Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για την ασφαλτόστρωση του δρόμου

«Πράσινο φως» δόθηκε για το νέο οδικό έργο προς ΧΥΤΑ

28/07/2024 - 10:00 Ενημερώθηκε 26/07/2024 - 20:08

Την έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων έλαβε το έργο «Αποπεράτωση - Ασφαλτόστρωση δρόμου που συνδέει την ΕΟ Μυτιλήνης - Καλλονής με την ΟΕΔΑ (Κεντρικό ΧΥΤΥ) ΛΕΣΒΟΥ» και η «Διαμόρφωση Ισόπεδου Κόμβου στην σύνδεση με την 36η Ε.Ο. Μυτιλήνης - Καλλονής». Πρόκειται για τον χωματόδρομο που οδηγεί στο ΧΥΤΑ και που ξεκινά από την εθνική οδό Μυτιλήνης- Καλλονής, οδικό έργο που γίνεται με χρηματοδότηση του Ταμείου Αλληλεγγύης του Υπ. Μετανάστευσης, που είχε εξασφαλίσει η προηγούμενη δημοτική αρχή Κύτελη, επί υπουργίας Μηταράκη, στα πλαίσια των «αντισταθμιστικών» για το μεταναστευτικό, που από τη στιγμή που θα υλοποιηθεί λύνει με τον καλύτερο τρόπο ένα υπαρκτό πρόβλημα, διευκολύνοντας την πρόσβαση των απορριμματοφόρων προς τον ΧΥΤΑ, χωρίς τις φθορές στα οχήματα , που σημαίνουν πρόσθετο οικονομικό βάρος στους δήμους, που μετακυλείται στους δημοτες λόγω της ανταποδοτικότητας αυτών των υπηρεσιών. Ενας ασφαλτοστρωμένος δρόμος είναι προς όφελος όλων, χωρίς καμιά συζήτηση και για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους αυτό το έργο δεν θα δρομολογούνταν σε αυτή τη φάση τουλάχιστον, αν δεν διευκόλυνε και το Υπ. Μετανάστευσης για την πρόσβαση στην υπό κατασκευή «κλειστή» δομή στη Βάστρια, αφού από το δρόμο αυτό προς ΧΥΤΑ η απόσταση προς τη νέα δομή είναι περί τα 2 χιλ., για τα οποία λόγω Natura αναμένεται η έγκριση των πρόσθετων περιβαλλοντικών όρων για να δρομολογηθεί και η κατασκευή αυτού του κομματιού, που διευκολύνει τη πρόσβαση και λύνει μια από τις σοβαρές εκκρεμότητες, χωρίς την οποία δεν μπορεί να δοθεί σε λειτουργία η νέα δομή.  

Φορέας λειτουργίας του έργου είναι ο Δήμος Μυτιλήνης, ενώ φορέας υλοποίησης είναι ο Αναπτυξιακός Οργανισμός του Δήμου Μυτιλήνης, αφού εκεί κατευθύνθηκαν εξ αρχής οι πιστώσεις από το Ταμείο Αλληλεγγύης και αυτός το δημοπράτησε-και μάλιστα ήταν η τελευταία πράξη της προηγούμενης διοίκησης της Αναπτυξιακής, πριν παραδόσει στη νέα δημοτική αρχή της Μυτιλήνης . 

Περιγραφή του έργου 

Το έργο αφορά υφιστάμενη εν λειτουργία οδό συνολικού μήκους 8,3Km περίπου η οποία κατασκευάστηκε το 2008 και έχει αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά ως «οδός προσπέλασης των εγκαταστάσεων του ΧΥΤΑ Νήσου Λέσβου και διέρχεται κατά το μεγαλύτερο μέρος από την ΔΕ Ευεργέτουλα του Δήμου Μυτιλήνης και ένα μικρό τμήμα από την ΔΕ Αγ. Παρασκευής του Δήμου Δυτικής Λέσβου, και την Διαμόρφωση Ισόπεδου Κόμβου στην σύνδεση με την 36η Ε.Ο. Μυτιλήνης - Καλλονής. 

Η εν λόγω οδός διανοίχθηκε το 2004-2005 ως δασικός δρόμος εντός του δάσους του Συνδέσμου Δήμων & Κοινοτήτων Λέσβου για την δασοπυρόσβεση και προστασία του κεντρικού πευκοδάσους της Λέσβου. Η περιβαλλοντικά αδειοδοτημένη οδός έχει συνολικό μήκος 8.264 μέτρα. Η αρχή της τοποθετείται επί της 36ης Εθνικής Οδού Μυτιλήνης-Καλλονής και το τέλος της στην είσοδο των εγκαταστάσεων του κεντρικού ΧΥΤΑ Λέσβου. 

Η τυπική εφαρμοστέα διατομή της μελετώμενης οδού που κατασκευάστηκε έχει πλάτος 6,00m και μαζί με τα ερείσματα ανέρχεται σε 7,50m, και έχουν κατασκευαστεί τα απαραίτητα τεχνικά και η οδοστρωσία αυτής, χωρίς ασφαλτόστρωση. Η ασφαλτόστρωση προβλεπόταν αρχικά στα πλαίσια του έργου του ΧΥΤΑ για την βελτίωση της διατομής και των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού που ολοκληρώθηκε το 2009, ωστόσο μέχρι σήμερα δεν υλοποιήθηκε. 

Η καθημερινή χρήση βαρέων οχημάτων μεταφοράς απορριμμάτων προς τον ΧΥΤΑ και οι καιρικές συνθήκες έχουν χειροτερεύσει την οδική υποδομή, γι’ αυτό προτείνεται η εκτέλεση εργασιών συντήρησης - αποκατάστασης και βελτίωσης βατότητας, ώστε να εξασφαλιστεί η άρτια και ασφαλή χρήση και προσπελασιμότητα της οδού. 

Συνοπτικά, οι εργασίες που προτείνονται να πραγματοποιηθούν είναι οι ακόλουθες, όπως ενδεικτικά θα υλοποιηθούν: 

-Επισκευή όλης της οδοστρωσίας, όπου έχουν εμφανιστεί αποπλύσεις ή ανωμαλίες. 

-Καθαρισμό/μόρφωση των υφιστάμενων χωμάτινων τάφρων απορροής, όπου απαιτείται και Άρση των καταπτώσεων. Ιδιαίτερα εντός των τάφρων απορροής θα κοπούν θάμνοι που εξέχουν στο οδόστρωμα, καθώς και κλαδιά που εμποδίζουν την ορατότητα. 

-Επισκευή οποιουδήποτε τεχνικού έργου απαιτείται και καθαρισμός των υφιστάμενων τεχνικών. 

-Ασφαλτόστρωση όλης της οδού με δυο (2) στρώσεις βάσης και κυκλοφορίας. 

-Διαμόρφωση Ισόπεδου Κόμβου στην σύνδεση με την 36η Ε.Ο. «Μυτιλήνης- Καλλονής» (δεν είχε αδειοδοτηθεί). 

-Τοποθέτηση κατάλληλης σήμανσης και διαγράμμιση της οδού για δυο (2) λωρίδες κυκλοφορίας. 

Το έργο διέρχεται εντός της προστατευτέας περιοχής Natura 2000 και διέρχεται εκτός και σε απόσταση από κηρυγμένους αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία. 

Και υπογειοποίηση του ηλεκτρικού καλωδίου 

Σύμφωνα με πληροφορίες παράλληλα με το έργο της ασφαλτόστρωσης του δρόμου αυτού θα πραγματοποιηθεί και το έργο της υπογειοποίησης του ηλεκτρικού καλωδίου, πολύ περισσότερο που μιλάμε για το κεντρικό δάσος της Λέσβου που θα ηλεκτροδοτήσει τη νέα δομή της Βάστριας.  

 

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey