Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Ένα ταξίδι τέχνης και ιστορίας με την Μαρία Γιαννίκου
Η έκθεση ζωγραφικής «Infinity mirror», της Μαρίας Γιαννίκου, που παρουσιάστηκε στην πόλη του φωτός, το Παρίσι στη Galerie Desmos το καλοκαίρι που μας πέρασε έρχεται τώρα και στην Μυτιλήνη, λίγο πριν τα έργα ταξιδέψουν σε άλλη ήπειρο και στην πόλη που αποτέλεσε πηγή έμπνευσης, τη Savannah Georgia με την υποστήριξη του Ελληνικού Προξενείου της Αμερικής.
H δουλειά αυτή, όπως εξηγεί σε συνέντευξή της στο «Ε» η ζωγράφος, Μαρία Γιαννίκου, πραγματεύεται την ιστορία της ανθρώπινης φύσης μέσα από την πορεία της ιστορίας. «Ουσιαστικά έχει να κάνει με τα ανθρώπινα δικαιώματα και είναι η συνέχεια της δουλειάς που παρουσιάστηκε πριν λίγους μήνες στο Παρίσι με τίτλο «Infinity Mirror» που σημαίνει ένας απέραντος καθρέφτης, που είναι ο καθρέφτης της ζωής μας, συμβολίζοντας πάντα όλους αυτούς τους ανθρώπους που μας έχουν φέρει στο σήμερα και εμείς που είμαστε η συνέχεια.
Η δουλειά μου έχει αρχή ουσιαστικά τον Αμερικανικό Νότο όπου έχει δεχτεί το ρατσισμό, τον πόλεμο, τη σκληρότητα που βίωσαν όλοι οι άνθρωποι οι μετανάστες που έφυγαν από δω, από την Ελλάδα και από άλλα μέρη της Ευρώπης και πήγαν για μία καλύτερη ζωή.
Είναι όλη αυτή η ιστορία των ανθρώπων που μπήκαν σε ένα περιβάλλον που προσπαθούσαν να δώσουν ένα άλλο Ευρωπαϊκό πνεύμα, που προσπαθούσαν να βρουν μία καλύτερη ζωή και αντιμετώπισαν το ρατσισμό, τον πόλεμο, τη σκληρή δουλειά, το φόβο. Γύρω από αυτό το θέμα δουλεύω εδώ και καιρό ακολουθώντας την ιστορία του παππού μου που είναι ιστορία όλων των παππούδων μας. Δεν είναι προσωπικό το θέμα, είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο.
Η ιδέα να παρουσιαστεί η δουλειά αυτή στη Μυτιλήνη και να τη δουν οι δικοί μας άνθρωποι με ενθουσίασε και πρέπει εδώ να ευχαριστήσω τη Μαίρη Σάκκη που μου έκανε αυτή την πρόταση να παρουσιάσουμε την έκθεση στο χώρο της ‘Mirage rêves & sable’.
Είναι πολύ σημαντικό οι άνθρωποι του νησιού που με έχουνε πολλές φορές στηρίξει, να γνωρίζουν το τι κάνω και να μπορώ και εγώ να τους προσφέρω κάτι, βάζοντάς τους μέσα σε αυτό το ταξίδι που ουσιαστικά μας αφορά όλους».
Την έκθεση αυτή, η ζωγράφος την αφιερώνει, όπως αναφέρει στο σημείωμά της στον πατέρα της και στον παππού τους που υπήρξαν η πηγή της έμπνευσης.
Το υπερωκεάνιο
Το έργο που επιλέχτηκε για την αφίσα της έκθεσης στην Μυτιλήνη, απεικονίζει ένα υπερωκεάνιο, σαν το ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ με το οποίο ο παππούς της Μαρίας Γιαννίκου, Απόστολος Ευαγγελινός ταξίδεψε στην Αμερική για να ζήσει αργότερα στη Savannah Georgia.
«Ουσιαστικά πρόκειται για ένα από τα πρώτα ελληνικά υπερωκεάνια που έφευγαν από τον Πειραιά με προορισμό την Νέα Υόρκη και πρώτο σταθμό το Έλις. Ο κόσμος έμπαινε μέσα σε αυτά τα πλοία και μέχρι να φτάσει στην Αμερική, ζούσε ένα ελληνικό κλίμα σε ότι εποχή ταξίδευαν. Οπότε οι άνθρωποι που ταξίδευαν με αυτό ζούσαν στην Ελλάδα μέχρι να φτάσουν στη σκληρή πραγματικότητα του Έλις. Το νησί αυτό ήταν η πρώτη μεγάλη δοκιμασία που λάμβανε αυτός ο κόσμος. Πάντα στις περιγραφές και του παππού μου και άλλων ανθρώπων η κλίμακα των πλοίων ήταν τεράστια, οι άνθρωποι πολλοί. Αυτό το πλοίο θέλει να συμβολίσει τις δυσκολίες και ουσιαστικά την αποξένωση, την απομόνωση, όλο αυτό το άγνωστο που κάνει τον κόσμο να το δεχτεί και να το βιώσει μέχρι να φτάσει εκεί που επιθυμεί» αναφέρει στη συνέντευξή της.
Τα εγκαίνια & η διάρκεια της έκθεσης
Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο στις 23 Δεκεμβρίου στις 19:00 στο χώρου του Κέντρου Μελέτης Γαλλικής Γλώσσας Mirage rêves & sable [Καβέτσου 24 Μυτιλήνη]. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 3 Ιανουαρίου 2024 και το ωράριο λειτουργίας είναι 11:00-14:00 και 18:00-21:00 [Ανήμερα Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς κλειστά].
«Η έρευνα πάνω στο civil rights movement συνεχίζεται»
«Η Προσέγγιση της ανθρώπινης φύσης μέσα στην πορεία της ιστορίας δημιουργεί ένα νέο αισθητηριακά έντονο κόσμο. Πραγματεύεται επίσης μια εποχή σοβαρών αλλαγών, ανατροπών και ρευστότητας.
Παρόμοιες ήταν και οι ιστορίες χιλιάδων ανθρώπων στις αρχές του αιώνα που κατέφθαναν κατά εκατομμύρια προσδοκώντας σε μια καλύτερη ζωή στις ΗΠΑ. Όμως για τους περισσότερους ήταν ένα χωνευτήρι ψυχών και οι ιστορίες τους είναι συνυφασμένες με τους πολέμους, τα ρατσιστικά κινήματα, τη σκληρή δουλειά και το φόβο. Η έρευνα πάνω στο civil rights movement συνεχίζεται» αναφέρει στο σημείωμά της η επιμελήτρια της έκθεσης Μυρσίνη Μαμόλη, Ιστορικός Αρχιτεκτονικής του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Γεωργίας στην Ατλάντα - Τζόρτζια των Η.Π.Α..