Έντονη αντίδραση από το ΣΥΡΙΖΑ

Αγωνία για τα αεροδρόμια

10/10/2014 - 23:04

Χθες στις 7:00 το απόγευμα επρόκειτο να ανοίξουν οι δεσμευτικές προσφορές για την παραχώρηση της χρήσης των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Την ώρα που κορυφωνόταν η αγωνία στη Λέσβο και τα άλλα νησιά του Βορείου Αιγαίου για την τύχη των αεροδρομίων, στην Ομοσπονδία Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας επικρατούσε ησυχία.

Χθες στις 7:00 το απόγευμα επρόκειτο να ανοίξουν οι δεσμευτικές προσφορές για την παραχώρηση της χρήσης των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Την ώρα που κορυφωνόταν η αγωνία στη Λέσβο και τα άλλα νησιά του Βορείου Αιγαίου για την τύχη των αεροδρομίων, στην Ομοσπονδία Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας επικρατούσε ησυχία.

Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις συνδικαλιστών, οι προσφορές θα ήταν χαμηλού ύψους και ο διαγωνισμός θα χαρακτηριζόταν άγονος. Άλλες πληροφορίες ανέφεραν πως το άνοιγμα των προσφορών θα μετατίθετο κατά μία εβδομάδα περίπου.

Ενώ οι συνδικαλιστές της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας παρακολουθούσαν με νηφαλιότητα τις εξελίξεις, έκδηλη ήταν η αγωνία μεταξύ των εργαζομένων του Αεροδρομίου Μυτιλήνης «Οδυσσέας Ελύτης», το οποίο είναι ενταγμένο στη δεύτερη ομάδα αεροδρομίων, όπου συμπεριλαμβάνονται τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. Επίσης, ενόσω είναι σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία, στην παραπάνω ομάδα αεροδρομίων μπορεί να προστεθούν και τρία από τα αεροδρόμια Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου.

Η εταιρεία που θα αναλάβει τη διαχείριση των αεροδρομίων, θα τα εκμεταλλεύεται για τα επόμενα 40 χρόνια και παράλληλα θα πρέπει να καλύψει το κόστος εκσυγχρονισμού τους.

Επτά είναι οι κοινοπραξίες που αναμένεται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Πρόκειται για τις κοινοπραξίες Vinci - Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ - Zurich Airport, Fraport - Copelouzos, ΜΕΤΚΑ - Corporacion America, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Aéroports de la Côte d’Azur και η Advent International.

Εκπρόσωποι των παραπάνω εταιρειών είχαν επισκεφθεί το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης την άνοιξη και το καλοκαίρι, προκειμένου να διαπιστώνουν την κατάστασή του και τις δυνατότητες ανάπτυξης και εμπορικής αξιοποίησής του. Σε ρεπορτάζ τού «Ε» είχαμε αναφέρει πως οι υποψήφιοι επενδυτές χαρακτήριζαν το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης «σάντουιτς», επειδή έχει πολύ μικρές δυνατότητες δημιουργίας χώρων για εμπορικές εκμεταλλεύσεις.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή», οι διεκδικητές των περιφερειακών αεροδρομίων έχουν ισχυρή παρουσία στην αγορά διαχείρισης αερολιμένων. Η Fraport διαχειρίζεται 10 αεροδρόμια σε ολόκληρο τον πλανήτη, μεταξύ των οποίων και το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, η Vinci διαχειρίζεται περίπου 15 αεροδρόμια στην Ευρώπη και την Ασία, ενώ περίπου 50 αεροδρόμια διαχειρίζεται η Corporation America στη Λατινική Αμερική. Τέλος, η επενδυτική Advent έχει εξαγοράσει το αεροδρόμιο της Κόστα Ρίκα.

Αντιδρά ο ΣΥΡΙΖΑ
Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν οι Οργανώσεις τού ΣΥΡΙΖΑ Λέσβου και Σάμου για το θέμα, υπενθυμίζουν τη δήλωση του Αλέξη Τσίπρα: «Αυτό το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας δε θα το αναγνωρίσουμε ως αυριανή κυβέρνηση», αναφέροντας επίσης πως θα κληθεί ο λαός σε κινητοποιήσεις.

Σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης αναφέρεται πως ο λαός των νησιών έχει βιώσει στο πετσί του τι σημαίνει απελευθέρωση και αποκρατικοποίηση μετά την πώληση της «Ολυμπιακής» και τη δήθεν απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που έχει εκτινάξει στα ύψη τις τιμές των εισιτηρίων.

Οι Οργανώσεις τού ΣΥΡΙΖΑ θεωρούν βέβαιο πως η αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων δε θα λειτουργήσει προς όφελος των πολιτών, καθώς θα αυξηθεί το κόστος χρήσης τους, με αποτέλεσμα να αυξηθούν κατά πολύ οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων.

Οι ιδιώτες για να επενδύσουν στα αεροδρόμια, θα πρέπει να λάβουν «ελκυστικά» κέρδη, τα οποία θα «βγουν» από τους νησιώτες, που είναι οι τελικοί αποδέκτες των υπηρεσιών των αεροδρομίων.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey