Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Η Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Χριστιάνα Καλογήρου με επιστολή της στον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη επανέρχεται στο θέμα της κατασκευής του νέου οδικού άξονα Καλλονής - Πέτρας, ζητώντας τη χρηματοδότησή του, είτε από πόρους του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» 2014 - 2020, είτε από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Στην επιστολή της η περιφερειάρχης, αφού τονίζει ότι πρόκειται για έναν βασικό οδικό άξονα που συνδέει τη Μυτιλήνη με τις τουριστικές περιοχές της Πέτρας και του Μολύβου, σημειώνει ότι: «Για τη βελτίωση της πρόσβασης στις περιοχές αυτές, ξεκίνησε το 2002 η διαδικασία εκπόνησης μελέτης για την κατασκευή του νέου οδικού άξονα Καλλονή - Πέτρα, η οποία μετά από σημαντική καθυστέρηση έχει ολοκληρωθεί και εγκριθεί από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων».
Τα στοιχεία του έργου
Σύμφωνα μάλιστα με στοιχεία που μας έδωσε ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Θ. Βαλσαμίδης, πρόκειται για έναν οδικό άξονα περίπου 18 χιλ. συνολικά που σχεδιάζεται να υλοποιηθεί σε δύο φάσεις. Η πρώτη αφορά το τμήμα Καλλονή - Στύψη μήκους 14,7 χιλ., για την κατασκευή του οποίου προβλέπεται προϋπολογισμός της τάξης των 22 εκ. ευρώ, χωρίς τις απαλλοτριώσεις και τις δαπάνες της Αρχαιολογίας, οι οποίες μπορεί να φθάσουν τον προϋπολογισμό αυτού του κομματιού του έργου κατ’ εκτίμηση στα 25-27 εκ. ευρώ. Η δεύτερη φάση του οδικού αυτού άξονα Στύψη-Πέτρα είναι περίπου 2.5 χιλ., περιλαμβάνει τη σήραγγα της Στύψης και, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό, για το κομμάτι αυτό του έργου θα χρειαστούν άλλα 10 εκ. ευρώ. Μιλάμε λοιπόν για έναν οδικό άξονα που η μελέτη του ξεκίνησε το 2002, δηλαδή πριν από 15 χρόνια, και η οποία τώρα ολοκληρώθηκε για να πάρει το δρόμο για την υλοποίησή της.
Η ιστορία του δρόμου
Να σημειώσουμε ότι η υλοποίηση των οδικών αξόνων Καλλονής-Σιγρίου και Καλλονής-Πέτρας είχε εξαγγελθεί από τον ίδιο τον τότε πρωθυπουργό Κ. Σημίτη κατά την επίσκεψή του στην Καλλονή. Ο πρώτος φαίνεται... έτρεξε γρηγορότερα, ξεκίνησε η κατασκευή του, διακόπηκαν οι εργασίες στη συνέχεια για να υπάρξει πρόσθετη χρηματοδότηση πριν από μερικούς μήνες για να ξαναξεκινήσει! Ο δεύτερος άξονας έμπλεξε για μεγάλο διάστημα μετά την παρέμβαση του τότε δήμου Καλλονής που ήθελε να περνά από την Καλλονή, αντιδρώντας στο σχεδιασμό να ξεκινά από τη διασταύρωση της Αγ. Παρασκευής και μέσω Στύψης να φθάνει στην Πέτρα συντομεύοντας κατά πολύ τη χιλιομετρική απόσταση. Αυτά για την ιστορία. Τώρα αυτό που προέχει είναι το έργο να χρηματοδοτηθεί και να πάρει το δρόμο της υλοποίησης γιατί αφορά μια περιοχή του νησιού με τεράστιο τουριστικό ενδιαφέρον.