«Γύρισαν πλάτη» στις άγονες γραμμές

01/07/2012 - 05:56
Ορατός είναι ο κίνδυνος να μείνουν χωρίς πλοία ορισμένες από τις άγονες γραμμές του Αιγαίου, μια και στο διαγωνισμό που διενέργησε το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων για αρκετές γραμμές δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον.
Ορατός είναι ο κίνδυνος να μείνουν χωρίς πλοία ορισμένες από τις άγονες γραμμές του Αιγαίου, μια και στο διαγωνισμό που διενέργησε το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων για αρκετές γραμμές δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για τέσσερις γραμμές, εκ των οποίων δύο έχουν άμεσο τοπικό ενδιαφέρον. Δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον για τις γραμμές:
- Λαύριο - Ψαρά ή Μεστά - Σίγρι - Λήμνος
- Θεσσαλονίκη - Σίγρι - Χίος - Καρλόβασι Σάμου - Πάτμος - Κάλυμνος - Κως - Ρόδος
Οι άλλες δύο γραμμές αφορούν στα Δωδεκάνησα και την Κρήτη.
Σε άλλες έξι γραμμές που αφορούν στις συνδέσεις μεταξύ των νησιών, όπως η γραμμή Άι-Στράτης - Λήμνος, εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από μικρές τοπικές εταιρείες, όπως εν προκειμένω απ’ την εταιρεία «Αιολίς Α.Ε.».
Μετά την παραπάνω εξέλιξη, το Υπουργείο θα προχωρήσει σε επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού κι εφόσον και πάλι δεν υπάρξει ενδιαφέρον, θα προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση των γραμμών. Σε αυτή την περίπτωση, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα έχουν το πάνω χέρι βέβαια, μια και θα έχουν τη δυνατότητα να πάρουν τις γραμμές χωρίς να προσφέρουν εκπτώσεις στα μισθώματα. Ίσως, δε, να καταφέρνουν να περάσουν και τροποποιήσεις στα δρομολόγια, που θα αυξάνουν την κερδοφορία τους.

Επίκειται αναδιοργάνωση
Το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων το επόμενο διάστημα θα προχωρήσει στην αναδιοργάνωση των άγονων γραμμών, με στόχο να μειώσει το κόστος εκτέλεσής τους και των δρομολογίων. Επιδίωξη του Υπουργείου είναι να πετύχει μείωση στις δαπάνες για τις άγονες γραμμές, δημιουργώντας όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρης Χαλκιώτης, μας είπε ότι πρόκειται να συσταθεί ομάδα εργασίας, που θα εξετάσει ποιες είναι οι αναδιαρθρώσεις που μπορούν να γίνουν. Βέβαια, τα περιθώρια μέσα στα οποία θα κινηθεί το Υπουργείο είναι πολύ στενά, καθώς σε πάρα πολλές περιπτώσεις υπάρχουν άγονες γραμμές με 12ετείς συμβάσεις.

Κριτική από τη Ν.Δ.

Με αφορμή την έλλειψη ενδιαφέροντος για ορισμένες άγονες γραμμές, ο υπεύθυνος Εμπορικής Ναυτιλίας της Ν.Δ., βουλευτής Γιάννης Πλακιωτάκης, μεταξύ άλλων δήλωσε: «Σήμερα, δυστυχώς, επιβεβαιώθηκαν οι επιφυλάξεις μας αναφορικά με τις κυβερνητικές επιλογές στο ζήτημα των “άγονων γραμμών”. Μετά την πρωτόγνωρη και απαράδεκτη καθυστέρηση στη διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού - ο οποίος στο παρελθόν βρισκόταν κατά τα τέλη Ιουνίου σε φάση υλοποίησης -, φτάσαμε στο σημείο μεγάλες γραμμές να μένουν ουσιαστικά “στον αέρα” λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος.
Το οικονομικό όφελος της συγκεκριμένης επιλογής είναι αμφισβητούμενο και σίγουρα δυσανάλογο της σπουδαιότητας των δρομολογίων. Η επιλογή για έναν πολιτικό, ο οποίος αντιλαμβάνεται το ρόλο του - που δεν είναι άλλος από το να είναι χρήσιμος -, είναι προφανής. Φτάνει, λοιπόν, με τους αποτυχημένους πειραματισμούς στην πλάτη χιλιάδων συμπολιτών μας. Πραγματικά είναι άξιον απορίας για πόσο καιρό ακόμη η μικροπολιτική θα συνεχίσει να υποκαθιστά την άσκηση πολιτικής.»
Απαντώντας στον κ. Πλακιωτάκη, ο κ. Χαλκιώτης ανέφερε ότι δεν έχει μείνει ακάλυπτη καμμία ακτοπλοϊκή γραμμή κι ούτε η έλλειψη ενδιαφέροντος για το διαγωνισμό δημιουργεί πρόβλημα, καθώς έχει δοθεί παράταση στις υφιστάμενες συμβάσεις για τέσσερις μήνες. Σε ό,τι αφορά στην καθυστέρηση που υπήρξε στην προκήρυξη του διαγωνισμού, σημείωσε πως οφείλεται στην προσπάθεια που κατέβαλε η κυβέρνηση να βρει τα αναγκαία κονδύλια. Προσπάθεια που ήταν δύσκολη λόγω των ρυθμίσεων του μνημονίου, στο οποίο οδηγήθηκε η χώρα μας μετά την καταστροφική πολιτική που εφάρμοσε η Ν.Δ. για 5,5 χρόνια.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey