Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Ελευθερίου: «Δεν έχει χαθεί τίποτα, απλώς χάθηκε χρόνος χωρίς ευθύνη της Περιφέρειας»
Προς νέα δημοπράτηση πάει το έργο του οδικού Άξονα Αγίας Παρασκευής – Πέτρας, όπως ανακοινώθηκε στην συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στην ΠΒΑ, την Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024. Τα νέα 4 χιλιόμετρα όπως είπε ο Περιφερειάρχης Κώστας Μουτζούρης αποτελούν το 35% του συνολικού μήκους του έργου και αυτό οδηγεί την Περιφερειακή Αρχή σε νέα δημοπράτηση. Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Προγραμματισμού, Στρατή Κυρατζή η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη καθώς το έργο έχει ήδη ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ, ενώ ο εκτελεστικός γραμματέας της ΠΒΑ, Άρης Ελευθερίου τόνισε ότι δεν έχει χαθεί το έργο απλώς χάθηκε χρόνος χωρίς, όπως επισήμανε, υπαιτιότητα της Περιφέρειας.
Μέχρι την νέα δημοπράτηση θα πρέπει να προηγηθεί σύνταξη νέου π/υ ενώ δεν υπάρχει ακόμη σαφές χρονοδιάγραμμα ως προς τα βήματα που θα φέρουν πιο κοντά στην υλοποίηση το συγκεκριμένο έργο.
Στην συνέντευξη Τύπου παρίσταντο οι Αντιπεριφερειάρχης Προγραμματισμού και ΕΣΠΑ, Στρατής Κυρατζής, Αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Έργων Τόμμυς Χατζηκυριαζής, ο Αντιπεριφερειάρχης Λέσβου Κώστας Αρώνης, ο Εκτελεστικός Γραμματέας Άρης Ελευθερίου, ο τέως Δ/ντης Τεχνικών Υπηρεσιών της ΠΒΑ Δημήτρης Ακριώτης και η προϊσταμένης της Δ/νσης Τεχνικών Έργων Μαρία Τσακίρη.
Οι δηλώσεις
«Έχουμε ένα σοβαρό. Πριν από κάποιους μήνες δώσαμε μία συνέντευξη Τύπου εδώ όπου διαμαρτυρηθήκαμε γιατί το Υπουργείο μας διέκοψε την κατασκευή του δρόμου Αγία Παρασκευή Πέτρα. Είχα διατυπώσει έντονες αντιρρήσεις γιατί μας διέκοψε εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο. Πριν από πέντε μέρες πήραμε από το υπουργείο την τροποποιημένη μελέτη. Σας θυμίζω ότι αναγκάστηκε το Υπουργείο να τροποποιήσει την μελέτη διότι 1,7 χιλιόμετρα της χαράξεως της παλιάς που θα κατασκευάζαμε έπεφταν στο τότε εξαγγελθέν φράγμα Τσικνιά και το Υπουργείο είπε να σταματήσουμε για να γίνει νέα χάραξη. Έγινε νέα χάραξη η οποία προσθέτει -αφαιρείται το 1,7km- και προσθέτει 4km. Άρα το έργο επιμηκύνεται κατά 2,3 χιλιόμετρα (4 - 1,79 Km). Η μελέτη υπεγράφη από το υπουργείο τέλος Ιανουαρίου οι υπογραφές είναι τέλος Ιανουαρίου και την πήραμε τώρα Μάρτιο μετά από πιέσεις. Ειδικά εγώ τον κ. Σταϊκούρα τον πίσεα πάρα πολύ για να μας το στείλουν. (…) Παρατηρούμε ότι πρόκειται για ένα καινούργιο έργο όταν 4km προστίθενται στα 14,5km είναι νέο έργο. Φοβάμαι ότι πρέπει να ξαναδημοπρατήσουμε.
Επειδή η χάραξη διέρχεται από άλλες περιουσίες υπάρχει ένα ενδεχόμενο –απευκταίο- να έχουμε τα ίδια προβλήματα με πρόσφυγες στο Συμβούλιο Επικρατείας. Είχαμε χάσει την προηγούμενη φορά ένα χρόνο με τους πρόσφυγες. Λέω, δεν είμαι μάντης κακών ειδήσεων αλλά σκέφτομαι σαν μηχανικός. Θέλει νέο προϋπολογισμό, θέλει νέο Ελεγκτικό Συνέδριο και αυτό νόμιζα ότι έπρεπε να το πούμεόλοι όσοι είμαστε εδώ, Τεχνική Υπηρεσία και Αιρετοί να το θέσουμε υπόψη και στους πολίτες ότι ένα έργο που θα ξεκίναγα με πριν 2 χρόνια ήταν έτοιμος να εγκατασταθεί ο εργολάβος «ΘΕΜΕΛΗ» τότε προέκυψε η σύμπτωση με τον ταμιευτήρα και πήραμε τώρα τα σχέδια. Τα μελετήσαμε τούτες μέρες και σας τα θέτουμε υπόψη. Η χάραξη η καινούργια φαίνεται εδώ κοντά εκτός ταμιευτήρα αλλά όταν 4 χιλιόμετρα είναι καινούργια μέσα στα 14 χιλιόμετρα είναι περίπου το 35% του έργου δεν μπορεί να πεις ότι είναι μικροτροποποίηση του έργου» είπε ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Κώστας Μουτζούρης στις δηλώσεις του.
Ακριώτης: Θα κυνηγήσουμε το έργο αλλά θα υπάρξει καθυστέρηση
Ο τέως Δ./ντης Τεχνικών Υπηρεσιών της ΠΒΑ Δημήτρης Ακριώτης τόνισε: «Θέλω να πω ότι από την αρχή το είχαμε κυνηγήσει πολύ αυτό το έργο από τότε που έγινε εμπλοκή θυμάστε πόσες φορές είχαμε πάει κάτω και τον Καραγιάννη τον πρώην Υπουργό κλπ. Το θέμα είναι ότι εμείς είχαμε κάνει τις ενέργειες να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ, μπήκε στο νέο ΕΣΠΑ για να ξεκινήσει. Θα πρέπει να γίνει τώρα ξανά δημοπράτηση του έργου με τους νέους όρους, με τον νέο π/υ, με τις νέες απαλλοτριώσεις καθώς προστίθενται αυτά τα χιλιόμετρα. Θα τα κυνηγήσουμε όλα αυτά αλλά θα υπάρχει καθυστέρηση».
Χατζηκυριαζής: Είναι ένα έργο που περιμένει η μισή Λέσβος
Ο αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Έργων Τόμμυς Χατζηκυριαζής, δήλωσε: «Κατόπιν πιέσεων του Περιφερειάρχη και του Αντιπεριφερειάρχη Έργων και Προγραμματισμού, Στρατή Κυρατζή και της Τεχνικής Υπηρεσίας πήραμε την καινούργια τροποποιημένη τη μελέτη αλλά έχουμε δει από χθες που την είδαμε ότι τροποποίηση είναι τέσσερα χιλιόμετρα περίπου. Ουσιαστικά αλλάζει όλο το σχέδιο στο κομμάτι αυτό λόγω του ταμιευτήρα και πρέπει να γίνουν σωστές διαδικασίες για να μην πάμε πάλι πίσω. Θα συζητήσουμε με τον Περιφερειάρχη και τον Υπουργό να δούμε όσο μπορούμε να συντομεύσουμε αυτό το έργο που το περιμένει η μισή Λέσβος και ο Περιφερειάρχης το έχει πάρει πολύ ζεστά, αλλά είναι κάποια πράγματα που είναι χρονοβόρα και δεν είναι η ΠΒΑ αρμόδια για να μικρύνουμε το χρονικό διάστημα».
Κυρατζής: Οι πιστώσεις είναι εξασφαλισμένες.
Ο αντιπεριφερειάρχης Προγραμματισμού και ΕΣΠΑ, Στρατής Κυρατζής είπε: «Οι πιστώσεις είναι διασφαλισμένες στο καινούργιο ΕΣΠΑ άρα το πρόβλημά μας είναι ότι πρέπει να ξαναδημοπρατήσουμε το έργο. Το έργο θα γίνει γιατί οι πιστώσεις είναι διασφαλισμένες».
Ελευθερίου: «Δεν έχει χαθεί τίποτα, απλώς χάθηκε χρόνος χωρίς ευθύνη της Περιφέρειας»
Ο εκτελεστικός γραμματέας της ΠΒΑ, Άρης Ελευθερίου τόνισε: «Η συνέντευξη αυτή γίνεται για να ενημερωθεί ο κόσμος ότι η αναγκαστική αυτή καθυστέρηση των δύο περίπου ετών -τόσο υπολογίζεται- δεν οφείλεται σε οποιαδήποτε υπαιτιότητα της περιφέρειας. Ήταν η αρχική αβλεψία που περνούσε τμήμα του δρόμου μέσα από τη λεκάνη του φράγματος και έπρεπε να αλλάξει αυτό έγινε με πιέσεις όπως αναφέρθηκαν πριν από λίγο και πιστεύουμε θα το τρέξουμε όσο πιο σύντομα γίνεται να ολοκληρωθεί το έργο αυτό δεν έχει χαθεί τίποτα απλώς χάθηκε χρόνος χωρίς ευθύνη της Περιφέρειας».
Ερωτήσεις Τύπου
Δήμητρα Λαχουρή (ΕΡΑ Αιγαίου): «Πως γίνεται να θεωρηθεί αβλεψία η χάραξη ενός τέτοιου δρόμου που να κατευθύνεται σε ένα άλλο έργο;»
«Οι δύο μελέτες εκπονήθηκαν από δύο διαφορετικές διευθύνσεις του υπουργείου δεν εκπονήθηκαν από την ΠΒΑ η μία δεν συντονίστηκε με την άλλη. Εμείς όταν ξεκινήσαμε να εγκαταστήσουμε τον εργολάβο πληροφορηθήκαμε ότι υπάρχει μελέτη για το φράγμα. Αυτή είναι η πραγματικότητα» απάντησε ο κ. Μουτζούρης και ο κ. Ακριώτης συμπλήρωσε: «Όταν κηρύχτηκαν οι απαλλοτριώσεις του Φράγματος διαπιστώθηκε ότι το Φράγμα απαλλοτριώσεις εκτάσεις που εμείς είχαμε απαλλοτριώσει για τον δρόμο(..) Εμείς ήμασταν έτοιμοι να εγκαταστήσουμε τον εργολάβο τον Δεκέμβριο του 2022».
Μαρία Χατζηγεωργίου (Στο Νησί): Πόσος ήταν ο προηγούμενος προϋπολογισμός και πόσο εκτιμάται ότι θα είναι ο νέος. Θα είναι εύκολο να εξασφαλιστούν τα χρήματα;
«20 περίπου εκατομμύρια ήταν ο προηγούμενος π/υ» είπε ο κ. Ακριώτης και ο κ. Μουτζούρης τόνισε: «Δεν ξέρουμε πόσος θα είναι ακριβώς ο νέος προϋπολογισμός. Θα το δούμε». «Το έργο έχει μεταφερθεί από το προηγούμενο ΕΣΠΑ στο νέο ΕΣΠΑ. Αν χρειαστεί κάποιο νέο ποσό θα συμπληρωθεί» επισήμανε ο κ. Κυρατζής.
Ανδρονίκη Κουτσαβλή (Εμπρός): Ποια τα νέα χρονοδιαγράμματα ως προς τα επόμενα βήματα και πότε πιστεύετε ότι θα δημοπρατηθεί αυτό το έργο;
«Καταρχήν πρέπει να δούμε το νέο συνολικό προϋπολογισμό. Να δούμε το επιμέρους κομμάτι πόσο στοιχίζει και να αφαιρέσουμε προηγουμένως το κομμάτι που δεν θα γίνει. Άρα πρέπει να δώσουμε στον μελετητή να κάνει αυτή τη δουλειά. Αν το κάνει το Υπουργείο μπορεί να αργήσει, αν το κάνουμε εμείς με δικής μας χρηματοδότηση μπορεί να πάει γρήγορα. Αλλά δεν μπορώ να σας πω πότε. Αυτά που είδα στα 4 χρόνια με αυτό το έργο δεν μπορώ να κάνω καμία πρόβλεψη. Και όποιος πει ότι θα κοστίσει 20 εκ. κάνει λάθος» εξήγησε ο κ. Μουτζούρης.
Ντίνα Βερβέρη (Τα Νέα της Λέσβου): Το φράγμα Τσικνιά θα γίνει; Διότι όλο αυτό έχει συμβεί λόγω του Φράγματος;
«Το Φράγμα Τσικνιά έχει δημοπρατηθεί έχει κατοχυρωθεί με δημοπρασία στον ΑΚΤΩΡ αλλά δεν έχει πάρει ακόμη την έγκριση χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης λόγω της Θεσσαλίας και υπολογίζεται απ’ ότι λένε από το Υπουργείο να το βάλουν στο Τομεακό σκέλος του Υπουργείου για χρηματοδότηση. Και δεν έχουν προχωρήσει ακόμη σε σύμβαση με τον ΑΚΤΩΡ γιατί δεν έχει εξασφαλιστεί ακόμη η χρηματοδότηση των 106 εκ. που είναι ο π/υ του έργου» απάντησε ο κ. Ακριώτης.
Ανδρονίκη Κουτσαβλή (Εμπρός): Δεδομένης της πορείας αυτού του έργου και των εξελίξεων που σημειώθηκαν θεωρείτε ότι είναι ασφαλή τα υπόλοιπα έργα όταν οι αρμόδιες υπηρεσίες λειτουργούν με αυτό τον τρόπο;
«Θα θέλατε να μην είναι ασφαλή αλλά είναι ασφαλή και θα σας καλέσουμε την επόμενη εβδομάδα για το εναρκτήριο λάκτισμα για το δρόμο Νάπη - Πελόπη» είπε ο κ. Μουτζούρης.