Στρ. Τζίμης: Στόχος μας η Μυτιλήνη να γίνει πιο όμορφη & λειτουργική

Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Ανάπτυξης και Προγραμματισμού του Δήμου Μυτιλήνης, Στρατής Τζιμής Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Ανάπτυξης και Προγραμματισμού του Δήμου Μυτιλήνης, Στρατής Τζιμής Φωτογραφία αρχείου: Ελένη Γαλάνη

Τέλος του 2024 αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο ανάπλασης της προκυμαίας

21/11/2023 - 09:00 Ενημερώθηκε 22/11/2023 - 09:44

Με την λήξη του 2024 αναμένεται να ολοκληρωθεί το μεγάλο έργο της ανάπλασης της προκυμαίας, σημειώνει στη συνέντευξη που παρεχώρησε στο «Ε» ο αρμόδιος αντιδήμαρχος έργων Στρ. Τζιμής.. Ένα μήνα περίπου πριν την ολοκλήρωση της θητείας της απερχόμενης δημοτικής αρχής και την ανάληψη καθηκόντων από τη νέα δημοτική αρχή του Παν. Χριστόφα, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Ανάπτυξης και Προγραμματισμού, Στρατής Τζιμής κάνει απολογισμό των μέχρι τώρα εργασιών του πολυσυζητημένου έργου που στόχο έχει να κάνει την Μυτιλήνη πιο όμορφη και λειτουργική.  

Πάρα την κριτική που έχει ασκηθεί για το έργο αυτό, αναμφισβήτητα ο κ. Τζιμής περιλαμβάνεται στους λίγους εκείνους αντιδημάρχους της Δημοτικής Αρχής Κύτελη που συνεχίζει να δουλεύει, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, με στόχο την βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, παρά το γεγονός ότι την 1η Ιανουαρίου του 2024 θα είναι εκτός αυτοδιοικητικού θώκου, αφού επέλεξε, ή έτσι τα έφεραν οι εξελίξεις να μην πάρει μέρος στις εκλογές της 8ης Οκτωβρίου. Στην αποκλειστική συνέντευξη του στο «Ε» ο κ. Τζιμής απάντησε στα ερωτήματα μας για την μεγάλη αυτή παρέμβαση στο κέντρο της Μυτιλήνης στην προκυμαία και στην πλατεία Σαπφούς, ενημερώνοντας την τοπική κοινωνία για το τι έγινε και τι μέλλει γενέσθαι για το εν λόγω έργο. Η συνέντευξη έχει ως εξής!  

Μέχρι τούδε ποιες εργασίες έχουν υλοποιηθεί στο έργο της προκυμαίας; 

«Η έναρξη των εργασιών κατασκευής καθυστέρησε, τουλάχιστον ένα χρόνο, γιατί οι υποψήφιοι ανάδοχοι ενεπλάκησαν με προσφυγές σε δικαστικούς αγώνες. Μέχρι σήμερα, από 15-1-2023 που άρχισαν οι εργασίες υλοποιήθηκε, όπως διαπιστώνουμε, η ανάπλαση της ανατολικής προβλήτας και το μεγαλύτερο μέρος της βόρειας.  

Ακόμη, όπως όριζε η μελέτη, στήθηκαν, εξαρχής με συστηματικό και υποδειγματικό τρόπο συγκεντρωμένα όλα τα δίκτυα φωτισμού, ύδρευσης και ΟΤΕ, για να εξυπηρετούνται καλύτερα τα σκάφη που θα αγκυροβολούν. Ταυτόχρονα, έγινε η επίστρωση των πεζοδρομίων, από το Ξενοδοχείο Blue Sea, με χυτά υλικά αντιολισθητικά (Βοτσαλωτά) σε γήινες αποχρώσεις. Τέσσερεις διαφορετικοί τύποι βοτσαλωτών - που προκύπτουν από την κατεργασία των τοπικών πετρωμάτων - εναλλάσσονται στο δάπεδο με τον ρυθμό που προκύπτει από την επέκταση των χαράξεων των όψεων των απέναντι εμβληματικών κτηρίων. Επιπλέον, τα πεζοδρόμια εξασφαλίζουν την κυκλοφορία των πεζών και των ΑΜΕΑ με ράμπες και διαβάσεις στα σημεία, όπου απαιτείται, λαμβάνοντας υπόψη ότι στην άκρη του δρόμου θα λειτουργήσει, όταν ολοκληρωθεί το έργο, ποδηλατόδρομος. Επίσης, κατασκευάστηκαν καθιστικά και μικρό τοιχίο που χρησιμοποιείται και ως καθιστικό με τα ίδια πετρώματα περιμετρικά της Προκυμαίας. Καθιστούμε έτσι ασφαλή και συνάμα λειτουργική την προβλήτα της Προκυμαίας. Ακόμα, τοποθετήθηκαν σύγχρονα φωτιστικά τύπου LED με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας, αλλά και το σωστό φωτισμό όλων των χώρων, πάντα σύμφωνα με τις προτάσεις των αρχιτεκτόνων και την αδειοδότηση της αρχιτεκτονικής επιτροπής». 

Ποιες εργασίες μένουν να υλοποιηθούν;  

Υπολείπονται οι ίδιες εργασίες για την ανάπλαση του υπόλοιπου πετάλου της προβλήτας, μέχρι τέλους της οδού «Χριστουγέννων 1944». Ακόμη, η Πλατεία Σαπφούς θα ανακατασκευαστεί κατ’ επέκταση των πεζοδρομίων και της πόλης, χρησιμοποιώντας στοιχεία του παρελθόντος, δεμένα αρμονικά με τη σημερινή εποχή. Βασικός άξονας του σχεδιασμού μας είναι η περιοχή γύρω από το Άγαλμα της Σαπφούς να παραμείνει λιτή με το άγαλμά της και να αναδεικνύεται με τις τοπικές χρωματικές διαβαθμίσεις. Οι όψεις των κτηρίων του εκάστοτε οικοδομικού τετραγώνου μέσω των χαράξεων της προέκτασής τους επί της πλατείας θα διαμορφώνουν το δάπεδό της. Το αντλιοστάσιο της ΔΕΥΑΛ που βρίσκεται στο χώρο, θα καλύπτεται από ιδιαίτερο υλικό διάτρητου κορτέν με στίχους της Σαπφούς ετεροφωτιζόμενους. 

Αλλά και ο δρόμος της Προκυμαίας θα ανακατασκευαστεί με έγχρωμη άσφαλτο, δίνοντας μια διαφορετική αισθητική στον κεντρικό αυτό σημείο της πόλης. 

Παράλληλα, θα δημιουργηθούν διακριτοί χώροι για τη στάθμευση και την κυκλοφορία των οχημάτων με διαφορετικές αποχρώσεις».  

Υπήρξαν προβλήματα κατά τη διενέργεια των εργασιών - και τι είδους; 

«Προβλήματα όπως σας ανέφερα υπήρξαν αρκετά κατά την κατασκευή, γιατί κανένας μηχανικός δεν γνώριζε τι θα συναντούσε στην υποσκαφή της προβλήτας. Έτσι, έγιναν επισκευές-επεμβάσεις (ύφαλη σκυροδέτηση) τοπικού χαρακτήρα για την αποκατάσταση των υποσκαφών (σπηλαιωμάτων) στο κρηπίδωμα της χερσαίας ζώνης, κυρίως στο ύψος του Λιμεναρχείου, γιατί υπήρχε κίνδυνος, στο μέλλον, κατάρρευσης μέρους του κρηπιδώματος. Ακόμη, στη βόρεια πλευρά, απέναντι από την Πλατεία Σαπφούς, έγιναν μεγαλύτερα και περισσότερα φρεάτια όμβριων υδάτων, για ευνόητους λόγους». 

Επειδή εκφράζονται παράπονα ως προς την διάρκεια του χρόνου υλοποίησης, ποια είναι η δική σας απάντηση και ποιο το μήνυμα που θέλετε να μεταφέρετε στους δημότες;  

«Δυστυχώς, πριν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές, μόνο παράπονα εκφραζόταν. Αυτή είναι η μοίρα του τόπου μας , να επικρίνουμε εν πολλοίς οποιοδήποτε δημοτική Αρχή, όπως τη σημερινή του Στρ. Κύτελη, που είχε το σθένος και την επάρκεια να υλοποιεί ένα τέτοιο μεγάλο έργο, προσπάθεια που απαιτεί υπομονή, κάποια ταλαιπωρία και κάποιο ενδεχομένως προσωπικό μας κόστος. Όλα τα έργα θέλουμε να ολοκληρώνονται σε σύντομο χρονικό διάστημα, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη μας τις δυσκολίες που ανακύπτουν στην εκτέλεση τους. Ομολογουμένως στην υλοποίηση του έργου είχαμε καθυστέρηση αφενός, γιατί συναντήσαμε τα παραπάνω απρόβλεπτα προβλήματα και αφετέρου εξαιτίας της αλλαγών που έγιναν στους επικεφαλής μηχανικούς της κατασκευάστριας εταιρείας. Επίσης, η αναστάτωση που προκλήθηκε στις μεταφορές λόγω covid, αλλά και η μεγάλη άνοδος στο κόστος των οικοδομικών υλικών δημιούργησαν οικονομικά προβλήματα στην κατασκευάστρια εταιρεία. Εμείς, ως Τεχνική Υπηρεσία με επιβλέποντες τους κ.κ. Παπαχριστοφόρου Ανδρέα διευθυντή, Σέντα Ερμόλα μηχανολόγο, Παναγόπουλο Διονύσιο πολιτικό μηχανικό και Πέτρου Άρη, αρχιτέκτονα, και προπάντων ως Δημοτική Αρχή προχωρήσαμε στα δέοντα διοικητικά μέτρα εναντίον της εταιρείας.  

Πράγματι, δεν υπάρχουν πολλοί είσοδοι- έξοδοι χάριν της ασφάλειας του ποδηλατοδρόμου, αλλά και των πεζών. Επίσης, οι ιστοί φωτισμού εγκρίθηκαν από την αρχιτεκτονική επιτροπή Λέσβου, «για να συνάδουν με το μοντέρνο αυτό έργο, αλλά και με τα κατάρτια των πλοίων». Αυτό ενέκριναν οι ειδήμονες αρχιτέκτονες. 

Στο υποερώτημα ποια θα είναι συνέχιση του έργου στο μέλλον, πιστεύω ότι, επειδή διαπιστώσαμε τις κατασκευαστικές δυσκολίες και τα προβλήματα και προπάντων επειδή έχουμε δημιουργήσει τις διοικητικές προϋποθέσεις εκείνες που αναγκάζουν την κατασκευάστρια εταιρεία να χρηματοδοτήσει καλύτερα το έργο, οι εργασίες θα «τρέξουν» γρηγορότερα. Επομένως με κάποια καθυστέρηση μηνών το όλο έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί προς το τέλος του νέου έτους.  

Το μήνυμα που θέλω να εκφράσω από αυτό το βήμα, με αφορμή τη συνομιλία μας, είναι ότι πρέπει οι συνδημότες μας να αναγνωρίσουν ότι με τα έργα που υλοποιήσαμε και υλοποιούμε στους χώρους της Παιδείας, του Αθλητισμού, του Πολιτισμού και της Αισθητικής βελτίωσης, η πόλη μας γίνεται πιο ωραία, πιο λειτουργική και πιο ανθρώπινη. Υλοποιούμε, μέχρι αυτή τη στιγμή, μεταξύ των άλλων έργα «οραματικά» που σίγουρα θα δώσουν μια άλλη διάσταση και προοπτική στη ζωή μας μέσα στην πόλη. Το συγκεκριμένο έργο, όταν ολοκληρωθεί, θα προσδώσει υπεραξία στις επιχειρήσεις που λειτουργούν, όχι μόνο στο παραλιακό αυτό μέτωπο, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή. Η Μυτιλήνη γίνεται πιο ελκυστική και αυτό πλέον δεν αμφισβητείται από κανέναν». 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey