Η παρούσα μελέτη ασχολείται με τις διαφημίσεις παιδικών παιχνιδιών και εντοπίζει τις αξίες και τα πρότυπα, που προβάλλουν μέσα από τα σημαινόμενα και τους κώδικες, που περιέχονται τόσο στην κινούμενη εικόνα όσο και στο προφορικό και γραπτό κείμενο.
Μαρία Κεραμυδά
Η χρήση κοινωνικών στερεοτύπων στις διαφημίσεις παιδικών παιχνιδιών
Εκδόσεις University Studio Press
Θεσσαλονίκη 2010, σελ. 266
Τις τελευταίες δεκαετίες η παιδική διαφήμιση έχει δεχθεί έντονες κριτικές από πολλούς φορείς, που σκοπό έχουν την προστασία του παιδιού. Ωστόσο οι νόμοι της ελεύθερης αγοράς καθιστούν τις διαφημίσεις αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας παιδιών και ενηλίκων. Η παρούσα μελέτη ασχολείται με τις διαφημίσεις παιδικών παιχνιδιών και εντοπίζει τις αξίες και τα πρότυπα, που προβάλλουν μέσα από τα σημαινόμενα και τους κώδικες, που περιέχονται τόσο στην κινούμενη εικόνα όσο και στο προφορικό και γραπτό κείμενο, με στόχο να κατανοήσουμε καλύτερα το τηλεοπτικό αυτό είδος πριν το «καταδικάσουμε». Το βιβλίο αυτό φιλοδοξεί αποτελέσει βοήθημα για ερευνητές, εκπαιδευτικούς και γονείς που θέλουν να μάθουν μαζί με τα παιδιά πώς να βλέπουν τηλεόραση.
Η Μαρία Κεραμυδά είναι απόφοιτος του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στις πολιτισμικές σπουδές και νέες τεχνολογίες. Το ερευνητικό της ενδιαφέρον επικεντρώνεται στον οπτικό γραμματισμό, στη χρήση των Μ.Μ.Ε. στην εκπαίδευση και στις νέες τεχνολογίες.