάθε εφημερίδας!
Γιατί η κυβέρνηση έχει θυμώσει; Επειδή κανάλια και εφημερίδες ασκούν «εξοντωτική» αντικυβερνητική πολιτική. Ποιος όμως ρίχνει λάδι σ’ αυτή την «εξοντωτική» κριτική; Φυσικά η κυβέρνηση με τα ψέματα, τις αντιφάσεις της, τον ερασιτεχνισμό της και το πελατειακό σύστημα που έχει στήσει!Παράδειγμα; Το «Όχι» που έγινε «Ναι». Παράδειγμα; Τα capital controls. Παράδειγμα; Οι προσλήψεις μανάδων, αδελφών, αρραβωνιαστικών. Παράδειγμα; Οι «παραλείψεις» στο «πόθεν έσχες» υπουργών. Παράδειγμα τελευταίο, η «μετακίνηση» του Μάνου Σφακιανάκη. Ενός εκ των ελάχιστων παραγωγικών σε αυτό το δύσμοιρο και ακούνητο Δημόσιο. Ο άνθρωπος που καταπολέμησε την ηλεκτρονική παιδική πορνεία και την πειρατεία θεωρήθηκε ακατάλληλος από τον υπουργό!
Για να καταλάβετε. Έτσι ως υπόθεση εργασίας. Ας πούμε ότι εξυφαίνεται συνωμοσία. Ότι τα συγκροτήματα επιθυμούν, διακαώς, να ξεφορτωθούν τον Τσίπρα. Ας πούμε λοιπόν ότι η τράπουλα των media είναι σημαδεμένη!Ε, τότε ακόμα χειρότερα. Γιατί ο καλύτερος σύμμαχος αυτών των «άθλιων συνωμοτών» είναι ο Τσίπρας ο αριστερός. Που με την πολιτική, τις υπουργικές αντιφατικές ταλαντεύσεις και τα μικρομεσαία στελέχη που λιγουρεύονται βόλεμα και εξουσία, προσφέρει μέγιστη υπηρεσία στον «ταξικό εχθρό»!