Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Φιλοξενούμενοι στο «σπίτι» τους οι υπάλληλοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
Από τα μεσάνυχτα της Μεγάλης Δευτέρας προς Μεγάλη Τρίτη το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης μαζί με άλλα 13 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας παραδόθηκε στη «Fraport». Χθες το μεσημέρι, ο απερχόμενος αερολιμενάρχης Μυτιλήνης Μανώλης Φράγκος παραχώρησε συνέντευξη Τύπου στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, σε ένα μικρό γραφείο του αεροδρομίου που παραχωρήθηκε για λίγη ώρα προκειμένου να γίνει η συνέντευξη Τύπου. Αμέσως μετά, έγιναν σύντομες δηλώσεις από τον πρόεδρο Παναγιώτη Ψυρούκη και τον αντιπρόεδρο Ηλία Κουνιαρέλλη του Σωματείου Εργαζομένων στο Αεροδρόμιο Μυτιλήνης.
Οι χώροι όπου ως τώρα στεγαζόταν η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας παραδόθηκαν στη «Fraport». Την ώρα της συνέντευξης, συνεργεία βρίσκονταν σε όλους τους χώρους και πραγματοποιούσαν εργασίες για την αναδιαρρύθμιση του χώρου. Από χθες και για τα επόμενα 40 χρόνια η ΥΠΑ θα έχει μόνο την υψηλή εποπτεία του αεροδρομίου Μυτιλήνης. Επίσης, στον έλεγχο της υπηρεσίας παραμένει ο έλεγχος της κίνησης των αεροσκαφών. Όλες οι υπόλοιπες λειτουργίες του αεροδρομίου έχουν παραδοθεί στη «Fraport», όπως προβλέπει και η σύμβαση παραχώρησης.
Η παράδοση του αεροδρομίου, όπως και των άλλων 13 αεροδρομίων, έγινε πολύ βιαστικά, με αποτέλεσμα οι υπάλληλοι της ΥΠΑ να νιώθουν ότι βρίσκονται υπό διωγμό από έναν χώρο που ως τώρα ήταν το δεύτερο σπίτι τους. Η πρώτη άμεση αλλαγή που θα νιώσει το επιβατικό κοινό είναι η αύξηση του κόστους των αεροπορικών εισιτηρίων, καθώς τίθεται σε εφαρμογή τέλος ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού στα 14 αεροδρόμια ύψους 15 ευρώ ανά επιβάτη. Τέθηκε σε ισχύ από χθες, Μεγάλη Τρίτη.
Η αμέσως επόμενη αλλαγή θα είναι ο καλλωπισμός των αεροσταθμών, καθαρισμοί, βαψίματα κ.λπ. Θα ακολουθήσει η συντήρηση του εξοπλισμού των αεροδρομίων. Ο κ. Φράγκος εξήγησε ότι το τελευταίο διάστημα δεν εγκρινόταν καμία πίστωση για την κάλυψη απλών λειτουργικών αναγκών των αεροδρομίων από την κεντρική διοίκηση της υπηρεσίας. Για παράδειγμα ανέφερε ότι ένα όχημα του αεροδρομίου χρειαζόταν επειγόντως αλλαγή ελαστικών, αλλά η ΥΠΑ δεν ενέκρινε τη δαπάνη των 300 ευρώ.
Άλλες άμεσες αλλαγές στη λειτουργία του αεροδρομίου θα είναι η αύξηση του κόστους ενοικίασης των χώρων του αεροδρομίου στις αεροπορικές εταιρείες και γενικά σε όσες επιχειρήσεις στεγάζονται εντός του αεροδρομίου. Επίσης, ο έλεγχος στο αεροδρόμιο δεν θα γίνεται πλέον από στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας, αλλά από ιδιωτική εταιρεία ασφαλείας.
Αερολιμενάρχης Μανώλης Φράγκος
Κριτική στην ΥΠΑ
Ο κ. Φράγκος ήταν έντονα επικριτικός για τους χειρισμούς που έγιναν από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, διότι δεν προβλέφθηκε στη σύμβαση που υπογράφηκε με τη «Fraport» η εξασφάλιση των αναγκαίων χώρων για τη στέγαση του προσωπικού της υπηρεσίας στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης και στα άλλα περιφερειακά αεροδρόμια που παραχωρούνται. Αντίθετα, για τη «Fraport» το μόνο που ανέφερε ήταν πως πρόκειται για μια μεγάλη και σοβαρή εταιρεία που έχει τη γνώση και την εμπειρία που απαιτείται για τη διαχείριση των αεροδρομίων. Επίσης, τόνισε πως όπου χρειαστεί η υποστήριξη των στελεχών της ΥΠΑ στη Μυτιλήνη θα την έχουν. Ακόμη ανέφερε ότι εδώ και αρκετό καιρό στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης έχουν εγκατασταθεί 20 υπάλληλοι της «Fraport», στους οποίους έχουν παραχωρηθεί χώροι για να στεγαστούν, παρότι δεν υπήρχε σχετική υποχρέωση.
Ο κ. Φράγκος τόνισε ότι για τη στέγαση της ΥΠΑ στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης έχει παραχωρηθεί -αυτό προβλέπει η σύμβαση- μόλις ένα μικρό γραφείο μερικών τετραγωνικών, στο οποίο είναι αδύνατο να στεγαστούν οι 48 υπάλληλοι που υπηρετούν στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης. Να σημειωθεί πως το συγκεκριμένο γραφείο έχει μετατραπεί σε αποθήκη, όπου έχουν μεταφερθεί όλα τα έγγραφα της υπηρεσίας.
Το γραφείο όπου στεγάζεται η ΥΠΑ στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης
Στον αέρα οι εργαζόμενοι
Περίπου οι μισοί από τους 48 εργαζόμενους της ΥΠΑ στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης δεν γνωρίζουν ποια θα είναι η τύχη τους από εδώ και πέρα, διότι μέχρι τώρα δεν έχουν εκδοθεί τα προεδρικά διατάγματα τα οποία θα ορίζουν ποιο θα είναι το εργασιακό τους μέλλον, όπως ανέφερε ο κ. Φράγκος.
Από την πλευρά τους, οι συνδικαλιστές κ. Ψυρούκης και Κουνιαρέλλης τόνισαν ότι είναι ορατός ο κίνδυνος κάποιοι από τους εργαζόμενους να υποχρεωθούν να μετακομίσουν στη Χίο, κάτι που θα σημάνει τεράστια αναστάτωση για τη ζωή των εργαζομένων και των οικογενειών τους.
Ένα από τα κωμικοτραγικά στοιχεία της όλης υπόθεσης αφορά το θέμα της πυρασφάλειας του αεροδρομίου. Μέχρι τη Δευτέρα στην πυρασφάλεια του Αεροδρομίου Μυτιλήνης απασχολούνταν έξι υπάλληλοι της ΥΠΑ. Από χθες αυτοί αντικαθίστανται από 35 πυροσβέστες, οι οποίοι προφανώς θα καλύπτουν όλες τις βάρδιες. Οι 35 πυροσβέστες θα αφαιρεθούν από την έτσι κι αλλιώς λειψή δύναμη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Μυτιλήνης. Έτσι, οι υπάλληλοι της ΥΠΑ που στελέχωναν τα πυροσβεστικά οχήματα του αεροδρομίου Μυτιλήνης μένουν χωρίς αντικείμενο εργασίας. Στο ερώτημα γιατί δεν αξιοποιείται το προσωπικό της ΥΠΑ για να καλυφθούν οι υπάρχουσες ανάγκες πυρασφάλειας του αεροδρομίου, οι δύο συνδικαλιστές δεν μπόρεσαν να δώσουν καμία απάντηση.
Ο νέος αεροσταθμός
Εντός των επόμενων τριών χρόνων αναμένεται η κατασκευή του νέου αεροσταθμού στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης, ο οποίος θα κατασκευαστεί στο σημείο όπου βρίσκονται σήμερα οι εγκαταστάσεις τις 359 ΜΑΕΔΥ. Με την επιλογή αυτή, όπως ανέφερε ο κ. Φράγκος, αποφεύγονται οι χρονοβόρες και κοστοβόρες διαδικασίες απαλλοτριώσεων. Στο νέο αεροσταθμό θα υπάρχουν πολλοί περισσότεροι χώροι για εμπορικές χρήσεις και σίγουρα θα είναι πιο άνετος και ελκυστικός για τους διερχόμενους επιβάτες.