Οι υποχρεώσεις φορέων διαχείρισης λιμένων, εταιρειών & εργαζομένων

Τα μέτρα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για ασφαλή λιμάνια

04/09/2024 - 16:17 Ενημερώθηκε 04/09/2024 - 17:11

Από το 2019 τα θέματα της ασφάλειας των λιμένων και των επιβατών είναι πρώτη προτεραιότητα για τον Πρωθυπουργό προσωπικά, για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και την Κυβέρνηση συνολικά. Είναι θέματα αδιαπραγμάτευτα στα οποία δεν χωρούν εκπτώσεις. Στο πλαίσιο της προγραμματικής περιόδου ΕΣΠΑ 2021-2027, μέσω ενός ολιστικού στρατηγικού σχεδιασμού, στόχος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι η απρόσκοπτη συνδεσιμότητα των νησιών με ασφαλείς λιμενικές εγκαταστάσεις.

 

Ακόμη επισημαίνεται ότι «οι προσπάθειες αυτές εντάθηκαν ακόμη περισσότερο μετά την τραγική απώλεια του άτυχου Αντώνη, που ακριβώς πριν έναν χρόνο έχασε τόσο άδικα τη ζωή του».  Θυμίζουμε ότι ο 36χρονος Αντώνης Καρυώτης από τον Άγιο Νικόλαο έχασε τη ζωή του όταν μέλη του πληρώματος του πλοίου Blue Horizon της Attica Group τον έσπρωξαν ενώ βρισκόταν στον καταπέλτη - έχοντας εισιτήριο - για να επιβιβαστεί την ώρα που ξεκινούσε ο απόπλους του πλοίου από το λιμάνι του Πειραιά.

Εδώ να σημειωθεί ότι τις πρώτες πρωινές ώρες της 1ης Σεπτεμβρίου 2024, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Μυτιλήνης ότι κατά τη διαδικασία επιβίβασης σε επιβατηγό-οχηματαγωγό (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίο, μια 71χρονη επιβάτιδα γλίστρησε κατά την προσέγγισή της από την προβλήτα στον καταπέλτη του πλοίου και έπεσε στη θάλασσα. Αμέσως, στη θάλασσα έπεσαν ένα μέλος του πληρώματος του πλοίου καθώς και ένας ιδιώτης, προς παροχή συνδρομής. Η 71χρονη ανασύρθηκε, καλά στην υγεία της, με τη συνδρομή στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., καθώς και έτερων μελών του πληρώματος του πλοίου. Στη συνέχεια, η επιβάτιδα μεταφέρθηκε προληπτικά με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Βοστάνειο Γενικό Νοσοκομείο Μυτιλήνης.

Τα μέτρα

Στις 24 Ιανουαρίου 2024 εστάλη εντολή του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη, προς τους φορείς διαχείρισης λιμένων για την τήρηση των παρακάτω:

  • Επαρκή φωτισμό στα σημεία πρόσδεσης των πλοίων
  • Προμήθεια εξοπλισμού πρώτων βοηθειών
  • Προμήθεια φωλέων σωσιβίων στις προβλήτες διακίνησης επιβατών
  • Τοποθέτηση καμερών μπροστά στις ράμπες ελλιμενισμού
  • Τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων για την αποφυγή πτώσης επιβατών στη θάλασσα
  • Διαμόρφωση διαδρόμων πεζών για ασφαλή διαχωρισμό πεζών-οχημάτων
  • Σημασμένοι χώροι στάθμευσης ΑΜΕΑ πλησίον των χώρων φόρτωσης
  • Φωτιζόμενες σκάλες στα κρηπιδώματα
  • Χρήση κώνων κυκλοφορίας για ρύθμιση επιβατικής ροής
  • Σήμανση πιθανών κινδύνων για ασφαλή κίνηση πεζών και οχημάτων
  • Απομάκρυνση όλων των εμποδίων από τους διαδρόμους πρόσβασης πεζών και οχημάτων
  • Συγκρότηση επιτροπής με σκοπό τη διόρθωση τυχών ελλείψεων.

Για τους εργαζόμενους στα λιμάνια:

  • Υποχρεωτική παρακολούθηση σεμιναρίων πρώτων βοηθειών
  • Εκπαίδευση για την εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ
  • Υποχρεωτική χρήση εξοπλισμού ασφαλείας

Για τις εταιρείες:

  • Τοποθέτηση κυκλικών σωσιβίων εκατέρωθεν του καταπέλτη
  • Εφοδιασμός πληρωμάτων με προστατευτικό εξοπλισμό
  • Επιβίβαση-αποβίβαση των επιβατών απαρέγκλιτα από τον καταπέλτη των επιβατών
  • Παροχή πληροφοριών στους επιβάτες
  • Μέριμνα για άτομα που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα
  • Υποχρεωτική παρακολούθηση σεμιναρίων για την εξυπηρέτηση ατόμων ΑΜΕΑ.

Επίσης δόθηκε η εντολή να προγραμματίζονται τουλάχιστον δύο ασκήσεις προσομοίωσης κινδύνου ατυχήματος σε ρεαλιστικές συνθήκες ετησίως. Η πλειονότητα των φορέων αλλά και των ακτοπλοϊκών εταιρειών, με βάση τους ελέγχους των λιμενικών, έχει προσαρμοστεί ή έχει ήδη κινήσει διαδικασίες συμμόρφωσης με τα ανωτέρω ζητούμενα.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey