Μπήκαν οι υπογραφές για το σημαντικό αυτό έργο

Στην Λέσβο Σταϊκούρας & Ταχιάος για το Φράγμα Τσικνιά [Vid]

22/07/2024 - 12:32 Ενημερώθηκε 24/07/2024 - 10:59

Στο Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας του ΠΙΟΠ, στην Αγία Παρασκευή, παρουσία του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστου Σταϊκούρα και του υφυπουργού Νίκου Ταχιάου και του αντιπρόεδρου του ΔΣ και διευθύνοντος συμβούλου της αναδόχου εταιρείας Αλέξανδρου Εξάρχου.

Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει ο βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος, Χαράλαμπος Αθανασίου που έπαιξε κομβικό ρόλο στην δρομολόγηση και προγραμματισμό του έργου προκειμένου στις 22 Ιουλίου 2024 να μπουν οι υπογραφές για την ολοκλήρωση του σε τρία χρόνια όπως ειπώθηκε δια στόματος των κυβερνητικών εκπροσώπων.

Η έναρξης της τελετής έγινε με την τοποθέτηση του κ. Αθανασίου, ο οποίος δεν μπόρεσε να κρύψει την συγκίνηση και ικανοποίησή του για την συμβασιοποίηση του έργου, για το οποίο βρέθηκε χρηματοδοτικό εργαλείο, δεδομένου ότι το συγκεκριμένο έργο απεντάχθηκε την άνοιξη του 2024 από το Ταμείο Ανάκαμψης από το οποίο επρόκειτο να εκταμιευτούν οι πιστώσεις λόγω των αναγκών που προέκυψαν στην Θεσσαλία.

 

Χαρακτήρισε το έργο όνειρο γενεών που επιτέλους γίνεται πραγματικότητα, ενώ φρόντισε να κάνει ιστορική αναδρομή από την στιγμή που εντοπίστηκε η ανάγκη δημιουργίας του Φράγματος, για τις περιπέτειες που προέκυψαν από το έργο του δρόμου Αγίας Παρασκευής – Καλλονής. Παράλληλα εκθείασε την μεθοδικότητα του σημερινού Υπουργού και των συνεργατών του και τον καθοριστικό τους ρόλο προκειμένου την 22 Ιουλίου 2024 να συμβασιοποιείται το Φράγμα Τσικνιά και ολοκληρώνοντας έθεσε στον Υπουργό το μεγάλο έργο της Νότιας Παράκαμψης Μυτιλήνης.

Χρήστος Σταϊκούρας: Το Φράγμα Τσικνιά θα εξασφαλίσει υψηλής ποιότητας πόσιμο νερό στη Μυτιλήνη

Το φράγμα Τσικνιά είναι το τρίτο μεγάλο έργο διαχείρισης υδάτινων πόρων που συμβασιοποιείται τις τελευταίες εβδομάδες, δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την υπογραφή της σύμβασης «Κατασκευή Φράγματος Τσικνιά, Ν. Λέσβου, Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Νερού και Δικτύων», που πραγματοποιήθηκε, στο Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου.

«Η κατασκευή του Φράγματος Τσικνιά, προϋπολογισμού 113 εκατ. ευρώ, αφορά στην ολοκλήρωση ενός αυτοτελούς συστήματος υδροδότησης από το φράγμα, με 24.000 κ.μ. την ημέρα πόσιμο νερό», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας, προσθέτοντας ότι το έργο εκτιμάται πως θα εξυπηρετεί περίπου 100.000 κατοίκους.

«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει περάσει από τη θεωρία στην πράξη, όσον αφορά στην αξιοποίηση του υδάτινου πλούτου της πατρίδας μας», σημείωσε ο κ. Σταϊκούρας, συμπληρώνοντας ότι το φράγμα Τσικνιά είναι το τρίτο μεγάλο έργο διαχείρισης υδάτινων πόρων που συμβασιοποιείται τις τελευταίες εβδομάδες, μετά τα εγγειοβελτιωτικά έργα Αμβρακίας – Αμφιλοχίας και Βάλτου και το νέο δίκτυο ύδρευσης από την Άρτα μέχρι τη Λευκάδα.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι το φράγμα κρίθηκε αναγκαίο για την αντιμετώπιση συγκεκριμένων προβλημάτων, όπως η επάρκεια σε περιόδους αιχμής σε τουριστικές περιοχές, όπως στη Μυτιλήνη, την Αγία Παρασκευή και την Καλλονή, ενώ στα οφέλη του συγκαταλέγεται η αντιπλημμυρική προστασία πεδινών περιοχών της πεδιάδας Καλλονής.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε: «Είναι η δεύτερη φορά που ερχόμαστε φέτος στη Μυτιλήνη για ένα μεγάλο έργο. Υπενθυμίζω ότι στις 19 Απριλίου πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης του οδικού άξονα Καλλονή – Σίγρι, έργο κομβικό για την ανάπτυξη σημαντικού τμήματος της Λέσβου, μαζί με την ολοκλήρωση του λιμένα Σιγρίου.

Η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, αποδεικνύει, έτσι, τη σημασία που προσδίδει στην περιφερειακή ανάπτυξη, αλλά επιδεικνύει και ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Περιφέρεια του Βορείου Αιγαίου και τη Λέσβο».

 

Ταχιάος: Ένα εμβληματικό έργο για το νησί της Λέσβου

Στο πλαίσιο της δικής του τοποθέτησης, Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος δήλωσε: «Σήμερα υπογράφουμε τη σύμβαση για την κατασκευή ενός εμβληματικού έργου για την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου και συγκεκριμένα, για το νησί της Λέσβου.

Το φράγμα Τσικνιά αφορά στο βασικότερο αγαθό για όλους μας, το νερό, το οποίο πλέον έχει αρχίζει να λιγοστεύει στα νησιά μας. Η νέα αυτή πραγματικότητα δυσκολεύει την καθημερινότητα των μόνιμων κατοίκων, αλλά και των τουριστών που επισκέπτονται το νησί.

Αποτελεί πολιτική δέσμευση του ίδιου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, αλλά και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να εξασφαλίσουμε για τους νησιώτες το πολύτιμο αυτό αγαθό. Για τον λόγο αυτό άλλωστε και το συγκεκριμένο έργο θα καλυφθεί με δαπάνες του Κρατικού Προϋπολογισμού.

Το φράγμα Τσικνιά έρχεται να ολοκληρώσει ένα αυτοτελές και λειτουργικά ανεξάρτητο σύστημα για την υδροδότηση της πόλης της Μυτιλήνης και τους οικισμούς της Καλλονής και της Αγίας Παρασκευής, με 24.000 κυβικά μέτρα/ ημέρα πόσιμο νερό.

Στόχος μας είναι να βελτιώσουμε την ποιότητα του υπογείου νερού που χρησιμοποιείται για ύδρευση και άρδευση και να επιλύσουμε τα προβλήματα υφαλμύρωσης του νερού.

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βασικός μας στόχος είναι η βελτίωση του επιπέδου ζωής των πολιτών και για τη Λέσβο, αυτό μεταφράζεται σε εξασφάλιση της κάλυψης των αναγκών σε νερό ύδρευσης παρέχοντας εξαιρετικής ποιότητας νερό ακόμη και σε περιόδους ξηρασίας και λειψυδρίας».

 

 

 

Σημαντικό έργο και για τους δύο Δήμους

Το έργο αυτό όπως ειπώθηκε δεν είναι μόνο σημαντικό μόνο για τον Δήμο Δυτικής Λέσβου όπου τοποθετείται γεωγραφικά, αλλά και για ολόκληρο το νησί καθώς θα επωφεληθούν όλοι οι κάτοικοι από την λειτουργία του, γεγονός που τόνισαν στις δήλωσε του τόσο ο Δήμαρχος Δυτικής Λέσβου, Ταξιάρχης Βέρρος, όσο και ο Δήμαρχος Μυτιλήνης, Παναγιώτης Χριστόφας.

Στην τελετή αυτή παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων ο βουλευτής Λέσβου του ΠΑΣΟΚ -ΚΙΝΑΛ, Παναγιώτης Παρασκευαΐδης, ο οποίος έθιξε, μεταξύ άλλων, το ζήτημα των αποζημιώσεων για του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου που ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους. Ενώ ο προγραμματισμός για το 2024 περιλαμβάνει πιστώσεις του ποσού των 76.449,14 ευρώ που αντιστοιχούν στην πρώτη συμπληρωματική απόφαση αναγκαστικής απαλλοτρίωσης.

Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Κώστας Μουτζούρης κατά την ομιλία του τόνισε ότι το μεγαλύτερο έργο της κυβέρνησης που έγινε φέτος - μετά από αίτημα που είχε υποβάλει στον Πρωθυπουργό - ήταν εκείνο της Visa express που έφερε χιλιάδες Τούρκους και χρήμα στα νησιά του Βορείου Αιγαίου.

Παράλληλα έθεσε εγγράφως και προφορικώς στον κ. Σταϊκούρα και τον κ. Ταχιάο ζήτημα εκκρεμοτήτων της μελέτης της οδικής Νότιας Παράκαμψης Μυτιλήνης την οποία εκπονεί το Υπουργείο και ζήτησε συνάντηση με τους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου. Η κατασκευή της Νότιας Παράκαμψης είναι ένα έργο απαραίτητο για την πόλη της Μυτιλήνης και την Λέσβο, τόνισε χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων.

Παρόντες στην τελετή υπογραφής της Σύμβασης ήταν ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κωνσταντίνος Μαγουλάς, οι βουλευτές Λέσβου της Νέας Δημοκρατίας Χαράλαμπος Αθανασίου και του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Παναγιώτης Παρασκευαΐδης, ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Κώστας Μουτζούρης, οι Δήμαρχοι Μυτιλήνης Παναγιώτης Χριστόφας και Δυτικής Λέσβου Ταξιάρχης Βέρρος, καθώς και ο Γενικός Διευθυντής Υδραυλικών, Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Αντώνης Κοτσώνης,ο πρόεδρος της Νομαρχιακής του κυβερνώντος κόμματος Προκόπης Τζιμής, οι αντιπεριφερειάρχες Προγραμματισμού, Στρατής Κυρατζής, Τεχνικών Έργων, Χρυσόστομος Χατζηκυριαζής, Λέσβου, Κώστας Αρώνης, ο Εκτελεστικός Γραμματέας της ΠΒΑ Άρης Ελευθερίου, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΛ Παναγιώτης Βάλεσης, οι επικεφαλής των αντιπολιτευτικών παρατάξεων Μυτιλήνης και Δυτικής Λέσβου, Πανάγος Κουφέλος και Απόστολος Αλατζάς κα.

Άρση επικινδυνότητας στον κόμβο Αγίας Τριάδας

Ο Δήμαρχος Δυτικής Λέσβου, στην συνάντηση που έγινε στο Δημαρχείο Καλλονής, συζήτησε με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών όλα τα θέματα υποδομών που αφορούν στο Δήμο και επανέλαβε στον κ. Σταϊκούρα την αναγκαιότητα να ληφθούν μέτρα για την άρση της επικινδυνότητας που παρουσιάζει ο κόμβος της Αγίας Τριάδας του ολοκαίνουργιου δρόμου Καλλονής-Σιγρίου.

Στις δηλώσεις του ο Υπουργός, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα δημοσιογράφου, τόνισε ότι πρόβλημα στον δρόμο Καλλονής - Σιγρίου, παρατηρείται σε ένα συγκεκριμένο σημείο, στον κόμβο και αυτό δεν εκπορεύεται από κατασκευαστικό λάθος του έργου αλλά από την δύναμη της συνήθειας των οδηγών, ωστόσο επισήμανε ότι γίνονται συζητήσεις με την κατασκευάστρια εταιρεία με στόχο την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Η Νότια Παράκαμψη

Η Νότια Παράκαμψη βρέθηκε στο επίκεντρο της τελετής αυτής με τον κ. Αθανασίου να ζητά από το Υπουργείο να μπει στον προγραμματισμό, ενώ ο Περιφερειάρχης έθεσε εγγράφως και προφορικώς στον κ. Σταϊκούρα και τον κ. Ταχιάο το θέμα της εκκρεμότητας της ολοκλήρωσης της μελέτης της οδικής Νότιας Παράκαμψης Μυτιλήνης την οποία εκπονεί το Υπουργείο και ζήτησε συνάντηση με τους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου. Η κατασκευή της Νότιας Παράκαμψης είναι ένα έργο απαραίτητο για την πόλη της Μυτιλήνης και την Λέσβο.

Στις δηλώσεις του ο κ. Σταικούρας αναφερόμενος στην Νότια Παράκαμψη είπε χαρακτηριστικά: «Υποσχέσεις χωρίς πόρους, εγώ δεν δίνω, ούτε εγώ ούτε ο Νίκος Ταχιάος. Ναι είναι ένα έργο το οποίο έχει μελετηθεί, είναι ένα ακόμη σημαντικό έργο αυτό και κάποια άλλα για την περιοχή σας. Πριν από λίγο ο Περιφερειάρχης μου είπε κι άλλο συμπληρωματικό έργο για να πηγαίνει κάποιος πιο γρήγορα στον Μόλυβο, αλλά οι πόροι δεν είναι ανεξάντλητοι και πρέπει να τους κατανείμουμε δίκαια και με προτεραιοποίηση σε όλη την Ελλάδα. Δεν είπα τυχαία τα 113 εκ. ευρώ, είναι μεγάλο έργο για την περιοχή και συγχαρητήρια σε εσάς. Άρα θα επιδιώξουμε μελλοντικά με την προϋπόθεση ότι υπάρχουν δημοσιονομικοί πόροι, να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο το νησί, όχι γιατί υπάρχει κάποια προσωπική επιθυμία αλλά γιατί οφείλουμε όσο μπορούμε να είμαστε με δίκαιο τρόπο κοντά στην κοινωνία και θα το πράττουμε αυτό υπό την καθοδήγηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη».  

 

 

Δείτε δηλώσεις μετά την υπογραφή της σύμβασης:

Η ταυτότητα του έργου 

Η κατασκευή του Φράγματος Τσικνιά, προϋπολογισμού 113 εκατ. ευρώ, αφορά στην ολοκλήρωση ενός αυτοτελούς συστήματος υδροδότησης από το φράγμα, με 24.000 κ.μ. την ημέρα πόσιμο νερό.

Το φράγμα κρίθηκε αναγκαίο για την αντιμετώπιση συγκεκριμένων προβλημάτων:

  • Επάρκεια σε περιόδους αιχμής σε τουριστικές περιοχές, όπως στη Μυτιλήνη, την Αγία Παρασκευή και την Καλλονή.
  • Απώλεια νερού στο υδροδοτικό σύστημα.
  • Εξάντληση των υφιστάμενων πηγών υδροδότησης.
  • Υποβάθμιση του υπόγειου υδροφόρου από την υπεράντληση για να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες.

Εκτιμάται πως το έργο θα εξυπηρετεί περίπου 100.000 κατοίκους, ενώ στα οφέλη του συγκαταλέγονται:

  • Η εξασφάλιση επαρκούς και υψηλής ποιότητας νερού ύδρευσης, με δυνατότητα ταμίευσης σε περιόδους ξηρασίας και λειψυδρίας.
  • Η αναβάθμιση των υποδομών ύδρευσης του νησιού.
  • Η προστασία των υπογείων υδάτων από υπερεκμετάλλευση.
  • Η παροχή νερού για χρήση άρδευσης, με πρόσθετα έργα.
  • Η δυνατότητα περαιτέρω ανάπτυξης των έργων για την ενίσχυση της ύδρευσης σε άλλες περιοχές της Λέσβου.
  • Τέλος, πολύ σημαντικό, η αντιπλημμυρική προστασία πεδινών περιοχών της πεδιάδας Καλλονής.

Ανάδοχος του έργου είναι η εταιρεία ΑΚΤΩΡ, μέλος του Ομίλου INTRAKAT. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η διάρκεια κατασκευής του έργου έχει καθοριστεί σε 60 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, τρία έτη κατασκευαστικές εργασίες, ενάμιση έτος μέγιστη διάρκεια πλήρωσης του φράγματος και έξι μήνες δοκιμαστική λειτουργία. Μετά τη λήξη της δοκιμαστικής λειτουργίας, ο Ανάδοχος θα συντηρεί και θα λειτουργεί το έργο για δύο χρόνια.

Είναι το μεγαλύτερο νέο έργο ύδρευσης για την περιοχή του Βορείου Αιγαίου και ένα από τα μεγαλύτερα σε πανελλαδικό επίπεδο.

Πρόκειται για έργο μεγάλης αξίας για το νησί της Λέσβου καθώς θα δώσει διέξοδο στο υδροδοτικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το νησί, ιδιαίτερα το καλοκαίρι και την υψηλή τουριστική περίοδο. Με τη λειτουργία του θα μπορεί να παρέχει μέχρι και 24.000 κυβικά νερά ημερησίως που θα καλύψει τη Μυτιλήνη, την Καλλονή και την Αγία Παρασκευή. Συνολικά θα εξυπηρετεί ετησίως τις ανάγκες 270.000 ατόμων ενώ το 2053 ο αριθμός αυτός θα έχει εκτοξευθεί σε 360.000 άτομα.

Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Είναι ακόμα μια σύμβαση που υπογράφεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καθώς είχε προηγηθεί αυτή της ύδρευσης Άρτας-Πρέβεζας-Λευκάδας και για τα εγγειοβελτιωτικά έργα Αιτωλοακαρνανίας. Για την ΑΚΤΩΡ είναι ακόμα ένα έργο που προσθέτει ανεκτέλεστο στον Όμιλο της INTRAKAT.

Το αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας αφορά στην κατασκευή :

  • του φράγματος Τσικνιά μαζί με τον Η/Μ εξοπλισμό και της παρακολούθησης της 1ης πλήρωσης με προσωπικό κατάλληλης σχετικής εμπειρίας,
  • της εγκατάστασης επεξεργασίας νερού (ΕΕΝ) του ταμιευτήρα του φράγματος Τσικνιά, έργα ΠΜ και ΗΜ & της δοκιμαστικής λειτουργίας και θέσης σε αποδοτική λειτουργία της ΕΕΝ,
  • του κτιρίου του κεντρικού αντλιοστασίου με τον Η/Μ εξοπλισμό άντλησης έως τις δεξαμενές Αγ. Παρασκευής (νέα υφιστάμενη), Καλλονής (νέα) και δεξαμενή φόρτισης ΔΦ1 προς τη δεξαμενή Γυαλί (νέα),
  • των δεξαμενών Καλλονής (500m3) και νέας δεξαμενής 3000 m3 στη θέση Γυαλί,
  • της δεξαμενής φόρτισης ΔΦ1 (300 m3) Και ΦΔΕ1 (100 m3) ανάντη σήραγγας υδραγωγείου.
  • των αγωγών υδραγωγείου :

– κεντρικού αντλιοστασίου – νέας υφιστάμενης δεξαμενής Αγ. Παρασκευής

– κεντρικού αντλιοστασίου – νέας δεξαμενής Καλλονής

– κεντρικού αντλιοστασίου – νέας δεξαμενής στη θέση Γυαλί

– Νέας δεξαμενής Γυαλί – Πόλη της Μυτιλήνης

– περιλαμβανομένης της σήραγγας μήκους 3.875 m και του Φρεατίου Διακοπής και Ελέγχου (ΦΔΕ1).

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey