Καλωσόρισμα νεοδιόριστων και αναπληρωτών

O πρόεδρος της ΕΛΜΕ Λέσβου, Κώστας Ντουράκης O πρόεδρος της ΕΛΜΕ Λέσβου, Κώστας Ντουράκης

ΕΛΜΕ Λέσβου: Συστηματική καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών

13/09/2024 - 16:53

«Επειδή τις προηγούμενες χρονιές έχει παρατηρηθεί πως το φιλότιμο και η καλή σας διάθεση συχνά παρεξηγείται ως αποδοχή της καταστρατήγησης των εργασιακών σας δικαιωμάτων, σας καλούμε να επικοινωνήσετε με το σωματείο εάν διαπιστώσετε παρατυπίες στη σειρά των τοποθετήσεων, ανάθεση πολλών διδακτικών αντικειμένων (συνήθως με β και γ αναθέσεις), μετακινήσεις σε πολλά σχολεία, ακόμη και την ίδια μέρα, απαξιωτική συμπεριφορά από πλευράς της διοίκησης ή απαίτηση μετακίνησης ακόμα κι εάν δεν έχετε δικό σας όχημα» αναφέρει απευθυνόμενη στους νεοδιόριστους αναπληρωτές και τις αναπληρώτριες η Ένωση Λειτουργούν Μέσης Εκπαίδευσης Λέσβου και προσθέτει ακολούθως: «Είναι πολύ σημαντικό να είστε ενημερωμένοι/ες για τις δυσκολίες πρόσβασης στις περιοχές που τοποθετείστε, είναι όμως εξίσου σημαντικό και το να αποφεύγετε «καλοθελητές» που θέλουν να σας εξυπηρετήσουν μετατρέποντας τα δικαιώματά σας σε «χάρες». Σας καλούμε για όσα από τα παραπάνω διαπιστώνετε ή για όποιο άλλο ζήτημα προκύψει (πχ απαίτηση παραμονής στο σχολείο πέραν του διδακτικού σας ωραρίου χωρίς ανάθεση συγκεκριμένης εργασίας, επιβολή κάλυψης κενών εκτός αναθέσεων) να απευθύνεστε στο Σωματείο για να ενημερωθείτε και- αν χρειαστεί- να γίνει παρέμβαση στη διοίκηση.

Για τους/τις νεοδιόριστους/ες συναδέλφους/ισσες γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ο δρόμος για το διορισμό είναι εξαντλητικός και καταλαβαίνουμε την ανακούφισή για όσους/ες από εσάς τελείωσε η περίοδος της εργασιακής περιπλάνησης και της συνεχούς διαπραγμάτευσης για τα βασικά δικαιώματα.

Το ξεμπλοκάρισμα των διορισμών δεν αποτελεί «παροχή» καμιάς κυβέρνησης. Η εκπαιδευτική πολιτική των τελευταίων δεκαετιών επέβαλε το σπάσιμο του δικαιώματος διορισμού με μόνη προϋπόθεση το πτυχίο. Από εκείνο το σημείο διαγωνισμοί ΑΣΕΠ, προϋπηρεσίες που πριμοδοτούνταν από τα φιρμάνια Υπουργών, προσοντολόγιο και άλλοι φραγμοί στόχο είχαν, όχι βέβαια τη βελτίωση και την επιλογή των «αρίστων» εκπαιδευτικών, αλλά την ομηρία, η πειθάρχηση και την εξάντληση των εργαζομένων πριν ακόμα διοριστούν. Η κατάσταση αυτή είχε σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία άπειρων ομάδων και μικροομάδων (επιτυχόντες του τάδε διαγωνισμού, διοριστέοι του άλλου διαγωνισμού, έχοντες το τάδε πτυχίο ή το σεμινάριο που έδινε μόρια) που άρχισαν να διεκδικούν χωριστά και πολλές φορές σε αντιπαράθεση τη μονιμοποίησή τους.

Η νέα φάση της αναδιάρθρωσης της εκπαίδευσης επιχειρεί να επεκταθεί η κατάσταση που ζούσατε τόσα χρόνια ως αδιόριστοι στο δημόσιο σχολείο, τόσο στους/στις εργαζόμενους/ες, όσο και στις σχολικές μονάδες. Η δήθεν αξιολόγηση θέτει άλλον ένα παράγοντα κατηγοριοποίησης σχολείων και εργαζομένων υποτάσσοντας την εκπαίδευση στους κανόνες της αγοράς. Ουσιαστικά πνίγει τους εκπαιδευτικούς σε τόνους εγγράφων, και καλουπώνει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία σε μετρήσιμα αντιεκπαιδευτικά κριτήρια για να κατατάξει σχολικές μονάδες και εργαζόμενους σε «άριστους», «καλούς» και «μέτριους». Επιβάλλει μια στρεβλή εκδοχή του ανοίγματος του σχολείου στην κοινωνία με χαρακτηριστικά επιχείρησης που διαφημίζει το έργο της ως απόδειξη παραγωγικότητας του σχολείου και των εκπαιδευτικών. Εντείνει έναν ανταγωνισμό χωρίς παιδαγωγικό νόημα και ρουφάει τον εργασιακό χρόνο που αναλογεί στην επικοινωνία με τους μαθητές, τις μαθήτριές μας και τους γονείς τους.

Επειδή Κυριακή κοντή γιορτή….

Τα δείγματα της πολυδιαφημισμένης αξιολόγησης έχουν ήδη δείξει την αλήθεια των παραπάνω. Οι επιθεωρητές-σύμβουλοι μπαίνουν στις τάξεις με τα ντοσιέ που καταγράφουν σε δείκτες την προετοιμασμένη διδασκαλία σε τμήματα που μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις μαθήματος σε συνθήκες «εργαστηρίου». Δημιουργούν μια πλαστή εικόνα για την εκπαιδευτική πραγματικότητα και αφαιρούν από τον σημαντικό ρόλο των συμβούλων ειδικότητας τον καθοδηγητικό, βοηθητικό ρόλο, μετατρέποντάς τους σε επιθεωρητές. Επιπλέον, το μάτι του επιθεωρητισμού επιχειρείται να κατέβει και στις καθημερινές σχέσεις του συλλόγου διδασκόντων με συντονιστές, μέντορες και διευθυντές να παρακολουθούν κάθε πτυχή της εργασιακής ζωής των συναδέλφων. Και όλα αυτά με το πιο απαραίτητο κομμάτι στήριξης των εκπαιδευτικών, την επιμόρφωση, να έχει αφεθεί στις τηλεδιαλέξεις και τα power point.

Μέσα από τον διαρκή και πολύμορφο αγώνα, με απεργιακές κινητοποιήσεις, εκδηλώσεις, συνελεύσεις, συζητήσεις δεν αρνούμαστε απλά τη δυστοπία που προβάλλεται ως πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων από όλες ανεξαιρέτως τις κυβερνήσεις. Το πακέτο της χειραγώγησης και των κανόνων της επιχειρηματικότητας επιστρέφεται ως απαράδεκτο.

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες που αντιστάθηκαν στις απειλές και τους εκβιασμούς και ακολούθησαν την προκήρυξη απεργίας-αποχής από την αξιολόγηση σε όλες της τις αντιδραστικές εκδοχές για ακόμα μια φορά αποτελούν στόχο του ΥΠΑΙΘΑ και των εντολοδόχων του. Και σε αυτή τη φάση του αγώνα για να σταθεί όρθιο το δημόσιο σχολείο να είμαστε ενωμένοι/μένες και συσπειρωμένοι/μένες στα σωματεία μας. Στο πλαίσιο αυτό, η Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ Λέσβου αποφάσισε την προκήρυξη απεργίας-αποχής από την αξιολόγηση από το σωματείο και την κατάθεση στοιχείων για το αίτημα έκδοσης διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών που έχουν συμπληρώσει τη διετία του δόκιμου.

Η πρόσφατη δικαστική δικαίωση των συναδέλφων που προσέφυγαν και υποχρεώνει τις Διευθύνσεις να εκδώσουν διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης επειδή είχε παρέλθει η διετία που νομικά προβλέπεται από την ημερομηνία διορισμού παρόλο που συμμετείχαν στην απεργία αποχή κατά της αξιολόγησης-χειραγώγησης, αποτελεί ακόμα μια νίκη υπέρ του δημόσιου σχολείου.

Συνεχίζουμε αυτόν τον αγώνα απαιτώντας τη συμμόρφωση των ΔΔΕ με τη δικαστική απόφαση και την έκδοση διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης για όλους/ες τους συναδέλφους/ισσες που έχουν κλείσει τη διετία. Την Παρασκευή 7/9 καταθέσαμε στη ΔΔΕ το αίτημα μονιμοποίησης για τους συναδέλφους σύμφωνα με τα βήματα των Ομοσπονδιών. Προχωράμε για ακόμα μια χρονιά για να βάλουμε φρένο στη διάλυση του δημόσιου σχολείου που επιχειρείται εδώ και περίπου 40 χρόνια! Δε θα είμαστε εμείς η γενιά των εκπαιδευτικών που θα ανοίξει τις πόρτες στον επιθεωρητισμό και την κατηγοριοποίηση.

 

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

Η διαπίστωση των προβλημάτων δεν επιφέρει αυτόματα και τη λύση τους. Αυτό θα συμβεί μόνο με την συγκρότηση οργανωμένης αντίδρασης, με συλλογικές διεκδικήσεις και αποφασιστικούς αγώνες.

Επειδή ο μισθός των 776 ευρώ των νεοδιόριστων με ΜΚ1 είναι μνημείο ντροπής και εξευτελισμού ολόκληρου του κλάδου, επειδή η καλπάζουσα ακρίβεια στα βασικά είδη, τα χαμηλά εισοδήματά και οι πρόσθετες δυσκολίες της διαβίωσης για τους/τις συναδέλφους/φισσες που υποχρεώνονται να υπηρετήσουν σε σχολεία μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, μας φέρνουν αντιμέτωπους με την ακραία φτώχεια, απαιτούμε

  • 200 ευρώ εισαγωγικό μισθό στους νεοδιόριστους και γενναίες αυξήσεις για όλο τον κλάδο για να ζούμε με αξιοπρέπεια από την εργασία μας!
  • άμεση επαναφορά 13ου-14ου μισθού, του ωραρίου πριν το 2013.
  • μονιμοποίηση όλων των δόκιμων εκπαιδευτικών με την παρέλευση της διετίας.
  • ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη χωρίς προϋποθέσεις για όλους κάθε 2 χρόνια υπηρεσίας και να προσμετρηθεί η διετία 2016 – 2017 που έχει «παγώσει».

Επειδή δεν γίνεται το 2024 εκπαιδευτικοί να μένουν σε αυτοκίνητα και σε σκηνές επειδή δε βρίσκουν σπίτια να μείνουν, επειδή δεν γίνεται να ξοδεύουν υπέρογκα ποσά (μέχρι και 100 ευρώ τη μέρα) σε ξενοδοχεία και σπίτια βραχύβιας μίσθωσης και ο μισθός τους να μπαίνει στην καλύτερη περίπτωση μετά από 40 μέρες, απαιτούμε

  • γενναία επιδότηση ενοικίου και συγκοινωνιακών μετακινήσεων για όλους τους εκπαιδευτικούς, μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές οι οποίοι εργάζονται εκτός της περιοχής μόνιμης κατοικίας τους.
  • άμεση αξιοποίηση συγκροτημάτων κατοικιών και διάθεση υπαρχόντων κτηρίων, αξιοποίηση δομών για την κατασκευή κατοικιών εκπαιδευτικών και άλλων δημοσίων υπαλλήλων, ενοικίαση δωματίων ξενοδοχείων για τη διαμονή των πρώτων ημερών.
  • να εφαρμοστεί εδώ και τώρα σε κάθε Δήμο, σε όλη τη χώρα το άρθρο 32 του ν.4483/2017 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, για παροχή δωρεάν σίτισης και καταλύματος διαμονής στους εκπαιδευτικούς. Να αξιοποιηθεί η απόφαση της Κ.Ε.Δ.Ε. της 15ης Μαΐου 2024 για ένταξη και των νεοδιόριστων συναδέλφων στη ρύθμιση.

 

Επειδή τα σχολεία δουλεύουν εδώ και χρόνια με συναδέλφους που αναπληρώνουν τον εαυτό τους, επειδή δεν αναγνωρίζουμε την ύπαρξη συναδέλφων δύο ταχυτήτων, απαιτούμε

  • να εξισωθούν όλα τα εργασιακά δικαιώματα μόνιμων και συμβασιούχων εκπαιδευτικών.
  • να μονιμοποιηθούν εδώ και τώρα όλοι οι αναπληρωτές/τριες.
  • να καλυφθούν όλα τα κενά-απόρροια των χρόνων αδιοριστίας.
  • οι αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικοί να υπογράψουν σύμβαση ετήσιας (12μηνης) διάρκειας με έναρξη την 1η Σεπτεμβρίου και λήξη την 31η Αυγούστου (έναρξη και λήξη σχολικού έτους αντίστοιχα).

 

Επειδή όπως όλοι οι άνθρωποι, οι εκπαιδευτικοί αρρωσταίνουν, κρυώνουν το χειμώνα, έχουν παιδιά, ξεριζώνονται όταν αναγκάζονται να μετοικίσουν για να δουλέψουν, απαιτούμε

  • δωρεάν ιατρικές εξετάσεις στα δημόσια νοσοκομεία και δομές για τον διορισμό ή την πρόσληψη των αναπληρωτών/τριών και προσκόμισή τους εν ευθέτω χρόνο. Ούτε 1 ευρώ από την τσέπη μας. Δυνατότητα ηλεκτρονικής ανάληψης υπηρεσίας.
  • αυτοδίκαιη εγγραφή των παιδιών των νεοδιόριστων και αναπληρωτών/τριών στο δημόσιο σχολείο και τους παιδικούς σταθμούς με κατάργηση των τροφείων τους.
  • φθηνό ρεύμα και φθηνά τρόφιμα. Παιδεία-υγεία-ρεύμα-νερό-ασφάλιση-συγκοινωνίες-πολιτισμός αποκλειστικά δημόσια αγαθά για όλο τον λαό».

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey