×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 1

Ο πολιτευτής του ΣΥΡΙZA από τη Λήμνο Γιώργος Κότσαλης αποδοκιμάζει την τακτική που ακολουθεί ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας

«Να ξεμπερδεύουμε με τη ΝΕΛ»

27/03/2015 - 16:02

Ευρύτερες πολιτικές διαστάσεις λαμβάνει το ακτοπλοϊκό ζήτημα της Λήμνου μετά από τη δημόσια δήλωση του πολιτευτή του ΣΥΡΙZA στο νησί Γιώργου Κότσαλη, ο οποίος αποδοκιμάζει την τακτική που ακολουθεί ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας στο ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λήμνου και του Άη Στράτη με το Λαύριο.

Ευρύτερες πολιτικές διαστάσεις λαμβάνει το ακτοπλοϊκό ζήτημα της Λήμνου μετά από τη δημόσια δήλωση του πολιτευτή του ΣΥΡΙZA στο νησί Γιώργου Κότσαλη, ο οποίος αποδοκιμάζει την τακτική που ακολουθεί ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας στο ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λήμνου και του Άη Στράτη με το Λαύριο.

Ο κ. Κότσαλης, ανήμερα της 25ης Μαρτίου, ανάρτησε στη σελίδα του στο facebook την παρακάτω δήλωση: «Συμφωνώ κι εγώ ότι πρέπει να ξεμπερδεύουμε με τη ΝΕΛ. Τα εργασιακά δικαιώματα και τα δεδουλευμένα των ναυτεργατών είναι απολύτως σεβαστά και ιερά. Πρέπει όμως να βρεθεί άλλη λύση για την ικανοποίησή τους. Όχι με την ομηρία δυο νησιών. Πρέπει να κατανοήσει ο υπουργός ότι η καταδίκη δυο νησιών στην καθυστέρηση δε νομιμοποιείται με κανένα άλλοθι. Ακόμα, να καταλάβει ότι η ΝΕΛ είναι ένα βαρέλι χωρίς πάτο, μια πτωχευμένη εταιρεία χωρίς καμία προοπτική. Οι Λημνιοί έχουν δώσει μεγάλους αγώνες για αξιοπρεπείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Μάλιστα σε κάποιους είχαν συμπαραστάτη τον κ. Δρίτσα. Αναρωτιέμαι τι μήνυμα στέλνει σήμερα ο κ. Δρίτσας. Ότι οι αγώνες είναι μάταιοι; Ότι άλλο λέμε ως αντιπολίτευση, άλλο ως κυβέρνηση; Εμείς, πάντως, του λέμε ότι οι αγώνες είναι ο μόνος δρόμος για τη λύση των προβλημάτων, άρα ας φροντίσει να μη μας βρει μπροστά του».
Όπως είναι εύκολα αντιληπτό ότι ο κ. Κότσαλης με τη δήλωση αυτή όχι μόνο εκφράζει την αντίθεσή του στην τακτική που ακολουθεί το Υπουργείο, δηλαδή στη διατήρηση της ΝΕΛ στη γραμμή Λαύριο-Άη Στράτης-Λήμνος-Καβάλα, αλλά ταυτόχρονα προειδοποιεί ότι θα υπάρξουν νέες κινητοποιήσεις από τους κατοίκους της Λήμνου, στις οποίες μάλιστα θα συμμετάσχει και ο ίδιος.

Προηγήθηκε, αλλά…
Πριν από τη δήλωση του κ. Κότσαλη, είχε προηγηθεί η αναχώρηση με μια μέρα καθυστέρηση του «Ταξιάρχης» από το λιμάνι του Λαυρίου για τον Άη Στράτη και τη Λήμνο. Το πλοίο θα έπρεπε να αναχωρήσει τη Δευτέρα και τελικά αναχώρησε την Τρίτη το μεσημέρι. Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΝΕΛ, η αιτία της καθυστέρησης ήταν η αδυναμία να προμηθευτεί έγκαιρα καύσιμα για το πλοίο. Η εξέλιξη αυτή, όπως ήταν εύλογο, προκάλεσε την αντίδραση του δημάρχου Λήμνου Δημήτρη Μαρινάκη, ο οποίος με επιστολή του ζητά από τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Θοδωρή Δρίτσα «να λάβει υπόψη του τις σοβαρές επιπτώσεις από τα συνεχιζόμενα προβλήματα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου και του Αγ. Ευστρατίου με το Λαύριο και να δώσει οριστική λύση στο ακτοπλοϊκό πρόβλημα των δύο νησιών». Δηλαδή ουσιαστικά ο κ. Μαρινάκης εκείνο που ζητά είναι να κηρυχθεί έκπτωτη η ΝΕΛ από τη γραμμή και να συναφθεί νέα σύμβαση με άλλη εταιρεία που θα δρομολογήσει πλοίο το οποίο θα είναι συνεπές στα δρομολόγιά του.
Επίσης, ο κ. Δρίτσας, σε ανακοίνωσή του, αναφέρει πως κεντρικός του στόχος είναι να καταβληθούν οι μισθοί που οφείλουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προς τους ναυτικούς. Στο πλαίσιο αυτό, ανακοίνωσε ότι εκταμιεύτηκε 1,061 εκατ. ευρώ για την πληρωμή της ΝΕΛ. Το ποσό αυτό αφορά τις οφειλές του δημοσίου προς την εταιρεία για τα ενδοκυκλαδίτικα δρομολόγια που εκτελεί το πλοίο «Aqua Spirit», το οποίο είναι ακινητοποιημένο στο Λαύριο λόγω της επίσχεσης εργασίας που πραγματοποιεί το πλήρωμά του. Στην ανακοίνωσή του, ο υπουργός έκανε σαφές ότι δε θα φθάσει όλο το ποσό στους ναυτικούς της ΝΕΛ, διότι από το παραπάνω ποσό θα γίνουν οι προβλεπόμενες από το νόμο κρατήσεις για να καλυφθούν οι υποχρεώσεις της εταιρείας προς το δημόσιο.

Και η χολωμένη ΝΕΛ
Η πλευρά της ΝΕΛ είναι έντονα χολωμένη με την τακτική που ακολουθεί το Υπουργείο στην υπόθεση του «Αqua Spirit». Και αυτό γιατί θεωρεί ότι δεν θα έπρεπε να γίνει καμία παρακράτηση από τη στιγμή που ο όμιλος έχει ρυθμίσει τις οφειλές του προς το δημόσιο. Η ρύθμιση έγινε μέσω της συμφωνίας εξυγίανσης του ομίλου και προβλέπει τμηματική εξόφληση του συνόλου των οφειλών προς το δημόσιο. Επιπλέον, στη ΝΕΛ εκτιμούν ότι η ανακοίνωση αυτή ανοίγει τη διάθεση στους προμηθευτές και τους πιστωτές της ΝΕΛ να κινήσουν διαδικασία κατάσχεσης των μισθωμάτων έναντι των οφειλών. Γι’ αυτό στην εταιρεία πιστεύουν πως, όταν φθάσει η ώρα της πληρωμής της, τελικά δεν θα μπει τίποτα στο ταμείο της, με αποτέλεσμα να μη πληρωθούν οι ναυτικοί του πλοίου και εντέλει να μην επιστρέψει το «Aqua Spirit» στα δρομολόγιά του.
Δηλαδή, ουσιαστικά η πλευρά της ΝΕΛ αφήνει να εννοηθεί ότι ο κ. Δρίτσας έχει προσχωρήσει σε εκείνους που την οδηγούν σε οικονομική ασφυξία.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey