Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Μικροί, μεγάλοι παίζουν. Κακό δεν είναι ότι παίζουν. Κακό είναι που παίζουν με τη μοίρα της Ελλάδας. Και χειρότερο κακό είναι ότι η μεγάλη πλειοψηφία, η λεγόμενη σιωπηρή πλειοψηφία, παρακολουθεί, ανέχεται, κρύβεται αλλά δυστυχώς δεν αντιδρά.
«Εγώ θα βγάλω το φίδι από την τρύπα;» η κλασική αντίδραση του Νεοέλληνα… Λοιπόν προσέξτε τη φωτογραφία στο κέντρο της σελίδας. Είναι δύο αποκόμματα από την πρώτη σελίδα της «Καθημερινής» της Τετάρτης. Οι μεν καταστρέφουν την έννοια του πανεπιστημίου, οι δε ξεσηκώνονται για να προστατέψουν τα …αυθαίρετα! Αυτήν την Ελλάδα θέλουμε; Γνωστή η απάντηση του Νεοέλληνα: «Τη δουλίτσα μου να κάνω»…
@ Και την ίδια στιγμή επτά στους δέκα Έλληνες πιστεύουν ότι ο πολιτισμός μπορεί να βοηθήσει στην έξοδο της χώρας από την κρίση και η συντριπτική πλειονότητα (86%) δηλώνει ότι πρέπει να επενδύσουμε στον πολιτισμό, καθώς μπορεί να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης, σύμφωνα με την πανελλαδική στατιστική έρευνα «Σφυγμός Πολιτισμού», που διεξήχθη από 16 έως 21 Οκτωβρίου @ Αντιφάσεις μιας σχιζοφρενικής κοινωνίας, η οποία λες και κινείται μέσα σε μια παραζάλη.
Μια παραζάλη η οποία βέβαια ξεκίνησε με το μνημόνιο Παπανδρέου, τον «μαυρίσαμε», ήρθε ο Σαμαράς, τον «μαυρίσαμε» και τώρα εναποθέσαμε τις ελπίδες μας στην Αριστερά του Τσίπρα. Η οποία για πρώτη φορά βρίσκεται μπροστά στο δίλημμα «Αριστερά ή Κυβέρνηση;» Η απάντηση αναμένεται…
@ Αλήθεια, πού είναι ο ανθρωπισμός των συνδικαλιστών της ΠΝΟ στην απεργία των πλοίων; Από τη μια, τα κόμματα στα οποία πρόσκεινται, απαιτούν τα πάντα από την «κακή» Ευρώπη και τώρα ζητούν την είσοδο όλων των προσφύγων, μεταναστών, νόμιμων και παράνομων, στην Ευρώπη. Λες και δεν υπάρχουν άλλα μέρη στον πλανήτη!
Από την άλλη, οι ίδιοι, μέσω των συνδικαλιστών τους, τιμωρούν και ταλαιπωρούν τους πρόσφυγες με την απεργία. Και μετά θέλουν δίπλα τους το λαό! @ Και εντάξει, δεν λέμε, η Ευρώπη μπορεί να μην αντιδράει τόσο όσο θα θέλαμε. Αντιδρά όμως, κινείται, προσπαθεί, παρεμβαίνει.
Διερωτόμαστε όμως. Δεν βλέπουμε άλλα κράτη ή άλλες δυνάμεις, να παρεμβαίνουν. Ή έστω τη διάθεση να συνδράμουν στο δράμα που διαδραματίζεται στην περιοχή μας. Έχει μείνει μόνο η όποια Ευρώπη που προσπαθεί να σηκώσει ένα βάρος, που παρά τα όποια στραβά της, παραμένει αχτίδα φωτός για άλλους λαούς που δίνουν μάχες για να έλθουν να ζήσουν εδώ @ Νέα Δημοκρατία: Πέρα βρέχει. Η αντιπολίτευση σήμερα βρίσκεται σε διακοπές!
ΜΙΑ ΣΤΑΓΟΝΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ…
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 1976
Νέο Διοικητικό Συμβούλιο στη Χορωδία Μυτιλήνης
Εκλογές για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου, πραγματοποιούνται στη Χορωδία Μυτιλήνης. Ψηφίζουν 123 άτομα και εκλέγονται οι Αντών. Πίκουλος με 116 ψήφους, Ν. Δαμδούμης με 109, Δημ. Κίνδερλης με 107, Λένα Σουλάκη με 100, Αριστ. Μαυρογιώργης με 82, Χαρ. Βακιρλής με 81 και Βασ. Καραχάλιας με 75. Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου αναλαμβάνει ο Αντώνης Πίκουλος.
ΕΙΠΕ
«Οι διάφοροι εκκολαπτόμενοι χαλίφηδες για τη θέση του χαλίφη, αποστασιοποιημένοι από τη δύσκολη καθημερινότητα, απαθείς και αδιάφοροι ακόμα και για τη διεκδίκηση της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας, ελεύθεροι σκοπευτές, σχολιάζουν με χλεύη και ειρωνεία για την σκόνη που αφήνει πίσω του το παπούτσι του οδοκαθαριστή του λιμανιού, του Καρά Τεπέ και των άλλων χώρων».
Κώστας Αστυρακάκης, αντιδήμαρχος Λέσβου, σχολιάζοντας τις φθορές στο Δημοτικό Θέατρο μετά από εκδήλωση.
ΑΤΖΕΝΤΑ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6/11
- Ο δήμαρχος Λέσβου, Σπύρος Γαληνός, και ο μητροπολίτης Μυτιλήνης, κ.κ. Ιάκωβος, μεταβαίνουν στην Αθήνα προκειμένου να συμμετάσχουν στη σύσκεψη του πρωθυπουργού για το μεταναστευτικό.
- «Λεωφορείο ο Πόθος» του Τένεσι Ουίλιαμς από τον ΦΟΜ στις 9 μ.μ..
- Αφιέρωμα στα 100 χρόνια γέννησης του Βασίλη Τσιτσάνη από τον Σύλλογο Γυναικών Παμφίλων, Δημοτικό Θέατρο στις 8.30 μ.μ..
ΣΑΒΒΑΤΟ 7/11
- Ημερίδα με τίτλο: «Από την καλλιέργεια της Ελιάς ως την παραγωγή ποιοτικού Ελαιολάδου», Επιμελητήριο Λέσβου στις 9 π.μ..
- Κατάθεση στεφανιών στο Άγαλμα της Ελευθερίας στις 11 π.μ. από εφεδροπολεμικές οργανώσεις, σχολεία και πολιτιστικά σωματεία.
- ΑΕΛ Καλλονής - Ξάνθη στις 5.15 μ.μ. στο Γήπεδο Μυτιλήνης.
- «Λεωφορείο ο Πόθος» του Τένεσι Ουίλιαμς από τον ΦΟΜ στις 9 μ.μ..
ΚΥΡΙΑΚΗ 8/11
- Η επέτειος της Απελευθέρωσης παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας.
- Η Λέσχη Πλωμαρίου «Βενιαμίν ο Λέσβιος» πραγματοποιεί εκδήλωση για την απελευθέρωση της Λέσβου στις 11.30 π.μ..
ΔΕΥΤΕΡΑ 9/11
- «Λεωφορείο ο Πόθος» του Τένεσι Ουίλιαμς από τον ΦΟΜ στις 9 μ.μ..
- Λήγει η περίοδος των εκπτώσεων.
ΤΕΤΑΡΤΗ 11/11
- Λήγει η προθεσμία όπου οι βιοκαλλιεργητές μπορούν να κάνουν ενστάσεις
για τα έτη 2012, 2013 και 2014 της ενίσχυσης για τα ελαιόδεντρα.
ΠΕΜΠΤΗ 12/11
- 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 13/11
- Ολοκληρώνεται η συγκέντρωση ειδών για τους πρόσφυγες από το ΕΓ του ΝΤ Λέσβου της ΑΔΕΔΥ.
- Λήγει η προθεσμία για τις μετεγγραφές σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ζεματισμένοι αστακοί
Του Δημοσθένη Κούρτοβικ («Τα Νέα»)
Καθώς η ριζοσπαστική Αριστερά αδυνατεί (και το ξέρει) να περιγράψει με στοιχειώδη ρεαλισμό τον «άλλο εφικτό κόσμο» που ευαγγελίζεται και τα βήματα προς αυτόν, αναδιπλώνεται σε μια αμυντική έως φοβική στάση απέναντι στην καινούργια πραγματικότητα της παγκοσμιοποίησης, των διαπερατών συνόρων, των μαζικών μετακινήσεων κεφαλαίου και ανθρώπων, της εξασθένησης του έθνους - κράτους και μοιραία συναντά σε αυτή την πορεία αναδίπλωσης, την υπερσυνσυντηρητική ή την άκρα Δεξιά. Πρόβλημα προσαρμογής στην πραγματικότητα έχει όμως και η μετριοπαθής μεταρρυθμιστική Αριστερά. Καθώς είναι αντικειμενικά δύσκολο να ανασυστήσει το σοσιαλδημοκρατικό μοντέλο του κοινωνικού κράτους στις σημερινές συνθήκες, έχει την τάση να αναπληρώνει την αδυναμία της εστιάζοντας τη δράση της στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων επιμέρους ομάδων του πληθυσμού και το κάνει συχνά με τρόπο που δίνει την εντύπωση του αποκλειστικού ενδιαφέροντος.
Οι αποκλειστικότητες γεννούν εμμονές και οι εμμονές δογματισμούς.
Αυτό μας οδηγεί στο μεγάλο θέμα του σήμερα, του αύριο και των πολλών αύριο που θα ακολουθήσουν: το προσφυγικό. Η αποτυχία της φιλελεύθερης Ευρώπης στη διαχείριση του προβλήματος και η συνακόλουθη άνοδος των αντιδραστικών δυνάμεων δείχνουν το αδιέξοδο ιδεών και αρχών που ανήκουν στην ιστορική παράδοση κυρίως της Αριστεράς και που με τους αγώνες της έχουν κατοχυρωθεί θεσμικά. Ασφαλώς η βοήθεια προς τους πρόσφυγες είναι ανθρωπιστικό καθήκον του ευρωπαϊκών κυβερνήσεων και κάθε Ευρωπαίου χωριστά. Αλλά ως πού; Δεν είναι τόσο το πλήθος των επήλυδων -στο παρελθόν ευρωπαϊκές χώρες αποδέχτηκαν και ενσωμάτωσαν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα πολύ περισσότερους. Είναι προπαντός ότι η προσρόφηση τους γίνεται σήμερα από μια αδύναμη θέση, από έναν πολιτισμό μουδιασμένο, ενοχικό και υπερβολικά σχετιστικό. Δεν είναι όλοι οι πρόσφυγες διαφωτισμένοι Σύροι αστοί. Υπάρχουν ανάμεσα τους πάμπολλοι που οι πολιτισμικές προσλαμβάνουσες τους είναι ασυμφιλίωτες με τις ευρωπαϊκές αξίες και απολύτως ανελαστικές. Τα προβλήματα που συνεπάγονται τέτοιες ασυμβατότητες, τα ζούσε ήδη η Ευρώπη πριν από την πρόσφατη προσφυγική κρίση. Θα γίνουν χειρότερα.