Στο 1,5 εκατομμύριο ανέρχονται οι μετοχές που έχουν ήδη συγκεντρώσει οι μικρομέτοχοι της ΝΕΛ. Όμως η σημαντικότερη από τις εξελίξεις, είναι η θετική ανταπόκριση του μεγάλου επιχειρηματικού ομίλου MIG, σε πρόταση να αποκτήσει μετοχές της ΝΕΛ εξωχρηματιστηριακά.
Στο 1,5 εκατομμύριο ανέρχονται οι μετοχές που έχουν ήδη συγκεντρώσει οι μικρομέτοχοι της ΝΕΛ, ενώ συνεχίζουν την προσπάθεια συγκέντρωσης. Τώρα, στην ομάδα των μικρομετόχων της εταιρείας από την Αθήνα, έχουν αρχίσει να προστίθενται και Μυτιληνιοί που έχουν στην κατοχή τους μικρά αλλά σημαντικά πακέτα μετοχών των 400.000 τεμαχίων. Όμως η σημαντικότερη από τις εξελίξεις που υπάρχουν σε αυτή την προσπάθεια είναι η κατ’ αρχάς θετική ανταπόκριση του μεγάλου επιχειρηματικού ομίλου MIG, σε πρόταση να αποκτήσει μετοχές της ΝΕΛ εξωχρηματιστηριακά.
Η προϋπόθεση που τέθηκε από την πλευρά των στελεχών της ΜΙG ήταν ο αριθμός των μετοχών που θα της προσφερθούν να είναι μεγαλύτερος από τα δύο εκατομμύρια μετοχών. Το μετοχικό κεφάλαιο της ΝΕΛ, σύμφωνα με τις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις που δημοσίευσε, διαιρείται σε 141,9 εκατομμύρια μετοχές. Τα δυο εκατομμύρια των μετοχών αντιστοιχούν στο 1,4% του μετοχικού κεφαλαίου. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά μικρό ποσοστό, όμως εφόσον το ενδιαφέρον του Ομίλου MIG αποδειχθεί πραγματικό, η μεταβίβασή του ίσως να σημαίνει πολλά, τόσο για τους μικρομετόχους που ενδιαφέρονται να πουλήσουν τις μετοχές τους, όσο και για την ίδια την ΝΕΛ.
Σε τι μεταφράζεται
Συγκεκριμένα, αν όντως υπάρχει ενδιαφέρον από τη ΜIG, σημαίνει ότι οι μικρομέτοχοι της ΝΕΛ θα μπορέσουν να πουλήσουν τις μετοχές τους έστω και σε μικρότερη τιμή από αυτή που η μετοχή βγήκε από το Χρηματιστήριο. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι εφόσον ο Όμιλος ενδιαφέρεται για τη ΝΕΛ και για τις γραμμές όπου αυτή δραστηριοποιείται, θα γίνει προσπάθεια για την απόκτηση σε χρόνο που θα θεωρηθεί κατάλληλος. Το σενάριο αυτό δεν είναι απίθανο, καθώς η ΝΕΛ είναι μια από τις ελάχιστες μικρές ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιείται στο Αιγαίο και βρίσκεται έξω από τους τρεις μεγάλους ομίλους που έχουν δημιουργηθεί (Attica, Sea Star - ANEK, Minoan Lines).
Θυμίζουμε ότι στα τέλη του Αυγούστου το «Ε» με πρωτοσέλιδό του είχε αποκαλύψει ότι ο Όμιλος χτίζει πλοίο που θα ονομαστεί «Λέσβος» και το οποίο θα δρομολογηθεί στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Η αναφορά αυτή είχε γίνει σε μια πολιτιστική εκδήλωση για την «Ατμοπλοΐα Αιγαίου». Συνεπώς είναι η δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες που με έμμεσο τρόπο γίνεται γνωστό το ενδιαφέρον του Ομίλου αυτού για τις ακτοπλοϊκές γραμμές του βορείου Αιγαίου, όπου η ΝΕΛ είναι κυρίαρχη χάρη στις άγονες που έχει εξασφαλίσει.
Τέλος, να αναφέρουμε ότι οι μικρομέτοχοι της ΝΕΛ συμφώνησαν με το Σύνδεσμο Επενδυτών και Διαδικτύου, στην εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στα τέλη του μήνα να έχουν τη δυνατότητα μιας ώρας ελεύθερης συζήτηση για τη ΝΕΛ.
Ζήτημα χρόνου η αποχώρηση Βεντούρη
Σε δύο φάσεις κατά τα φαινόμενα θα περάσει η ΝΕΛ στη μετά Βεντούρη εποχή. Η πρόταση φάση ήταν η πώληση του μετοχικού πακέτου του κ. Βεντούρη στον κ. Βάγγερ. Η δεύτερη φάση, που αναμένεται είτε εντός του Νοεμβρίου είτε εντός του Δεκεμβρίου, θα σφραγιστεί με την αποχώρηση του κ. Βεντούρη από την προεδρία και το Δ.Σ. της εταιρείας.
Έως τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές δεν είχε βγει καμμία επίσημη ανακοίνωση από τη ΝΕΛ για το ζήτημα, όπως είναι φυσικό. Στους κύκλους της εταιρείας είναι κοινό μυστικό ότι η αποχώρηση του κ. Βεντούρη είναι ζήτημα χρόνου. Δεν έχει διευκρινιστεί, μέχρι τώρα, αν μαζί με τον κ. Βεντούρη θα αποχωρήσουν από τη ΝΕΛ και τα υψηλόβαθμα διοικητικά στελέχη που τον πλαισιώνουν και τα οποία είναι όλοι στενοί συνεργάτες του. Τα νέα μέλη στο Δ.Σ. είναι πολύ πιθανό να προέλθουν από τη Μυτιλήνη.
Τι είπαν στο ΣΕΔ
Στο μεταξύ, μετά τις πρώτες αντιδράσεις των μικροεπενδυτών της ΝΕΛ και τα δημοσιεύματα του «Ε», με το θέμα ασχολήθηκε και ο Σύνδεσμος Επενδυτών και Διαδικτύου. Μάλιστα, ο ειδικός γραμματέας του Συνδέσμου, Χρήστος Σαμαράς, συναντήθηκε με το γενικό διευθυντή των γραφείων της ΝΕΛ στη Μυτιλήνη, Παναγιώτη Δεληογλάνη. Η συνάντηση αυτή κράτησε περίπου τρεις ώρες και στη διάρκειά της ο κ. Σαμαράς έθεσε τα θέματα που αφορούν στην εταιρεία.
Ο κ. Δεληογλάνης αιτιολόγησε τη δύσκολη οικονομική κατάσταση της εταιρείας, στηριζόμενος σε μια σειρά ζητημάτων που απασχολούν τον κλάδο της ακτοπλοΐας, αλλά και την αποτυχημένη επιλογή απόκτησης των ταχυπλόων της σειράς «Αίολος». Τα πλοία αυτά δεν μπορούν να λειτουργήσουν ανταγωνιστικά με τους όρους λειτουργίας που έχουν επιβληθεί στο Αιγαίο.
Για τα ειδικότερα ζητήματα που απασχολούν την εταιρεία, στη συνάντηση αναφέρθηκε ότι η γραμμή Σαουδικής Αραβίας - Αιγύπτου έχει επί του παρόντος αδρανοποιηθεί για τη ΝΕΛ, χωρίς οικονομικές απώλειες.
Ο κ. Δεληογλάνης πιστεύει - αν και δεν είναι θέμα της ευθύνης του - ότι σύντομα, όταν ολοκληρωθεί ο φορολογικός έλεγχος, θα μπορεί η μετοχή της εταιρείας να επανέλθει στο ταμπλό.
Ο κ. Σαμάρας (που είναι Μυτιληνιός ο οποίος ζει μόνιμα στην Αθήνα) μας δήλωσε ότι πρόθεση του ΣΕΔ είναι να πραγματοποιηθεί μια ανοιχτή εκδήλωση σε ξενοδοχείο της Αθήνας, στην οποία ο νέος βασικός μέτοχος της ΝΕΛ θα έχει τη δυνατότητα να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα επενδυτών και δημοσιογράφων.