Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Ο Βίτσας τήρησε σε πρώτη φάση την υπόσχεσή του και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας επικοινώνησε με την ΔΕΥΑΛ για την εκτέλεση του έργου
Μόνο «κενό γράμμα» δεν μπορεί να θεωρηθεί η δέσμευση του Δημήτρη Βίτσα (προς τους κατοίκους της Μόριας κατά κύριο λόγο), για οριστική λύση στο θέμα με τα λύματα του Κέντρου Υποδοχής και Ταυτοποίησης. Υπενθυμίζεται ότι ο Υπουργός κατά την επίσκεψή του στη Μυτιλήνη στις 22 Μαρτίου, είχε υποσχεθεί διευθέτηση της διαχείρισης των λυμάτων που είναι σε εκκρεμότητα από το… 2013 «μέσα σε 45 ημέρες» και απ΄ ότι φαίνεται σε πρώτη φάση, δεν το είπε απλά για να το πει. Καθώς προχθές το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (σ.σ. που είναι πλέον υπεύθυνο για την εκτέλεση του έργου) επικοινώνησε με την ΔΕΥΑΛ και ζήτησε (μια πρώτη) ενημέρωση για το υπό εκτέλεση έργο. Χωρίς όμως τούτο από μόνο του σαν εξέλιξη να δείχνει πως πράγματι είμαστε κοντά στο να διευθετηθεί ένα θέμα που εκθέτει από ένα σημείο και μετά, εκτός από την Ελλάδα και την Ευρώπη στην άσκηση της «μεταναστευτικής» τους πολιτικής.
Είναι γνωστή η υπόθεση του αγωγού του Κέντρου της Μόριας που δεν έχει μπει από την ημέρα κατασκευής του ως σήμερα. Όπως και τα διαδοχικά «μπρος-πίσω» σε κάθε απόπειρα εκτέλεσης του έργου, είτε από πλευράς ΔΕΥΑΛ, είτε από πλευράς Ύπατης Αρμοστείας, μέχρι τις μέρες μας, όπου η ευθύνη ολοκλήρωσης της αναγκαίας παρέμβασης για τους κατοίκους της Μόριας και των προσφύγων και μεταναστών του Κέντρου, πέρασε στον Στρατό.
Ο Δημήτρης Βίτσας που άκουσε το αίτημα που (επανα)διατυπώθηκε από τον πρόεδρο της τοπικής κοινότητας Μόριας κ. Τρακέλλη κατά την επίσκεψή του πρώτου στη Μυτιλήνη, υποσχέθηκε πως θα το διευθετήσει άμεσα και πριν βγει ο Μάρτης, κινητοποίησε το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Τα… κατατόπια του οποίου έτσι κι αλλιώς τα γνωρίζει, από την προηγούμενη θητεία του σε αυτό. Έτσι λοιπόν, προχθές στέλεχος του Υπουργείου επικοινώνησε με τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΛ Αντώνη Γιαννάκη, ζητώντας του ουσιαστικά να έρθουν σε επαφή για τις λεπτομέρειες του έργου.
«Ανταπόκριση Βίτσα»
Με δεδομένο όμως πως υπάρχει διαπιστωμένη «απόσταση» μεταξύ του Υπουργείου με τη ΔΕΥΑΛ στο θέμα της υπάρχουσας μελέτης προβλέπει εξυπηρέτηση 3.000 ανθρώπων (σ.σ. ο Στρατός επιθυμεί εξυπηρέτηση 6.000), το θέμα φαίνεται να μπαίνει από την… αρχή. Ωστόσο ο κ. Γιαννάκης, που επιβεβαίωσε στο «Ε» την ανταπόκριση Βίτσα ουσιαστικά στο θέμα του αγωγού, εμφανίστηκε πιο αισιόδοξος από ποτέ. «Είμαστε σε τηλεφωνική επικοινωνία και αυτό που ζητήσαμε εμείς, είναι να προχωρήσουμε σε ουσιαστική επαφή προκειμένου να προχωρήσουμε. Θεωρώ πως πλέον δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια για να μείνουμε κι άλλο πίσω και πως το Υπουργείο και ο Στρατός θα κινηθούν αποφασιστικά να βρουν τη φόρμουλα εκτέλεσης του έργου», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΛ.
Πως θα γίνει;
Εκείνο ωστόσο που φαίνεται να παραμένει «θολό» και εξηγεί εν πολλοίς και το «αδιέξοδο» που έχει προκύψει από τη στιγμή της ανάληψης της ευθύνης του αγωγού από τον… Στρατό, είναι ο τρόπος εκτέλεσης του έργου. Κι αυτό γιατί το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, έχει μεν τεχνική υπηρεσία, αλλά δεν έχει προβεί σε περίπλοκα (από τεχνικής άποψης) έργα στο παρελθόν. Η συνήθης παρέμβαση εξάλλου του Υπουργείου, είναι για αποκαταστάσεις δρόμων ή εργασίες που μπορεί να εκτελέσει ο Στρατός, όπως είδαμε πρόσφατα με την αναβίωση (άγνωστο για πόσο) των Μ.Ο.Μ.Α. (Μικτές Ομάδες Μηχανημάτων Ανασυγκροτήσεως). Το συγκεκριμένο έργο όμως κατά την εκτίμηση των ανθρώπων του δήμου και της ΔΕΥΑΛ, πρέπει να δημοπρατηθεί και να πληρωθεί από το Υπουργείο. Όχι να εκτελεστεί από τον Στρατό…