Ο δήμαρχος Δυτικής Λέσβου Ταξ. Βέρρος μιλά «εφ όλης της ύλης» στο «Ε» για τα του Δήμου που ηγείται ένα χρόνο μετά την επανεκλογή του

Προτεραιότητά μας ο νεοσύστατος δήμος που αναλάβαμε να σταθεί γερά στα ...πόδια του! [Vid]

14/10/2024 - 09:00 Ενημερώθηκε 15/10/2024 - 11:38

Το πρώτο μεγάλο βήμα του νεοσύστατου Δήμου Δυτικής Λέσβου ήταν η οργάνωσή του, ενώ η εδραίωσή του είναι το επόμενο. Όντας αγροτουριστικός δήμος η στρατηγική που επιλέχθηκε επιβάλλει την ολοκλήρωση υποδομών που συμβάλουν στην  δημιουργία σύγχρονου οδικού δικτύου επ’ ωφέλεια των αγροτών και κτηνοτρόφων, αλλά και την ανάδειξη αξιοσημείωτων περιοχών τουριστικού ενδιαφέροντος.

Στο επίκεντρο, ωστόσο, παραμένουν όλες εκείνες οι υποδομές που αναπτύσσονται γύρω από την νέα γενιά, όπως σχολεία, αθλητικοί χώροι και παιδικές χαρές, αφού είναι ζητούμενο για τον Δήμο να παραμείνουν στα χωριά τους οι άνθρωποί τους.

Η ανάδειξη του πολιτισμού και των μνημείων του είναι κάτι που έρχεται στο επίκεντρο την δεδομένη αυτοδιοικητική περίοδο, καθώς την προηγούμενη οι προτεραιότητες ήταν άλλες. Σε επίπεδο πλουτοπαραγωγικών πηγών τις επόμενες ημέρες ξεκινούν οι εργασίες στο γεωθερμικό πεδίο της Στύψης, ενώ τρέχει ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση της Ευθαλούς. Παράλληλα γίνονται ενέργειες για την αξιοποίηση του λιμένα Σιγρίου και της πύλης της Πέτρας με στόχο την σύνδεση με Ελλάδα και Τουρκία. 

 Ο Δήμαρχος Δυτικής Λέσβου, Ταξιάρχης Βέρρος, σε μία συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης, ένα χρόνο μετά την επανεκλογή του στην θέση του Δημάρχου δίνει απαντήσεις για τους στόχους της παρούσας αυτοδιοικητικής περιόδου, τα προβλήματα, τις σχέσεις με τους υπόλοιπους φορείς της αυτοδιοίκησης και τα επόμενα βήματά του.

Η συνέντευξη

Επόμενο βήμα η εδραίωση

  • Πριν 5 περίπου χρόνια, αναλάβατε να ηγηθείτε ενός νεοσύστατου Δήμου. Σήμερα έχει διαμορφωθεί ένας Δήμου που «στέκεται στα πόδια του». Ποια είναι τα επόμενα βήματα;

Ο Δήμος Δυτικής Λέσβου, μπορεί να στάθηκε στα πόδια του σχετικά γρήγορα, ωστόσο παραμένει νεοσύστατος. Το επόμενο βήμα είναι να εδραιώσουμε τον Δήμο ώστε να μην κινδυνεύει από τίποτα. Μην ξεχνάτε ότι η διοίκηση του δήμου είναι μία καθημερινή πάλη. Κάθε μέρα ανακύπτουν προβλήματα τα οποία θα πρέπει να λυθούν την ίδια στιγμή και αυτό ακριβώς κάνουμε.

  • Έχει αλλάξει κάτι στην αντιμετώπιση του Δήμου σε σχέση με την προηγούμενη αυτοδιοικητική περίοδο σε ότι αφορά την λειτουργία διαδημοτικών επιχειρήσεων  πχ ΔΕΥΑΛ. Αναφερόμαστε σε αυτή δεδομένου ότι το προηγούμενο διάστημα είχατε εκφράσει δυσαρέσκεια ως προς την λειτουργία της και είχατε προτείνει πρόσθετους τρόπους διαχείρισης;

Έχει αλλάξει και μπορώ να πω ότι έχει αλλάξει προς το καλύτερο. Σε ότι έχει να κάνει με την συνεργασία που αναπτύσσεται είναι πολύ πιο έντονη αυτή τη φορά σε σχέση με την προηγούμενη θητεία. Βέβαια στην προηγούμενη θητεία υπάρχει το ελαφρυντικό ότι και ο Δήμος Μυτιλήνης έκανε και αυτός τα πρώτα βήματά του σαν αυτόνομος δήμος, μετά την διάσπαση του ενιαίου Δήμου Λέσβου. Το ότι υπάρχουν προβλήματα είναι δεδομένο και λογικό και εγώ σαν Δήμαρχος Δυτικής Λέσβου, όπου θεωρώ ότι «αδικείται» ο Δήμος είμαι υποχρεωμένος να το τονίσω. Παρ’ όλα αυτά είμαστε σε πολύ καλύτερο επίπεδο απ ‘ ότι ήμασταν και στη ΔΕΥΑΛ, και στη ΔΕΔΑΠΑΛ, και στο Λιμενικό Ταμείο και στον Σύνδεσμο Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης Δήμων Μυτιλήνης & Δυτικής Λέσβου.

Το βάρος στη νέα γενιά

  • Ποια τα βασικά έργα και οι καίριες παρεμβάσεις που θέλετε να ολοκληρωθούν στην παρούσα θητεία και που δρομολογήσατε εσείς;

Όπως έχετε δει έχουμε ρίξει το βάρος μας στις νέες γενιές με ό,τι αυτό συνεπάγεται, είτε είναι αθλητικοί χώροι, είτε χώροι ψυχαγωγίας είτε είναι σχολεία και βέβαια στους δρόμους στους οποίους συνεχίζουμε να παρεμβαίνουμε, πρόκειται για μεγάλους αγροτικούς δρόμους τους οποίους ασφαλτοστρώνουμε ώστε να σταματήσει το «γαϊτανάκι» των συντηρήσεων, που τον χειμώνα καταστρέφονται από τις βροχές επειδή δεν υπάρχουν έργα υποδομής.

Αυτή τη στιγμή ετοιμάζουμε τις προτάσεις μας για τα σχολεία. Έχουμε αρκετά σχολεία τα οποία θα προσπαθήσουμε να εντάξουμε στα προγράμματα ΕΣΠΑ. Θα συνεχίσουμε με τους δρόμους, ήδη ανοίγουν και άλλα προγράμματα για αγροτική οδοποιία και γενικά θα επιμείνουμε στη συγκεκριμένη θεματική έργων. Έχουμε και περιμένουμε τις παιδικές χαρές στα υπόλοιπα χωριά και αθλητικούς χώρους καινούργιους τους οποίους φτιάχνουμε την δεδομένη χρονική περίοδο.

Αυτή είναι η θεματολογία στην οποία επικεντρώνονται τα έργα, χωρίς αυτό να  κρίνεται απαγορευτικό για παρεμβάσεις σε άλλα επίπεδα.

Υποστήριξη του αγροτουρισμού

  • Ο Δήμος χαρακτηρίζεται ως ένας τουριστικός Δήμος έχοντας παράλληλα έναν ισχυρό πρωτογενή τομέα. Πως σχεδιάζεται να στηρίξετε αυτούς τους δύο πυλώνες οικονομίας και τι έχετε κάνει μέχρι τούδε ως προς αυτό το σκέλος;

Επειδή ακριβώς είναι άγροτουριστικός δήμος, όπως ακριβώς είπατε, οι παρεμβάσεις στην αγροτική οδοποιΐα στην οποία αναφερθήκαμε προηγουμένως και είναι επ’ ωφελεία των αγροτών και των κτηνοτρόφων αλλά και ανοίγουμε και νέους προορισμούς σε παραλίες οι οποίες μέχρι τώρα ήταν άγνωστες, ώστε ο επισκέπτης -ή και ο ντόπιος- να έχει πολύ περισσότερες δυνατότητες να δει μέρη τα οποία δεν τα ήξερε μέχρι πρότινος, όπως για παράδειγμα η παραλία της Λαγκάδας.

Επιπλέον επρόκειτο να ανατεθεί μελέτη για το τυρί της Λέσβου, ενώ υπενθυμίζεται ότι έχει οριστεί αντιδήμαρχος αρμόδιος για θέματα αγροτικής οικονομίας.

Στους στόχους η σύνδεση με ηπειρωτική Ελλάδα & Τουρκία

  • Ο Δήμος στην επικράτειά του έχει δύο λιμάνια (Πέτρα - Σίγρι). Το Σίγρι υπολειτουργεί ή καλύτερα λειτουργεί 2 μήνες το χρόνο. Υπάρχει κάποια πρόταση για ουσιαστική αξιοποίησή του; Με δεδομένο ότι η Πέτρα έχει πάρει τις πιστοποιήσεις που απαιτούνται για πύλη Σένγκεν τι αναμένεται στα προσεχώς προκειμένου να παίξει ουσιαστικό ρόλο για προσέλκυση Τούρκων τουριστών - και δεδομένου ότι καλλιεργείτε συστηματικά τις σχέσεις με τους γείτονες- Θα δρομολογηθεί ακτοπλοϊκή σύνδεση;

Το λιμάνι Σιγρίου είναι η δυτική πύλη εισόδου στο νησί της Λέσβου και αποτελεί το πιο κοντινό σημείο του νησιού στην ηπειρωτική Ελλάδα, είτε είναι προς τον Βόλο, την Αθήνα, την Θεσσαλονίκη ή την Καβάλα. Μέχρι τώρα υπήρξε η δικαιολογία της πρόσβασης τώρα δεν υπάρχει αυτή διότι ο νέος οδικός άξονας Καλλονής - Σιγρίου κάνει την πρόσβαση πολύ πιο εύκολη και άνετη.

Πρόσφατα μιλήσαμε με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, Παναγιώτη Τακτικό για το συγκεκριμένο ζήτημα και ειδικότερα για την σύνταξη προτάσεων νέων γραμμών ,οι οποίες θα συνδέονται με το Σίγρι , είτε από τον Βόλο είτε από την Θεσσαλονίκη.  Θα προχωρήσουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Είναι «εκ των ων ουκ άνευ» ότι το λιμάνι του Σιγρίου πρέπει να γίνει βασικό λιμάνι για το νησί , είτε λειτουργεί ως εμπορικό είτε ως επιβατικό.

Σε ό,τι έχει να κάνει με την Πέτρα, ξέρετε ότι η πύλη Σέγκεν ήταν έτοιμη από αρχές Ιουνίου. Δυστυχώς δεν υπήρξε κάποια γραμμή για σύνδεση με τα απέναντι παράλια, η οποία θα μπορούσε να αποσυμφορήσει  και των όγκο των τουριστών που δεχτήκαμε φέτος από τα μικρασιατικά παράλια. Ελπίζω από του χρόνου να τεθεί σε λειτουργία η ακτοπλοϊκή γραμμή ώστε να έχει και νόημα η Πύλη Σένγκεν. 

Εκτιμώ ότι θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια από του χρόνου, αν είναι έτοιμοι οι Τούρκοι από το Ακτσάι που βρίσκεται πάρα πολύ κοντά και θα μειώσει την απόσταση  και τον χρόνο του ταξιδίου, τόσο με τον κόλπο του Αδραμυττίου όσο και με την Κωνσταντινούπολη. 

Ξεκινούν οι εργασίες για το Γεωθερμικό Πεδίο της Στύψης

  • Ο Δήμος διαθέτει σημαντικές πλουτοπαραγωγικές πηγές (3  Ιαματικές , γεωθερμικά πεδία - Στύψη & Πολιχνίτο). Πως σχεδιάζετε να τα αξιοποιήσετε;

Οι ιαματικές του Πολιχνίτου ήδη έχουν αξιοποιηθεί με την ανάληψη από ιδιώτη -επενδυτή της λειτουργίας τους και της περαιτέρω αναβάθμισής τους. Αυτή τη στιγμή «τρέχει» ο διαγωνισμός για την Ευθαλού και υπάρχει ενδιαφέρον. Μένουν κάποια προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουμε στο Λισβόρι τα οποία και θα τα επιλύσουμε σύντομα για να προχωρήσουμε στην αξιοποίησή τους.

Εντός του μηνός αναμένονται οι πρώτες έρευνες στο Γεωθερμικό Πεδίο της Στύψης, τα συνεργεία έχουν ήδη έρθει για την εγκατάσταση των μηχανημάτων, ώστε να εντοπιστούν ακριβώς οι θέσεις όπου θα γίνουν οι γεωτρήσεις για την δημιουργία του εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Σε ότι αφορά τον Πολιχνίτο προχωράμε το ΘΕΡΜΟΠΟΛΙΣ,  το παλιό πρόγραμμα που υπήρχε,  αλλά και τις ενέργειες για την συνολική εκμετάλλευσή του.   

Δρομολόγηση παρεμβάσεων μέσω ΠΕΔ

  • Στις πρόσφατες εκλογές αναδειχθήκατε πρόεδρος της ΠΕΔ. Τι σημαίνει αυτή η νέα θεσμική ιδιότητα για εσάς και πως σκοπεύετε να την αξιοποιήσετε προς όφελος των δήμων της περιοχής;

Η ΠΕΔ είναι ένα εργαλείο το οποίο μέχρι πρότινος ήταν ανενεργό, με δυνατότητα πολλών και ποικίλων παρεμβάσεων επ’ ωφελεία  και των νησιωτικών δήμων και κυρίως των νησιωτών. Έχουμε ήδη ξεκινήσει, έχουμε πάρει μηχανικούς για όλους τους δήμους για να υποστηρίξου την λειτουργία των. Από κει και έπειτα δρομολογούμε μία σειρά παρεμβάσεων τόσο σε επίπεδο υδάτων όσο και σε πολλούς άλλους τομείς. Ώστε να ξεκινήσει η ΠΕΔ πλέον να έχει ουσιαστικό ρόλο στην αυτοδιοίκηση. 

Σχέσεις Δήμο Μυτιλήνης - ΠΒΑ

  • Κατά την πρώτη θητεία σας υπήρχαν κάποιες τριβές με τον έτερο δήμο του νησιού. Η παρούσα αυτοδιοικητική περίοδος ξεκίνησε με διαφορετικούς οιωνούς. Ωστόσο το τελευταίο διάστημα παρατηρούνται κάποιες εντάσεις. Γιατί αυτό; Ποια η συνεργασία με την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου δεδομένου ότι συνδέεστε άρρηκτα ως προς την χρηματοδότηση κάποιων έργων;

Διαφωνίες υπήρχαν και θα υπάρχουν, όταν εκφράζονται διαφορετικές απόψεις, αυτό είναι φυσιολογικό. Από εκεί και πέρα με γόνιμο διάλογο τα λύνουμε. Οι σχέσεις με τον άλλο Δήμο είναι θαυμάσιες, δηλαδή νομίζω ότι είναι στο καλύτερο δυνατό επίπεδο που υπάρχει, όπως και με την Περιφέρεια.   Με την Περιφέρεια το προηγούμενο διάστημα ολοκληρώσαμε ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα από το ΠΔΕ με έργα τα οποία χρηματοδότησε η ΠΒΑ, τα παραδώσαμε σχεδόν όλα, αυτή την στιγμή εκτελείται το τελευταίο και θα συνεχίσουμε την συνεργασία που ήδη έχουμε.

Πρόσφατα εγκρίναμε στην Δημοτική Επιτροπή την προγραμματική σύμβαση για τον δρόμο Σκάλας Συκαμιάς - Εφταλούς, που χαρακτηρίζεται σημαντικός καθώς θα ενώσει τον Μόλυβο με την Σκάλα Συκαμιάς. Θα ακολουθήσει η υπογραφή της σύμβασης, ενώ υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες που μπορούν να αξιοποιηθούν. 

Πρόβλημα η υποστελέχωση

  • Ποιες ενέργειες θεωρείτε ότι δεν χαρακτηρίστηκαν με θετικό πρόσημο;

Κοιτάξτε υπάρχουν προβλήματα στις υπηρεσίες, τα οποία οφείλονται στην ακραία υποστελέχωση  η οποία υπάρχει,  με αποτέλεσμα το προσωπικό είτε στην τεχνική είτε στην οικονομική υπηρεσία να μην μπορεί να ανταποκριθεί στον όγκο των απαιτήσεων. Προσπαθούμε να τα βάλουμε σε μία τάξη. Ξέρετε ότι στον τελευταίο διαγωνισμό για τους μηχανικούς, παρόλο που υπήρχαν θέσεις , δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον και έτσι δεν μπορέσαμε να προχωρήσουμε σε προσλήψεις.  Ελπίζουμε στους επόμενους διαγωνισμούς να πάρουμε νέα παιδιά που να έχουν όρεξη να δουλέψουν. 

Πρόκειται για παραφιλολογία

  • Έχετε εκλεγεί δύο φορές Δήμαρχος Δυτικής Λέσβου, υπήρξατε αντιδήμαρχος επί Γαληνού , ενώ η αυτοδιοικητική σας πορεία και η ενασχόλησή σας με τα κοινά ξεκινά πολύ νωρίτερα. Δεδομένης της συστηματικής λοιπόν ενασχόλησής σας με την αυτοδιοίκηση και της εκλογής σας στην Προεδρία της ΠΕΔ θα θέλαμε να μας πείτε αν θα παραμείνετε στην αυτοδιοίκηση πρώτου βαθμού ή αν στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση επιλέξετε να «ανεβείτε σκαλοπάτι» στην αυτοδιοίκηση;

Οι εντολές οι οποίες έχουν δοθεί από τον κόσμο είναι νωπές και στους δύο δήμους και στην Περιφέρεια. Το θεωρώ άκαιρο και άκομψο να συζητάμε τα επόμενα βήματα, εγώ ειδικά που είμαι πολύ προσεκτικός στα βήματά μου. Παρόλο που είμαι πολλά χρόνια στην αυτοδιοίκηση είτε σαν απλός δημοτικός σύμβουλος, είτε σαν πρόεδρος δημοτικού συμβουλίου, είτε σαν αντιδήμαρχος. Το σκέφτηκα πάρα πολύ πριν αναλάβω τον «θώκο» του Δημάρχου πριν 5 χρόνια, διότι οι απαιτήσεις είναι πάρα πολλές και η πείρα δεν αγοράζετε, αποκτάται. Και παρόλο που είχα πάρα πολλά χρόνια εμπειρίας στην τοπική αυτοδιοίκηση, εντούτοις προβληματίστηκα. Δεδομένου λοιπόν ότι προβληματίστηκα να αναλάβω μία θέση την οποία ήξερα τα προηγούμενα 20 χρόνια , κατανοείται  λοιπόν πόσο προβληματίζομαι για ένα «σκαλοπάτι» παραπάνω όπως λέτε. Δεν είναι στις σκέψεις μου αυτή τη στιγμή. Έχουμε ένα δήμο ο οποίος καλείται να επιλύσει προβλήματα και να σταθεί γερά στα πόδια του, ώστε οι επόμενοι που θα πάρουν την σκυτάλη, να βρουν ένα πρόσφορο έδαφος και να μην έλθουν αντιμέτωποι με τα ζητήματα τα οποία κληθήκαμε να διαχειριστούμε εμείς όταν ξεκινήσαμε.  Υπάρχει μία παραφιλολογία- σχετικά με την ερώτηση που μου κάνετε- ανυπόστατη βέβαια και ίσως κάποιοι αυτοδιοικητικοί νεοσσοί οι οποίοι δεν έχουν μάθει ακόμη την «δουλειά» σκέφτονται για παραπάνω και ίσως με θεωρούν εμπόδιο στα βήματά τους. Ας μάθουν πρώτα την αυτοδιοίκηση και μετά ας μάθουν τα παρακάτω.

 

Στόχος μας σε αυτή τη θητεία μας να αναδείξουμε  τομείς που δεν καταφέρουμε να ...τρέξουμε στην προηγούμενη

Έχει κλείσει η «κάνουλα« και μένουν μελέτες αναξιοποίητες

  • Εν κατακλείδι και ολοκληρώνοντας τη συνομιλία μας αυτή, ποιες είναι οι κύριες στοχεύσεις σας αυτής της αυτοδιοικητικής  θητείας σας;

Στόχος αυτής της θητείας είναι να αναδείξουμε τομείς στους οποίους την προηγούμενη αυτοδιοικητική περίοδο δεν καταφέραμε ή δεν είχαμε την δυνατότητα να δρομολογήσουμε. Γιατί την προηγούμενη περίοδο δεν ήταν μόνο ότι ο δήμος ήταν νεοσύστατος και είχαμε και άλλου είδους ζητήματα, όπως ήταν το μεταναστευτικό σε μία μεγάλη έξαρση τον Φλεβάρη του 2020 και μετά τον κορονοϊό που για δύο περίπου χρόνια το κράτος επί της ουσίας δεν λειτουργούσε. Παρόλα αυτά εμείς προχωρήσαμε και έχουμε και «μαγιά» από την προηγούμενη θητεία που εκτελούμε τώρα. Διότι θα πρέπει να αναφέρω στο σημείο αυτό ότι η νέα κυβέρνηση από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων της εδώ και ένα χρόνο περίπου, έχει κλείσει ουσιαστικά την «κάνουλα» των χρηματοδοτήσεων προς την τοπική αυτοδιοίκηση και δεν έχουμε πάρει τίποτα ή ελάχιστα σε σχέση με την προηγούμενη θητεία και αυτό πρέπει η κυβέρνηση να το δει. Αυτό έχει τεράστιο αντίκτυπο. Συνήθως λέγανε ότι δεν υπάρχουν μελέτες για να απορροφηθούν τα χρήματα. Αυτή τη στιγμή έχουμε εκπονημένες μελέτες που τις παρουσιάζουμε και δεν τις χρηματοδοτούν. Οι μελέτες αυτές μπορούν να μετουσιωθούν σε έργα επ’ ωφελεία των δημοτών.

Επιστρέφοντας στα προηγούμενα, να πω ότι υπάρχουν τομείς που πρέπει να ρίξουμε βάρος όπως είναι εκείνος του πολιτισμού, που πρέπει να το δούμε σοβαρά, καθώς έχουμε πάρα πολλά πολιτιστικά μνημεία τα οποία δεν τα έχουμε αναδείξει και πρέπει να τα αναδείξουμε. Θα συνεχίζουμε, όπως ανέφερα προηγουμένως, με την αγροτική οδοποιΐα και θα ολοκληρώσουμε ότι έχουμε δρομολογήσει για την νέα γενιά. 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey