Παρέλαση υποψήφιων αγοραστών στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης

Ήπιες αντιδράσεις από τους εργαζομένους

11/03/2014 - 13:53

Στα τέλη τού 2014 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η παραχώρηση της δεύτερης ομάδας αεροδρομίων της χώρας, μέσα στα οποία συμπεριλαμβάνεται το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης. 

Στα τέλη τού 2014 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η παραχώρηση της δεύτερης ομάδας αεροδρομίων της χώρας, μέσα στα οποία συμπεριλαμβάνεται το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης.

Η περίοδος παραχώρησης των αεροδρομίων θα είναι 30 έτη, σύμφωνα με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που είχε δώσει στη δημοσιότητα το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) πέρυσι το Μάρτιο. Η σύμβαση μπορεί να παραταθεί για άλλα 10 χρόνια.

Το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης θα παραχωρηθεί μαζί με τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. Επίσης, ενόσω είναι σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία, στην παραπάνω ομάδα αεροδρομίων μπορεί να προστεθούν και τρία από τα αεροδρόμια Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου.

Το Σάββατο το μεσημέρι έφθασαν στη Μυτιλήνη εκπρόσωποι της κοινοπραξίας ΜΕΤΚΑ - Corporación América για να διαπιστώσουν την κατάσταση του αεροδρομίου της Μυτιλήνης. Η Corporación América είναι εταιρεία συμφερόντων του Αργεντινού κροίσου Eduardo Eurnekian.

Στις 3 Μαρτίου είχε προηγηθεί η επίσκεψη άλλης μιας κοινοπραξίας, γερμανικών συμφερόντων, της Global Liman Isletmeleri - Flughafen München. Οι επόμενες επισκέψεις στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης έχει προγραμματισtεί να πραγματοποιηθούν στις 13 και στις 21 Μαρτίου.

Ποιοι άλλοι;

Στη μάχη της διεκδίκησης των περιφερειακών αναμένεται να «ριχτούν» οι κοινοπραξίες J&P Άβαξ - Zurich Airport, Fraport - Copelouzos, Global Liman Isletmeleri - Flughafen München, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η τουρκικών συμφερόντων TAV και οι εταιρείες Aéroports de la Côte d’ Azur (γαλλική), Agrokor Novaport Development (κροατική), Vinci-Ελλάκτωρ, Engelinvest Israel Ltd και Advent International (αμερικανική).

Οι εργαζόμενοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης είναι αντίθετοι με την παραχώρηση των δικαιωμάτων εκμετάλλευσης σε ιδιωτική εταιρεία, διότι όπως υποστηρίζουν θα αυξηθεί το κόστος των αεροπορικών μεταφορών και των εισιτηρίων για τους επιβάτες.

Μάλιστα, το Σάββατο το μεσημέρι οι εργαζόμενοι του αεροδρομίου Μυτιλήνης πραγματοποίησαν συμβολική κατάληψη στους χώρους των γραφείων τής ΥΠΑ, προκειμένου να δείξουν την αντίθεσή τους στην ιδιωτικοποίησή του. Έτσι η πλήρης ενημέρωση των στελεχών της κοινοπραξίας ΜΕΤΚΑ - Corporación América έγινε την Κυριακή το πρωί.

Χθες το απόγευμα επρόκειτο να συνεδριάσει το Δ.Σ. του Συλλόγου τους και σε συνεργασία με την Ομοσπονδία τους, θα καθορίσουν την παραπέρα στάση τους.

Το πιθανότερο είναι ότι θα προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις στις οποίες θα καλέσουν να συμμετάσχουν τα επιμελητήρια, οι εμπορικοί σύλλογοι και οι φορείς της Λέσβου, καθώς η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου αφορά όλους τους κατοίκους του νησιού, όπως μας εξήγησε χθες το μεσημέρι ο πρόεδρος του Σωματείου, Γιώργος Λεβεντέλης.

Στοιχεία αεροδρομίου

Η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης είχε φθάσει στους 580.000 επιβάτες το 2009. Η εποχικότητα στο μεγαλύτερο νησί της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου είναι σχετικά χαμηλή, με ποσοστό 52% της ετήσιας επιβατικής κίνησης να λαμβάνει χώρα κατά την περίοδο Ιουνίου - Σεπτεμβρίου και το μερίδιο διεθνών αφίξεων το 2011 να ανέρχεται στο 27%.

Η ελληνική εταιρεία Aegean Airlines κυριαρχεί στον τομέα των προγραμματισμένων πτήσεων, ενώ η TUI Group καταλαμβάνει την πρώτη θέση ανάμεσα στους διεθνείς αερομεταφορείς.

Τα έργα υποδομής που χρειάζεται να γίνουν στο αεροδρόμιο, είναι κατασκευή ενός νέου δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών και της οδού σύνδεσής του με τον υφιστάμενο αεροσταθμό, καθώς και έργα αποστράγγισης. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η συνολική κίνηση του αεροδρομίου για το έτος 2012 ανήλθε σε 421.293 επιβάτες.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey