Μετά τα νέα δεδομένα και με σημαντική καθυστέρηση δρομολογείται η επανεκκίνηση του έργου  

Τον Φλεβάρη 2025 η επαναδημοπράτηση του δρόμου Αγία Παρασκευή - Πέτρα 

27/11/2024 - 09:00

Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου έχει ξεκινήσει την διαδικασία για την επαναδημοπράτηση του οδικού άξονα από διασταύρωση Αγίας Παρασκευής - Πέτρας και ο νέος διαγωνισμός όπως δήλωσε στο «Ε» ο αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Έργων Χρυσόστομος Χατζηκυριαζής, σύμφωνα με την Τεχνική Υπηρεσία της ΠΒΑ, αναμένεται να βγει στον αέρα περί τα τέλη Φλεβάρη του 2025.  

Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 19.650.000 ευρώ, ωστόσο λόγω της τροποποίησης σε σημείο του άξονα που συνέπιπτε με τον ταμιευτήρα του φράγματος, ο νέος προϋπολογισμός ανέρχεται σε 22.800.000 ευρώ και σε αυτά προστίθεται το ποσό του 1.000.000 ευρώ για τις απαλλοτριώσεις.  

Θυμίζουμε ότι στο οδικό αυτό έργο είχε αναδειχθεί ανάδοχος η εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ ωστόσο λόγω των αλλαγών που έγιναν οι οποίες ανεβάζουν το κόστος του έργου, αλλά και του γεγονότος ότι έχει μεσολαβήσει αρκετός χρόνος - 3 περίπου χρόνια- από την υποβολή της σχετικής προσφοράς και το κόστος έχει διαφοροποιηθεί προς τα πάνω, δήλωσε ότι δεν διατηρεί πλέον την επιθυμία να υλοποιήσει το έργο. Η «ΘΕΜΕΛΗ μέχρι τέλος Οκτωβρίου είχε δικαίωμα να ανανεώσει την εγγυητική της, και με τροποποιημένο τον προϋπολογισμό του έργου, προκειμένου να παραμείνει ενεργός στην υλοποίηση του ως μειοδότης. Ο κ. Χατζηκυριαζής μας είπε ότι «στην τελευταία σύσκεψη που είχαμε κάνει είχαμε ενημερωθεί ότι θα μας απαντήσει έως τέλος του Οκτώβρη - είχε ανανεώσει την εγγυητική της για Σεπτέμβριο και είπε ότι θα μας απαντήσει για Οκτώβρη. Η εταιρεία επικοινώνησε με την Τεχνική Υπηρεσία της ΠΒΑ και εξέφρασε την επιθυμία του να μην κρατήσει το έργο διότι έχουν διαφοροποιηθεί τα δεδομένα και είναι οικονομικά ασύμφορο το έργο για την εταιρεία. Εμείς ωστόσο ήμασταν σε ετοιμότητα ως προς το γραφειοκρατικό σκέλος για ένα τέτοιο ενδεχόμενο και μέχρι τέλος Φεβρουαρίου 2025 το έργο θα είναι στον «αέρα». Ως προς το οικονομικό σκέλος, σε ότι έχει να κάνει με την αύξηση του προϋπολογισμού του έργου, η Τεχνική Υπηρεσία επικοινώνησε με την Διαχειριστική Αρχή και μπορέσαμε να καλύψουμε το ποσό αυτό και έχει ξεκινήσει η όλη διαδικασία για επαναδημοπράτηση», ανέφερε στην δήλωσή του στο «Ε» ο κ. Χατζηκυριαζής.  

Η πρώτη αναγγελία  

Ωστόσο να θυμίσουμε ότι τον Μάρτιο του 2024 ο Περιφερειάρχης , Κώστας Μουτζούρης είχε προαναγγείλει το ενδεχόμενο επαναδημοπράτησης. Τότε ο κ. Μουτζούρης είχε επαναλάβει τις αντιρρήσεις του διότι το Υπουργείο διέκοψε το έργο και επρόκειτο - λόγω φράγματος- να εκπονήσει τροποποιημένη μελέτη. Είπε δηλώσει μεταξύ άλλων: «Σας θυμίζω ότι αναγκάστηκε το Υπουργείο να τροποποιήσει την μελέτη διότι 1,7 χιλιόμετρα της χαράξεως της παλιάς που θα κατασκευάζαμε έπεφταν στο τότε εξαγγελθέν φράγμα Τσικνιά και το Υπουργείο είπε να σταματήσουμε για να γίνει νέα χάραξη. Έγινε νέα χάραξη η οποία προσθέτει -αφαιρείται το 1,7km- και προσθέτει 4km. Άρα το έργο επιμηκύνεται κατά 2,3 χιλιόμετρα (4 - 1,79 Km). Η μελέτη υπεγράφη από το υπουργείο τέλος Ιανουαρίου οι υπογραφές είναι τέλος Ιανουαρίου και την πήραμε τώρα Μάρτιο μετά από πιέσεις. Ειδικά εγώ τον κ. Σταϊκούρα τον πίσεα πάρα πολύ για να μας το στείλουν. (…) Παρατηρούμε ότι πρόκειται για ένα καινούργιο έργο όταν 4km προστίθενται στα 14,5km είναι νέο έργο. Φοβάμαι ότι πρέπει να ξαναδημοπρατήσουμε». 

Το πολύπαθο έργο  

Για την ιστορία θα πρέπει να σημειωθεί ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε την ευθύνη για την εκπόνηση τόσο του έργου του Φράγματος όσο και εκείνο του δρόμου Αγία Παρασκευή - Πέτρα και όπως τόνισε και σε άλλη συνέντευξη του ο Περιφερειάρχης το πρόβλημα μεταξύ των δύο μελετών προκλήθηκε λόγω κακού συντονισμού των υπηρεσιών του Υπουργείου, καθώς οι μελέτες συντάχθηκαν από δυο διαφορετικές Διευθύνσεις, οι οποίες δεν συνεργάστηκαν..  

Η σύμβαση «Οριστικής μελέτης του οδικού Άξονα Καλλονή - Πέτρα Λέσβου» υπογράφτηκε στις 26/04/2022 με συνολική δαπάνη 167.400 ευρώ και συνολική διάρκεια έξι μήνες από την υπογραφή της, ενώ είχε εγκριθεί παράταση της συνολικής προθεσμίας μέχρι τις 26-04-2023. Ωστόσο δόθηκε παράταση στον ανάδοχο της μελέτης μέχρι τις 27-12-2023 με την Διευθύνουσα Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ./α), σύμφωνα με όσα αναρτήθηκαν στη Διαύγεια, να συναινεί στην έγκριση παράτασης της συνολικής συμβατικής προθεσμίας για την ολοκλήρωση της σύμβασης σημειώνοντας ότι υπήρξε καθυστέρηση, μη οφειλόμενη σε αποκλειστική υπαιτιότητα του αναδόχου, που προέκυψε κατά κύριο λόγο κατά τη μη ολοκλήρωση της Οριστικής Υδραυλικής Μελέτης και κατά την έγκριση της μελέτης Κτηματολογίου από την αρμόδια Υπηρεσία της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου. Η τροποποιημένη μελέτη, όπως αναφέρθηκε σε σχετική συνέντευξη παραδόθηκε στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου μετά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου του 2024.  

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey