Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Αργά το βράδυ της Τρίτης, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Θοδωρής Δρίτσας, σχολίασε την ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο προκάτοχός του, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, για την κατάσταση της ακτοπλοΐας.
Συγκεκριμένα ανέφερε: «Προφανώς θα λάβει την απάντηση διά της προβλεπόμενης θεσμικής οδού.
Όμως, είναι αδύνατον να μην έρθει στη σκέψη οποιουδήποτε διαβάσει αυτή την ερώτηση, η γνωστή λαϊκή ρήση: “στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σχοινί”! Με τη δήλωση αυτή, ο κ. Δρίτσας θέλει να δείξει ότι τα προβλήματα στον κλάδο είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που ασκήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση θα λάβει πρωτοβουλίες ώστε σύντομα να καταβληθούν οι οφειλόμενες αμοιβές στους ναυτικούς, με στόχο πριν το Πάσχα να έχουν αποκατασταθεί πλήρως οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών.
«Δεν είναι δυνατόν ακραία φαινόμενα κρίσης στην ακτοπλοΐα τα οποία οξύνθηκαν ιδιαίτερα τα τελευταία πέντε χρόνια από τις μνημονιακές πολιτικές, να επιλυθούν και να αντιμετωπιστούν μέσα σε ένα μήνα», είπε ο κ. Δρίτσας.
Σύντομα θα ολοκληρωθεί η νομική ρύθμιση που θα κάνει υποχρεωτική την πληρωμή των ναυτικών από τα μισθώματα που οφείλει το Δημόσιο προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Παράλληλα, το Υπουργείο τονίζει ότι η πρόταση για την αναζήτηση λύσης μέσω ΝΑΤ, αξιοποιώντας τις διατάξεις περί εγκαταλελειμμένων πληρωμάτων στην ημεδαπή, αποτελεί μόνο επικουρική λύση, κυρίως όμως οδηγεί δεσμευτικά στο κλείσιμο του ναυτολογίου, κάτι που δεν είναι επιθυμητό από κανέναν.
Επίσης το Υπουργείο υποστηρίζει ότι η συζήτηση για την ικανοποίηση των εργαζομένων μέσω της άρσης της κατάπτωσης εγγυητικής επιστολής τής ΝΕΛ για τις άγονες γραμμές, που είχε κριθεί έκπτωση, είναι αβάσιμη.
Το ζήτημα διερευνήθηκε αναλυτικά, αλλά δε δύναται να αποτελέσει λύση για τους εργαζομένους, γιατί σε κάθε περίπτωση οι εγγυητικές επιστολές κατοχυρώνουν μόνο την ανάληψη σύμβασης από ακτοπλοϊκές εταιρείες, αλλά δεν κατοχυρώνουν εργασιακές απαιτήσεις.
Όπως ήδη έχει γράψει το «Ε», οι εγγυητικές επιστολές που είχε καταθέσει η ΝΕΛ, ήταν της Τράπεζας Πειραιώς και είχαν εκδοθεί με προσωρινή διαταγή που είχε εκδώσει το Πρωτοδικείο Μυτιλήνης, χωρίς η ΝΕΛ να δεσμεύσει κάποιο περιουσιακό στοιχείο.
Αυτό σημαίνει πως σε περίπτωση άρσης της κατάπτωσης, η ΝΕΛ δεν μπορεί να εισπράξει το αντίτιμο της εγγυητικές επιστολής, το οποίο υποχρεωτικά θα επιστρέψει στην Τράπεζα Πειραιώς.
Γι’ αυτό ορθά το Υπουργείο υποστηρίζει πως η συγκεκριμένη πρόταση για την πληρωμή των ναυτικών δεν είναι υλοποιήσιμη.