Ο ΚΑΖΑΜΙΑΣ του ΕΜΠΡΟΣ για το 2025

28/12/2024 - 10:00 Ενημερώθηκε 30/12/2024 - 17:32

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ : Οι έντονες βροχοπτώσεις που σημειώθηκαν μέσα στον Δεκέμβριο συνεχίζονται και τον Γενάρη, λες και ο καιρός θέλει να αναπληρώσει την πολύμηνη ανομβρία του περασμένου χρόνου που μας έκανε να πούμε το νερό ...νεράκι και το αναμενόμενο μαξούλι να πάει στράφι! Ας είναι όμως, γιατί ο τόπος μας έχει ανάγκη από πολλές βροχές, γιατί η λειψυδρία έχει χτυπήσει την ...πόρτα μας και τα όποια έργα υποδομής που σχετίζονται με τη διαχείριση των υδάτων αργούν ακόμα, αφού τα φράγματα και τα μικρά εγγειοβελτιωτικά είναι ακόμη στις διαπιστώσεις και σε επίπεδο προτάσεων, όσο για το φράγμα Τσικνιά που με την ολοκλήρωσή του μπορεί να λύσει σε μεγάλο βαθμό την υδροδότηση της Μυτιλήνης και άλλων περιοχών του νησιού η προσδοκία είναι να ξεκινήσει η κατασκευή του, αν όχι αυτό το μήνα, το αμέσως επόμενο διάστημα αφού η δημιουργία του εργοτάξιου του μεγάλου αυτού έργου βρίσκεται στην τελική ευθεία.

Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Γενάρη αναμένεται, όπως ανακοινώθηκε και η μελετητική ομάδα, συνοδευόμενη από μηχανικούς του Υπ. Υποδομών, του οδικού έργου της Νότιας Παράκαμψης να ρθεί στη Μυτιλήνη για να εξετάσουν επιτοπίως τυχόν διορθώσεις που μπορούν να γίνουν επί της χάραξης, χωρίς αυτό να σημαίνει νέα επαναχάραξη του δρόμου , που εξακολουθεί να έχει τις ενστάσεις μερίδας θιγόμενων ιδιοκτητών, που καλή είναι η ...καρδιά τους να παραπεμφθεί στις καλένδες το έργο και ας αποτελεί τη μόνη λύση για να «ανασάνει» κυκλοφοριακά η πόλη της Μυτιλήνης. Ο περιφερειάρχης Κώστας Μουτζούρης πάντως παίζει το ...βιολί του μιλώντας και για την αναγκαιότητα του έργου, αλλά συγχρόνως χαϊδεύοντας τα αυτιά θιγόμενων ότι μπορεί και να αλλάξει η χάραξη!

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ: Επαναδημοπρατείται το έργο του οδικού άξονα Αγ. Παρασκευής -Πέτρας και ευχή όλων είναι να μη βρει άλλα εμπόδια. Ο ειδικός συνεργάτης του περιφερειάρχη, Ηλίας Κουνιαρέλλης δεν έχει αφήσει τρύπα για τρύπα επί του εθνικού οδικού δικτύου της Λέσβου που να μην την έχει καλύψει...αυτοπροσώπως. Ο δε πρόεδρος της ΔΕΥΑΛ Παν. Βάλεσης σε δήλωσή του, θεωρεί εκδικητική στο πρόσωπο του, την απόφαση της κυβέρνησης να απεντάξει το έργο των δικτύων αποχέτευσης της νότιας πόλης από το Ταμείο Ανάκαμψης, γιατί ο ίδιος ακύρωσε τη μονάδα αφαλάτωσης που πρότεινε στη ΔΕΥΑΛ το Υπ. Μετανάστευσης προκειμένου να υδροδοτηθεί η δομή στη Βάστρια, αλλά και για την διαχρονική στάση γενικώς του στρατηγού για το μεταναστευτικό. Το γεγονός ότι ο κυβερνητικός βουλευτής Χαρ. Αθανασίου εναγωνίως αναζητά τρόπο και μέσο για να χρηματοδοτηθεί το έργο των δικτύων και μη μείνει ...αμανάτι η μονάδα του βιολογικού στη Κουτσουμπάρα, προφανώς παραμένει στα ανεξήγητα του πολιτικού ...γίγνεσθαι του τόπου μας.

ΜΑΡΤΙΟΣ: Πρόεδρος της Δημοκρατίας με πρόταση Μητσοτάκη και προς έκπληξη των πάντων εκλέγεται ο Αλέξης Τσίπρας στη λογική να προέρχεται από την «αντίπαλη» της κυβερνητικής παράταξη πρόσωπο, που να μπορεί να συνενώσει την ελληνική κοινωνία. Αλλωστε είχε δώσει εξετάσεις κατά την κυβερνητική του θητεία στον τομέα αυτό, ως ο πλέον συναινετικός ηγέτης της Μεταπολίτευσης , αφού μόνιμη αγωνία του ήταν πως δεν θα διχάσει την ελληνική κοινωνία και τώρα ήταν η ώρα του για να αναλάβει και το ύψιστο αυτό πολιτειακό αξίωμα, ως επιβράβευση της στάσης του όλα αυτά τα χρόνια.

Ο δήμαρχος Μυτιλήνης Παν. Χριστόφας ανακοινώνει την επαναδημοπράτηση του έργου της ανάπλασης της προκυμαίας, που είχε σταματήσει εδώ και καιρό, μετά την έκπτωση του προηγούμενου εργολάβου, που ...σχεδίαζε να το ολοκληρώσει και να το παραδόσει στην επόμενη δημοτική αρχή της Μυτιλήνης, μετά από αυτή του Κύτελη και του Χριστόφα, καταρρίπτοντας όλα τα ρεκόρ και αποδεικνύοντας στην πράξη ότι εκτός από το γεγονός ότι η «διοίκηση έχει συνέχεια», ενίοτε και οι εργολαβίες θεωρούν ότι έχουν απεριόριστο χρόνο.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ: Χαράς ευαγγέλια και για τον τουριστικό κλάδο του νησιού για τη έλευση χιλιάδων τούρκων επισκεπτών που ήρθαν να κάνουν Πάσχα στο νησί, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι ο τουρισμός από τα απέναντι παράλια είναι για όλο το χρόνο, πλην τον Αύγουστο, αφού πολύ δύσκολα θα βρούν κρεββάτι για να διανυκτερεύσουν. Βλέπετε ακόμη είμαστε στις διαπιστώσεις σε ότι αφορά τις τουριστικές υποδομές του νησιού και ας ...βιάζει να αποκτήσει προκειμένου να μπει με αξιώσεις στον τουριστικό χάρτη. Σε ότι αφορά τους επιχειρηματίες -επενδυτές που πράγματι θέλουν να επενδύσουν στον τουρισμό του νησιού μας η καχυποψία περισσεύει γιατί έρχονται στον τόπο μας και δεν πάνε αλλού. Υποπτο , αν όχι επιλήψιμο, λέτε;

ΜΑΪΟΣ: Ο δήμαρχος Δυτικής Λέσβου Ταξιάρχης Βέρρος έχοντας ασφαλτοστρώσει όλους τους κύριους αγροτικούς δρόμους της επικράτειας του σχεδιάζει να ενώσει το στόμιο του κόλπου Καλλονής με γέφυρα, προκειμένου η πρόσβαση στις περιοχές που βρίσκοπνται στη νότια ακτογραμμή του νησιού να γίνει πιο εύκολη. Ο έτερος δήμαρχος Μυτιλήνης στα πλαίσια της ευγενούς άμιλλας για τέτοια μεγαλόπνοα έργα, και για να μη μείνει πίσω, σχεδιάζει στον κόλπο Γέρας να στήσει ένα «πειρατικό χωριό» στην Ευρειακή, στο όνομα του Χαιριντίν Μπαρμπαρόσσα, που να αποτελέσει πόλο έλξης των Τούρκων επισκεπτών του νησιού στα μέρη καταγωγής του ονομαστού αυτού θαλασσόλυκου και αρχηγού του Οθωμανικού στόλου.

ΙΟΥΝΙΟΣ: Εγκαινιάζεται η νέα «κλειστή» δομή στη Βάστρια, αφού έχουν ολοκληρωθεί όλες οι αναγκαίες εργασίες που προβλεπόταν για να φιλοξενούν τους αιτούντες άσυλο που έρχονται από τις απέναντι ακτές. Ο περιφερειάρχης Κ. Μουτζούρης μετά από αυτήν την εξέλιξη δήλωσε ότι έκανε ως περιφερειακή αρχή ό,τι μπορούσε για να την αποτρέψει, επαναλαμβάνοντας ότι ο ίδιος προτιμούσε να παραμείνει αυτή του Καρά Τεπέ, που η παρουσία της ήταν πιο εμφανής στο κόσμο, ενώ τώρα που...ξεσπιτώθηκε τόσο μακριά ποιος θα νοιαστεί και θα μιλά για το μεταναστευτικό; Η δε δημοτική αρχή Χριστόφα, αφού ολοκληρώθηκε η δομή στη Βάστρια χωρίς καμιά δική της στήριξη και βοήθεια έσπευσε στο Υπ. Μετανάστευσης να αιτηθεί από μηδενική βάση την χρηματοδότηση για ασφαλτόστρωση του δρόμου προς το ΧΥΤΑ, αφού τώρα δεν μπορεί να κατηγορηθεί για συναίνεση. Κύκλοι μάλιστα της δημοτικής αρχής έσπευσαν να διευκρινίσουν ότι παρασύρθηκαν από την αντιπολίτευση που θέλησε να τους εκθέσει για τη στάση τους για τη Βάστρια, ενώ οι ίδιοι ήθελαν να μείνουν «αμόλυντοι» μέχρι άλλοι να βγάλουν τα ...κάστανα από τη φωτιά!

ΙΟΥΛΙΟΣ: Η ακτοπλοϊκή του Ηλιόπουλου seajet συνδέει ακτοπλοϊκά το λιμάνι του Σιγρίου με τη Ραφήνα σε 4 ώρες, αλλάζοντας τα δεδομένα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων της Λέσβου με την ηπειρωτική Ελλάδα. Η Λέσβος γίνεται τουριστικός προορισμός και για τον εσωτερικό τουρισμό, ενώ οι αφίξεις από τη γείτονο χώρα πολλαπλασιάζονται, αφού οι ακτοπλοικές συνδέσεις με τα απέναντι παράλια έχουν και αυτές αυξηθεί. Ο αντιδήμαρχος Γιώργος Κατζανός προκειμένου οι επισκέπτες της πόλης να έχουν ένα σημείο αναφοράς για να φωτογραφηθούν, ως αναμνηστική της επίσκεψής τους στο νησί επανασχεδιάζει με τη συμβολή του Τμήματος Γεωγραφίας του Παν. Αιγαίου το χάρτη της Λέσβου και τον τοποθετεί στο παρακείμενο στην πλατεία Σαπφούς χώρο έτσι για να μη μείνει το όραμα εξωραϊσμού της πόλης ημιτελές, μετά το αποτυχημένο αρχικό εγχείρημα παραδίπλα του Δημοτικού Θεάτρου.

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ: Η σύζυγος του περιφερειάρχη Δήμητρα Μουτζούρη , μετά την επιτυχημένη παρουσία της επί των πολιτιστικών της γειτονικής Χίου , τούτη τη χρονιά μετακομίζει στη Λέσβο για να επιμεληθεί των εδώ εκδηλώσεων για τη Σαπφώ και των Λαζοπούλειων παραστάσεων που φαίνεται να έχουν σημείο αναφοράς το νησί. Η αντιδήμαρχος Πολιτισμού Εριφύλη Χιωτέλλη που επιμελείται του Λεσβιακού Καλοκαιριού πάντως δεν πτοείται ξέρει από διοργάνωση ...φεστιβάλ!

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ: Το αίτημα του Ταξ. Βέρρου στον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη κατά την περσινή επίσκεψη στο δημαρχείο για χρηματοδότηση κλειστού γυμναστηρίου στην Καλλονή γίνεται αποδεκτό και δρομολογείται η κατασκευή του. Με δεδομένο μάλιστα και το κολυμβητήριο στα Θέρμα που ήδη οι εργασίες κατασκευής βρίσκονται σε εξέλιξη φαίνεται να αποκτά το νησί το επόμενο διάστημα δυο μεγάλα αθλητικά κέντρα, που έλειπαν και που συμπληρώνει το ένα το άλλο ως προς τους αθλούμενους που θα προσεκλύουν έκαστο εξ αυτών. Σε ότι αφορά το παλιό κολυμβητήριο αυτό μάλλον θα σκεφθούμε τι θα γίνει, όταν θα είναι έτοιμο για κατάρρευση, όπως μάλιστα κάποιοι πολύ ήθελαν. Βλέπετε ως τόπος έχουμε μια «συστολή» μια διστακτικότητα για τα υπό κατάρρευση αξιόλογα κτιριακά μνημεία μας , όπως αυτό του Σάρλιτζα. Ακόμη περιμένει την αξιοποίησή του, αλλά δεν γνωρίζουμε αν θα ...αντέξει και άλλο να περιμένει!

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ: Ο δρόμος Αμπελικό -Σταυρός ακόμη είναι στο περίμενε αφού οι μελετητές της χάραξης του δρόμου μάλλον από ντρόουν τον σχεδίασαν και η προσαρμογή στα πραγματικά δεδομένα φαίνεται να θέλει το χρόνο του, ούτε το γεφύρι της Αρτας να ήταν! Το περιφερειακό συμβούλιο, ύστερα από αίτημα -πρόταση της κοινότητας Μανταμάδου, χαρακτηρίζει την ευρύτερη περιοχή της «Καράβας» , περιοχή «απείρου κάλλους» που δεν επιδέχεται καμιάς παρέμβασης, προκειμένου να παραμείνει ανέπαφο από κάθε αναπτυξιακή προσπάθεια το «πρυνώδες» τοπίο, που θα ...κληρονομηθεί στις επόμενες γενιές, ως ανάμνηση των αγώνων που έγιναν στην περιοχή για να μην αλλάξει όψη, αυτό το επονομαζόμενο και «Μονακό» της Λέσβου!

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ: Ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση του Εφετείου Βορείου Αιγαίου και ο υπουργός Γ. Φλωρίδης που έχει πάρει προσωπικά την υπόθεση έρχεται ξανά στη Μυτιλήνη για να ανακοινώσει τα χαρμόσυνα. Παρόντες στην «προεκλογική αυτή φιέστα» εν όψει των ερχόμενων εκλογών του 2027 και οι βουλευτές Αθανασίου και Παρασκευαϊδης , με τον δεύτερο να φαίνεται να έχει πάρει, τούτη τη φορά, το ελεύθερο για να παραστεί από τον τοπικό ΣΥΡΙΖΑ που δεν θέλει τέτοιες συνευρέσεις, χαρακτηρίζοντάς τις πρόδρομες κυβερνητικών συγκλίσεων. Εχει ο καθένας τις εμμονές και τις αγκυλώσεις του, που κάνει ό,τι μπορεί για να απαξιωθεί πολιτικά πλήρως!

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ: Οι ελαιοπαραγωγοί αναπολούν το χαμένο περσινό μαξούλι, και τους έμεινε η προσδοκία ότι κάτι μπορεί να αλλάξει φέτος, μόνο που η ακαρπία συνεχίζεται,γιατί ο ελαιώνας θέλει φροντίδα και ...προδέρμ και έργα υποδομής για να στηριχθεί αυτή η πλουτοπαραγωγική πηγή που έθρεψε γενιές τα περασμένα χρόνια. Οι αναμονή των επιδοτήσεων, όταν μάλιστα είναι συνεχώς μειούμενες δεν είναι λύση. Ευτυχώς τουλάχιστον το νησί δεν βιώνει καταστροφές από ακραία καιρικά φαινόμενα όπως συμβαίνει σε άλλες περιοχές, ενώ τα αντιπλημμυρικά έργα και οι αντίστοιχες παρεμβάσεις έχουν σχεδιαστεί εδώ και καιρό και μένει μόνο να δρομολογηθούν και επί του πεδίου για να μην τρέχουμε και δεν φθάνουμε. Κατά τ΄άλλα το Μεταφορικό Ισοδύναμο που έχουν να λαμβάνειν επιβάτες και επιχειρήσεις θα πληρωθεί ετεροχρονισμένα για να μη ξεχνιόμαστε, με την ελπίδα ο επόμενος χρόνος να είναι καλύτερος και πιο ελπιδοφόρος.

Καλή χρονιά, και που ξέρεις όλα μπορεί να συμβούν!

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey