Στην αγκαλιά της ΑΝΕΚ η ΝΕΛ;

01/07/2012 - 05:56
Χθες το πρωί, δημοσιεύματα του οικονομικού Τύπου αναζωπύρωσαν τα σενάρια για επιστροφή της ΝΕΛ στην οικογένεια της ΑΝΕΚ. Η απάντηση που πήραμε από τη ΝΕΛ όταν ζητήσαμε να σχολιαστούν τα δημοσιεύματα, ήταν: «δεν έχουμε να κάνουμε κανένα σχόλιο».
Χθες το πρωί, δημοσιεύματα του οικονομικού Τύπου αναζωπύρωσαν τα σενάρια για επιστροφή της ΝΕΛ στην οικογένεια της ΑΝΕΚ. Η απάντηση που πήραμε από τη ΝΕΛ όταν ζητήσαμε να σχολιαστούν τα δημοσιεύματα, ήταν: «δεν έχουμε να κάνουμε κανένα σχόλιο».

Ένας έμπειρος ναυτιλιακός συντάκτης ο Σάββας Αθανασίου, σε χθεσινό του δημοσίευμα στην εφημερίδα «Κέρδος», αναφέρεται στη μεγάλη άνοδο που παρουσιάζει η τιμή της μετοχής της ΑΝΕΚ τις προηγούμενες ημέρες (την Τετάρτη κατέγραψε άνοδο 25,58%). Την ανοδική πορεία τη συνδέει με πληροφορίες που κυκλοφορούν στον Πειραιά και θέλουν τον ισχυρό άνδρα της εταιρείας, Γιάννη Βαρδινογιάννη, να έχει κάνει κινήσεις προκειμένου να δυναμώσει τη θέση στην ΑΝΕΚ, την Hellenic Seaways και τη Sea Star. Παράλληλα αναφέρει ότι υπάρχει ανοιχτό το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας νέας μεγάλης εταιρείας με τη συμμετοχή της ΝΕΛ.
Η «Ναυτεμπορική» σε δημοσίευμα που το υπογράφει ο Λάμπρος Καραγεώργος, σημειώνει ότι η μεγάλη άνοδος των μετοχών της ΑΝΕΚ πυροδότησε διάφορα σενάρια, όπως ότι επίκειται συμφωνία του ομίλου Sea Star - ANEK από τη μια πλευρά, και ότι από την άλλη ενδιαφέρεται ο όμιλος Grimaldi για τις μετοχές της Hellenic Seaways που βρίσκονται στα χέρια των «Μινωικών Γραμμών». Θυμίζουμε ότι οι «Μινωικές γραμμές» κατέχουν το 33% των μετοχών της Hellenic Seaways. Άλλο σενάριο έκανε λόγο για επικείμενη απόφαση της ΑΝΕΚ να προχωρήσει σε νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, η οποία συνδέεται με την ανάληψη από την εταιρεία κεντρικού ρόλου στο σχήμα ΑΝΕΚ - Hellenic Seaways - Sea Star Capital.

Σενάρια…

Τα σενάρια για κάποια μορφή συνεργασίας μεταξύ της ΝΕΛ και της ΑΝΕΚ τροφοδοτούνται και από τις ανακατατάξεις στη διοικητική δομή της ΝΕΛ. Συγκεκριμένα, στην εταιρεία καθήκοντα συμβούλου διοίκησης της, σε θέματα ανάπτυξης των εργασιών του Ομίλου στο εξωτερικό, ανέλαβε από τις 6 Μαΐου ο κ. Θεοχάρης Παπαγεωργίου, ο οποίος αποχώρησε από τη θέση του στο Δ.Σ. της ΝΕΛ και φυσικά από τη θέση του οικονομικού διευθυντή της εταιρείας.
Ο κ. Παπαγεωργίου είναι στενός συνεργάτης του κ. Βεντούρη και σε αυτόν στηρίχθηκαν οι προσπάθειες εξορθολογισμού των οικονομικών της ΝΕΛ. Από πολλούς ερμηνεύεται η νέα του θέση ως αποτέλεσμα των αλλαγών που θα δούμε στη ΝΕΛ το επόμενο διάστημα. Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι η ΝΕΛ θα προχωρήσει σε κάποια μορφή συνεργασίας με την ΑΝΕΚ στον ελλαδικό χώρο (συγχώνευση, συνεργασία, ανταλλαγή μετοχών κ.λπ., κοινή εκμετάλλευση πλοίων, νέα εταιρεία για τα πλοία του εσωτερικού με μετόχους τη ΝΕΛ και την ΑΝΕΚ) και ο κ. Βεντούρης θα ρίξει όλο το βάρος στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της εταιρείας στο εξωτερικό.
Θυμίζουμε ότι το περασμένο καλοκαίρι ο κ. Βεντούρης είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο η εταιρεία να επικεντρώσει τις δραστηριότητές της στο εξωτερικό.
Τον κ. Παπαγεωργίου στο Δ.Σ. της ΝΕΛ θα αναπληρώσει ο Γιάννης Αθανασίου, ο οποίος αναλαμβάνει καθήκοντα προϊσταμένου Οικονομικών Υπηρεσιών. Ο Γιάννης Αθανασίου είναι Μυτιληνιός (από την Αγία Παρασκευή) και έχει μακρά θητεία στη ΝΕΛ και συγκεκριμένα στο λογιστήριο της εταιρείας. Το τελευταίο διάστημα ήταν εσωτερικός ελεγκτής της.
Επίσης, ο κ. Παναγιώτης Κουτσομύτης αναλαμβάνει τη θέση του εσωτερικού ελεγκτή.

Η προϊστορία

Το ότι η ΝΕΛ δε διαψεύδει τα σενάρια για συνεργασία της με την ΑΝΕΚ, αποδεικνύει ότι έχουν βάση. Φυσικά είναι πολύ πιθανό, όχι μόνο να έχουν βάση, αλλά να υπάρχει και συγκεκριμένη συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών, η οποία ακόμη δεν έχει έρθει στο φως της δημοσιότητας.
Το φλερτ μεταξύ των κ.κ. Βαρδινογιάννη και Βεντούρη δεν είναι καινούργιο. Ξεκίνησε πέρυσι την άνοιξη, όταν ο κ. Βεντούρης πούλησε στον κ. Βαρδινογιάννη τις μετοχές που κατείχε στην Hellenic Seaways. Xάρη σε αυτήν τη συμφωνία, ο κ. Βαρδινογιάννης πήρε τον έλεγχο της εταιρείας στα χέρια του, σε μια περίοδο που υπήρχαν πολλοί άλλοι μνηστήρες. Τότε στο «Ε» γράφαμε ότι υπάρχει συμφωνία εφ’ όλης της ύλης μεταξύ των δύο πλευρών, στηριζόμενοι σε καλά πληροφορημένες πηγές. Λίγο καιρό αργότερα, τον Ιούλιο του 2008, μετά το ναυτικό ατύχημα του «Θεόφιλος», η ΝΕΛ δεν προχώρησε στη ναύλωση πλοίου για να καλύψει τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Κι αποδέχθηκε χωρίς διαμαρτυρίες την είσοδο της ΑΝΕΚ στη γραμμή με το πλοίο «Λισσός».
Το επόμενο διάστημα πρόκειται να πραγματοποιηθούν οι γενικές συνελεύσεις των εταιρειών, οπότε είναι βέβαιο ότι θα προκύψουν πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία.

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey