Το βιβλίο αυτό του Γιάννη Μυλόπουλου, καθηγητή στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Α.Π.Θ., συγκεντρώνει κείμενά του, τα οποία αποτελούν σχόλια γύρω από επίκαιρα και «καυτά» θέματα της παιδείας και του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Γιάννης Μυλόπουλος
Πρόλογος: Χρήστος Τσολάκης
Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα
Αθήνα 2010, σελ. 160
Το βιβλίο αυτό του Γιάννη Μυλόπουλου, καθηγητή στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Α.Π.Θ., συγκεντρώνει κείμενά του, τα οποία αποτελούν σχόλια γύρω από επίκαιρα και «καυτά» θέματα της παιδείας και του εκπαιδευτικού μας συστήματος: ο νόμος-πλαίσιο, η αναθεώρηση του άρθρου 16, η βάση του 10 για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι ρυθμίσεις για τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών, το θέμα του ασύλου και της αυτοδιοίκησης των πανεπιστημίων, η χρήση βίας και οι μέθοδοι καταστολής, ο ξυλοδαρμός του Κύπριου σπουδαστή Αυγουστίνου Δημητρίου και η δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου...
Πρόκειται για κείμενα δομημένα γύρω από οκτώ κεφάλαια, με έντονη κριτική και επικριτική διάθεση, γύρω από την υπόθεση της εκπαίδευσης και της παιδείας· δύο έννοιες τις οποίες ο συγγραφέας διαχωρίζει, υποστηρίζοντας ότι η εκπαίδευση δεν είναι προσανατολισμένη έτσι ώστε να υπηρετεί την Παιδεία.
«Καιρός να διασταλούν οι δύο λέξεις (εκπαίδευση και παιδεία)», παρατηρεί στον πρόλογό του ο Χρήστος Τσολάκης, καθηγητής Α.Π.Θ., «ως προς το ειδικό εννοιολογικό βάρος, με το οποίο η καθεμιά τους είναι φορτισμένη (ή πρέπει να είναι φορτισμένη), και να πάρουν τις σωστές τους σημασιακές διαστάσεις. Ο Μυλόπουλος ανοίγει το δρόμο και προσανατολίζει.»