Πρόταση για πέντε σημαντικά οδικά έργα, με πολλές επιμέρους παρεμβάσεις, κατέθεσε η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Λέσβου για ένταξη στο Δ΄ Κ.Π.Σ..
Πρόταση για πέντε σημαντικά οδικά έργα, με πολλές επιμέρους παρεμβάσεις, κατέθεσε η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Λέσβου για ένταξη στο Δ΄ Κ.Π.Σ.. Ο συνολικός προϋπολογισμός τους ανέρχεται στα 25,3 εκατομμύρια, ποσό που διεκδικεί σε πρώτη φάση η Λέσβος απ’ το κονδύλι των 44 εκατ. ευρώ που έχει το πρόγραμμα για το επαρχιακό οδικό δίκτυο του Βορείου Αιγαίου. Αν υπολογιστεί ότι ακόμη δεν έχουν ωριμάσει οι μελέτες για τα μεγάλα οδικά έργα (Καλλονή - Σίγρι, Καλλονή - Πέτρα, Νότια Παράκαμψη Μυτιλήνης), όπως και οι προτάσεις της νομαρχίας για άλλα μικρότερα αλλά εξίσου μεγάλης σημασίας, όπως και το γεγονός ότι απ’ τον ίδιο κορβανά πρέπει να εκτελεστούν οδικά έργα και στους νομούς Χίου και Σάμου, διαπιστώνει πόσο τραγικά λίγα είναι τα χρήματα για υποδομές.
Η αρμόδια νομαρχιακή επιτροπή ενέκρινε την προηγούμενη βδομάδα την υποβολή πέντε προτάσεων για έργα κατασκευής και βελτίωσης του επαρχιακού οδικού δικτύου του νομού Λέσβου στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κρήτης και Νήσων Αιγαίου». Όπως τόνισε ο υπεύθυνος αντινομάρχης Θεόδωρος Βαλσαμίδης, η νομαρχία, αξιοποιώντας την αναπτυξιακή ευκαιρία και τις δυνατότητες χρηματοδότησης του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ), υποβάλλει τις πρώτες προτάσεις για τη χρηματοδότηση έργων βελτίωσης του επαρχιακού οδικού δικτύου, συνολικού προϋπολογισμού 25,3 εκατ. ευρώ, τα οποία χρήζουν άμεσης προτεραιότητας βελτίωσής τους. Σύμφωνα με τον κ. Βαλσαμίδη, οι προτάσεις αυτές κατατέθηκαν τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου, ενώ το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσει η υποβολή και άλλων, όπως ο δρόμος Πηγή - Λάμπου Μύλοι, η Παράκαμψη Κεραμειών κ.ά..
Απ’ τη Γέρα στο Πλωμάρι
Η πρώτη πρόταση της νομαρχίας αφορά στο έργο «Βελτίωση κατά τμήματα της 2ης Επαρχιακής οδού Θέρμα Κόλπου Γέρας - Παπάδος - Πλωμάρι από Εθνική Οδό Μυτιλήνης - Καλλονής μέσω Ντιπίου». Στο έργο αυτό περιλαμβάνεται ως υποέργο η παράκαμψη στη θέση Λαγκάδα, προϋπολογισμού 6.192.000 ευρώ. Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή οδικού τμήματος μήκους 1.400 μέτρων περίπου. Μετά την ολοκλήρωση του έργου, αναμένεται η υφιστάμενη οδός στην περιοχή της Λαγκάδας να λειτουργήσει ως μονόδρομος (μια λωρίδα κυκλοφορίας) με κατεύθυνση από Μυτιλήνη προς Πλωμάρι και η παρακαμπτήρια οδός να λειτουργεί επίσης με μια λωρίδα κυκλοφορίας με κατεύθυνση από Πλωμάρι προς Μυτιλήνη.
Άλλο υποέργο του ίδιου δρόμου από Γέρα προς Πλωμάρι είναι η «Βελτίωση οδικού τμήματος 2ης Επαρχιακής οδού και κατασκευή δύο ισόπεδων οδικών κόμβων σύνδεσής της με δημοτικές οδούς Κάτω Τρίτους - Πηγαδακίων και Περάματος - Πηγαδακίων», προϋπολογισμού 6.651.800 ευρώ. Στο πλαίσιο αυτής της παρέμβασης θα γίνει βελτίωση του οδικού τμήματος της 2ης Επαρχιακής Οδού Θέρμα - Παπάδος - Πλωμάρι, σε μήκος 2.287 μέτρων, όπως και η κατασκευή δύο ισόπεδων οδικών κόμβων για τη σύνδεση της 2ης Επαρχιακής Οδού με τον υφιστάμενο Δημοτικό Δρόμο Κάτω Τρίτος - Πηγαδάκια αλλά και σύνδεσης της 2ης Επαρχιακής Οδού με τον υφιστάμενο Δημοτικό Δρόμο Πέραμα - Πηγαδάκια.
Βόρεια έξοδος Μυτιλήνης
Η δεύτερη πρόταση, την οποία αναλυτικά είχαμε περιγράψει μόλις ολοκληρώθηκε η μελέτη, είναι το έργο «Ισόπεδος Οδικός Κόμβος σύνδεσης οδού Βόρειας Παράκαμψης Μυτιλήνης με Οδό Μυτιλήνης - Θερμής», προϋπολογισμού 3.236.400 ευρώ. Αντικείμενο του έργου είναι η αποπεράτωση του έργου της Βόρειας Παράκαμψης της πόλης της Μυτιλήνης και η κατασκευή του ισόπεδου οδικού κόμβου (σύνδεσής της με την οδό Μυτιλήνης - Θερμής στην περιοχή του εργοστασίου της ΔΕΗ). Εκτός του κόμβου θα γίνουν βελτιώσεις κατά μήκος της οδού Μυτιλήνης - Θερμής, ώστε να διαπλατυνθεί η βόρεια έξοδος της πόλης της Μυτιλήνης.
Παράκαμψη Άγρας
Το έργο «15η Επαρχιακή Οδός Καλλονής - Ερεσού/Παράκαμψη οικισμού Άγρας», προϋπολογισμού 6.442.000 ευρώ, είναι η επόμενη πρόταση της νομαρχίας που εγκρίθηκε και αφορά στην κατασκευή παρακαμπτήριου οδού του οικισμού της Άγρας, συνολικού μήκους 2.540 μέτρων. Αρχή της περιφερειακής οδού θα αποτελεί η διασταύρωση της 15ης επαρχιακής οδού με υφιστάμενο χωματόδρομο που βρίσκεται σε απόσταση 1.500 μέτρων περίπου πριν την είσοδο του οικισμού και το τέλος της θα βρίσκεται σε θέση που απέχει 2.000 μέτρα περίπου από την έξοδο του οικισμού. Συγκεκριμένα, η κατασκευή του έργου περιλαμβάνει τη βελτίωση του υφιστάμενου αγροτικού χωματόδρομου σε μήκος 500 μέτρων περίπου, την εξ ολοκλήρου κατασκευή νέας οδού σε μήκος 2.000 μέτρων και την κατασκευή των δύο συμβολών-κόμβων της νέας οδού παράκαμψης οικισμού Άγρας με την υφιστάμενη επαρχιακή οδό.
Πέραμα - Σκόπελος χωρίς ελιγμούς
Η «Βελτίωση επικίνδυνων ελιγμών της 3ης Επαρχιακής Οδού, Τμήμα Πέραμα - Σκόπελος», προϋπολογισμού 2.007.350 ευρώ, είναι το τέταρτο έργο που προτείνεται προς ένταξη κι αφορά στη βελτίωση επικίνδυνων ελιγμών στο τμήμα που βρίσκεται σε απόσταση 2.000 μέτρων περίπου από την περιοχή Ντουραχάνι προς το Πέραμα και σε μήκος 1.040 μέτρων. Θα εκτελεστούν εργασίες κατασκευής νέων χαράξεων ή βελτίωσης υφιστάμενων τμημάτων, ώστε να αρθεί η επικινδυνότητα του δρόμου.
Φως απ’ την Πέτρα στο Μόλυβο
Η τελευταία πρόταση της νομαρχίας αφορά στο έργο «Ηλεκτροφωτισμός Επαρχιακής Οδού από Πέτρα έως Μήθυμνα», προϋπολογισμού 810.500 ευρώ και στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται να γίνει ηλεκτροφωτισμός της επαρχιακής οδού που θα αποσκοπεί στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας της οδού.
Σύμφωνα με την πρόταση, η οδός χωρίζεται σε δύο τμήματα, το πρώτο μήκους 3.100 μέτρων (από τον τελευταίο ιστό φωτισμού της παραλίας Πέτρας μέχρι 100 μέτρα πριν την κύρια είσοδο του ξενοδοχείου «Δελφίνια») και το δεύτερο μήκους 1.200 μέτρων περίπου (αρχίζει από τα «Δελφίνια» και φθάνει μέχρι τη διασταύρωση με την οδό προς Εφταλού).
Στο πρώτο τμήμα θα εγκατασταθούν φωτιστικά σώματα, πάνω σε γαλβανισμένους σιδηροϊστούς ύψους εννέα μέτρων, ως συνέχεια του υφιστάμενου φωτισμού στην παραλία Πέτρας. Στο δεύτερο τμήμα θα εγκατασταθούν φανοστάτες ύψους 3,5 μέτρων με οικονομικές ηλεκτρονικές λάμπες, όμοια με αυτά που υπάρχουν στον κεντρικό δρόμο της Μήθυμνας και ως συνέχεια αυτών.
Όλα τα φωτιστικά σώματα θα τοποθετηθούν στο υφιστάμενο πλακόστρωτο πεζοδρόμιο πλάτους 1,60 μ., από το οποίο διέρχονται πολλοί επισκέπτες τη θερινή περίοδο περπατώντας στη διαδρομή Πέτρα - Μήθυμνα και αντίστροφα.