Θεαματική αύξηση τζίρου και ζημιών

01/07/2012 - 05:56
Με τρύπιο βαρέλι μοιάζουν τα οικονομικά του ομίλου τής ΝΕΛ. Η διοίκηση της εταιρείας κάνει συνεχείς προσπάθειες να βελτιώσει την κατάσταση, αλλά το αποτέλεσμα παραμένει αρνητικό.
Με τρύπιο βαρέλι μοιάζουν τα οικονομικά του ομίλου τής ΝΕΛ. Η διοίκηση της εταιρείας κάνει συνεχείς προσπάθειες να βελτιώσει την κατάσταση, αλλά το αποτέλεσμα παραμένει αρνητικό. Τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για το 2010 ανακοινώθηκαν χθες και δείχνουν πολύ καθαρά ποια είναι η σημερινή κατάσταση και τις συμπληγάδες που πρέπει να ξεπεράσει η εταιρεία.

Το 2010 η ΝΕΛ, στο επίπεδο της οικονομικής διαχείρισης πέτυχε τον πρώτο μεγάλο στόχο της, να αυξήσει τον τζίρο της. Συγκεκριμένα, η εταιρεία αύξησε τον κύκλο εργασιών της από τα 39,378 εκατ. ευρώ στα 56,444 εκατομμύρια (ποσοστό 43,34%). Η αύξηση του τζίρου οφείλεται στα έσοδα που έφεραν τα ναυλωμένα πλοία και το «Θεόφιλος» που μέχρι τον προηγούμενο Δεκέμβρη κινούνταν στις άγονες γραμμές. Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως το 2010 ο τζίρος του ομίλου ΝΕΛ επανήλθε στα επίπεδα του 2003. Επίσης πρέπει να σημειωθεί πως η αύξηση του τζίρου της εταιρείας επιτεύχθηκε σε μια χρονιά που ο τζίρος των ακτοπλοϊκών εταιρειών παρουσιάζει αισθητή κάμψη.
Παρά την αύξηση του τζίρου, ο όμιλος της ΝΕΛ καταγράφει ζημίες για ακόμη μια χρονιά, οι οποίες παρουσιάζουν θεαματική άνοδο. Ειδικότερα, οι ζημίες προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου ανήλθαν στα 27,301 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών ποσού 4,659 εκατομμυρίων το 2009. Οι ζημίες του ομίλου μετά από φόρους για τη χρήση τού 2010 ανήλθαν στα 43,365 εκατ. ευρώ έναντι 20,464 εκατ. ευρώ το 2009.
Ο βασικότερος λόγος που το 2010 αυξήθηκαν οι ζημίες τής ΝΕΛ είναι η μεγάλη αύξηση του κόστους των καυσίμων. Συγκεκριμένα, για καύσιμα και αναλώσιμα υλικά, η ΝΕΛ κατέβαλε το 2010 31,912 εκατ. ευρώ, όταν το 2009 είχε καταβάλει 15,551 εκατ. ευρώ. Ιδιαίτερα υψηλό είναι και το χρηματοοικονομικό κόστος για τον όμιλο της ΝΕΛ, που ανήλθε στα 8,671 εκατομμύρια όταν ένα χρόνο πριν ήταν 9,174 εκατομμύρια.
Εμφανή είναι τα αποτελέσματα από την προσπάθεια της ΝΕΛ να αναδιαρθρώσει τα χρέη της προς τις τράπεζες. Συγκεκριμένα, ο καθαρός δανεισμός του ομίλου στο τέλος τού 2010 ανήλθε στα 87,215 εκατ. ευρώ, όταν ένα χρόνο πριν ήταν 147,559 εκατ. ευρώ.
Η θεαματική βελτίωση οφείλεται στην επιτυχημένη αύξηση κεφαλαίου, που έδωσε τη δυνατότητα στην εταιρεία να αυξήσει τα ταμειακά της διαθέσιμα, αλλά και να εξοφλήσει μέρος των δανείων που χρωστάει.
Επίσης, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις, επιτεύχθηκε και η μεταφορά του χρόνου εξόφλησης των δανείων στο μέλλον. Ειδικότερα τα βραχυπρόθεσμα δάνεια της ΝΕΛ στις 31 Δεκεμβρίου 2010 ανέρχονταν στα 7,819 εκατ. ευρώ, όταν ένα χρόνο πριν ήταν 34,289 εκατ. ευρώ. Τα μεσοπρόθεσμα δάνεια ανέρχονταν σε 3,995 εκατ. ευρώ στο τέλος τού 2010, όταν ένα χρόνο πριν ήταν 68,734 εκατομμύρια. Τα μακροχρόνια δάνεια (άνω το πέντε ετών) ήταν 102,863 εκατ. ευρώ στο τέλος τού 2010, όταν ένα χρόνο πριν ήταν 52,9 εκατ. ευρώ.

Οι στόχοι για το 2011
Ο όμιλος της ΝΕΛ, όπως φάνηκε από τις πρόσφατες αποφάσεις της γενικής συνέλευσης, επιδιώκει να δραστηριοποιηθεί σε νέους τομείς προκειμένου να βελτιώσει τα οικονομικά του μεγέθη. Η στρατηγική αυτή επιλογή στηρίζεται στην εκτίμηση πως οι ακτοπλοϊκές μεταφορές μόνες τους δεν μπορούν να στηρίξουν την οικονομική ανόρθωση της ΝΕΛ.
Η δεύτερη επιλογή τής ΝΕΛ είναι η ανανέωση του στόλου της εταιρείας με πλοία νεώτερα, ταχύτερα, που ταυτόχρονα θα καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα. Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, η ΝΕΛ αντικαθιστά πλοία από τις γραμμές του εσωτερικού με άλλα που μπορούν να εξυπηρετήσουν καλύτερα τις ανάγκες των γραμμών που εξυπηρετεί. Παράλληλα, προσπαθεί να ναυλώσει ή να πουλήσει στο εξωτερικό τα πλοία της σειράς «Αίολος».
Τρίτη στρατηγική επιλογή τής ΝΕΛ είναι η ενεργοποίησή της σε διεθνείς γραμμές, όπως Αλβανία, Ιταλία, Ελλάδα, Τουρκία κ.λπ..

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey