Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Ενόψει της ανάληψης της διαχείρισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, η Fraport Greece πραγματοποίησε στις 13 Φεβρουαρίου στην Αθήνα ενημερωτική ημερίδα με σκοπό την άρτια προετοιμασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων στη λειτουργία των αεροδρομίων. H ημερίδα αφορούσε, επίσης, σε λειτουργικά και εκπαιδευτικά θεμάτα. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν εκπρόσωποι κρατικών αρχών: Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, Ελληνική Αστυνομία, Πυροσβεστικό Σώμα, Πολεμική Αεροπορία, Τελωνειακές Αρχές, Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, Εθνική Μετεωρολογιακή Υπηρεσία, Υπηρεσίες Κτηνιατρικής και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου, Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων. Παραβρέθηκαν, επίσης, εκπρόσωποι εμπορικών συνεργατών της εταιρείας: εταιρείες παροχής καυσίμων αεροσκαφών, εταιρείες φύλαξης, εταιρείες καθαριότητας και διαχείρισης εγκαταστάσεων, Hellenic Duty Free, αεροπορικές εταιρείες, Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA), Συμβούλιο Εκπροσώπων Αεροπορικών Εταιρειών. Η ημερίδα αυτή υλοποιήθηκε στο πλαίσιο μιας σειράς εκδηλώσεων που πραγματοποιεί η Fraport Greece για τους εμπλεκόμενεις φορείς, τόσο σε κεντρικό όσο και τοπικό επίπεδο.
Στελέχη της Fraport Greece παρουσίασαν την οργανωτική δομή, φιλοσοφία και προσέγγιση στην λειτουργία των αεροδρομίων που έχει στο επίκεντρό της την ασφάλεια και εξυπηρέτηση των επιβατών. Ανέλυσαν και συζήτησαν με τους συμμετέχοντες τους ρόλους και αρμοδιότητες όλων των εμπλεκόμενων φορέων, καθώς επίσης τις αναγκαίες λειτουργικές διαδικασίες, το πλάνο αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών και άλλα κρίσιμα ζητήματα.
Στη διάρκεια της σχετικής ομιλίας του ο κ. Alexander Zinell, CEO της Fraport Greece, υπογράμμισε: «Εργαζόμαστε σκληρά για ένα έργο, το οποίο ξεπερνά τα στενά όρια του συνηθισμένου. Ξεκινάει μία νέα εποχή στη λειτουργία και διαχείριση των 14 αεροδρομίων, καθώς και στην εξυπηρέτηση των επιβατών. Στόχος μας είναι η ανάπτυξη των αεροδρομίων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των προορισμών αυτών και της Ελλάδας γενικότερα, σε στενή συνεργασία πάντα με τις τοπικές κοινωνίες. Πιστεύουμε ακράδαντα στις δυνατότητες ανάπτυξης τόσο των αεροδρομίων, όσο και των προορισμών που εξυπηρετούν. Η δυναμική αυτή και η ευκαιρία να αποτελέσουμε αναπόσπαστο μέρος της παγκόσμιας επιτυχίας του ελληνικού τουρισμού αποτελούν τους δύο λόγους για τους οποίους αποφασίσαμε να επενδύσουμε το ποσό των 1,2 δις. ευρώ και να δεσμευτούμε για περαιτέρω επενδύσεις τουλάχιστον 330 εκατ. ευρώ μέσα στα πρώτα 4 χρόνια της παραχώρησης για την ανάπτυξη των αεροδρομίων». Ο κ. Alexander Zinellευχαρίστησε, επίσης, όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ενώ έκανε ειδική αναφορά στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ευχαριστώντας τον Διοικητή της και την ομάδα του για την ιδιαίτερα σημαντική υποστήριξή τους.
Σχετικά με το έργο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων – Μία επωφελής επένδυση και για τα δύο μέρη:
- Το έργο των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί μία μεγάλη ιδιωτική επένδυση και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες παραχωρήσεις στην Ελλάδα. Παρέχει σημαντικές δυνατότητες και οφέλη για τον κλάδο του τουρισμού και το σύνολο της ελληνικής οικονομίας, καθώς και για τους κατοίκους των περιοχών που εξυπηρετούν τα αεροδρόμια και τα εκατομμύρια τουριστών που επισκέπτονται την όμορφη Ελλάδα κάθε χρόνο.
- Στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό διεθνή κλάδο του τουρισμού, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αποτελούν μία πύλη ζωτικής σημασίας σε έναν από τους πιο σημαντικούς κλάδους της χώρας. Τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας περιλαμβάνουν 3 πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Άκτιον, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος). Όλα αυτά τα αεροδρόμια υποδέχτηκαν συνολικά περισσότερους από 23 εκατ. επιβάτες μέσα στο 2015 συνολικά (ετήσια αύξηση 6%). Το 73% αυτών των επιβατών αποτελούν διεθνείς ταξιδιώτες.
- Στις αρχές του 2013 το ΤΑΙΠΕΔ ξεκίνησε ένα διαφανή, διεθνή διαγωνισμό για δύο παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας, για τη λειτουργία, τη συντήρηση και ανάπτυξη 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα. Η κοινοπραξία Fraport –Κοπελούζου συμμετείχε στη διαγωνιστική διαδικασία που είχε προσελκύσει κορυφαίους διεθνείς ενδιαφερόμενους.
- Το Νοέμβριο του 2014 το ΤΑΙΠΕΔ επέλεξε την κοινοπραξία Fraport- Κοπελούζου ως προτιμητέο πλειοδότη για τις παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας, για τις ομάδες Α και Β, με βάση την υψηλότερη προσφορά των 1,234 δισ. ευρώ και για τις δύο ομάδες.
- Η Fraport και ο Όμιλος Κοπελούζου δημιούργησαν από κοινού την εταιρεία Fraport Greece η οποία θα είναι ο παραχωρησιούχος για τις δύο παραχωρήσεις.
- Στις 14 Δεκεμβρίου του 2015, η Fraport Greece υπέγραψε συμβάσεις με το ΤΑΙΠΕΔ και το ελληνικό κράτος για τις παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας για τις δύο ομάδες. Οι συμβάσεις βασίζονται στις ίδιες ακριβώς προσφορές της κοινοπραξίας Fraport- Κοπελούζου που επέλεξε το ΤΑIΠΕΔ τον Νοέμβριο του 2014.
- Κατά την έναρξη της παραχώρησης, θα καταβληθεί από τη Fraport Greece η συνολική αμοιβή παραχώρησης ύψους 1,234 δισ. Ευρώ.
- Τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμιο δεν θα πωληθούν. Παραμένουν στην ιδιοκτησία του ελληνικού κράτους.
Στη διάρκεια της 40-ετούς περιόδου παραχώρησης, η Fraport Greece θα είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξη των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Fraport Greece θα επενδύσει περίπου 330 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των αεροδρομίων στα πρώτα χρόνια, μέχρι το 2020. Στα επόμενα χρόνια, είναι δυνατό να πραγματοποιηθούν επιπλέον επενδύσεις για τη συντήρηση και πιθανή αύξηση της χωρητικότητας, με βάση τον όγκο κίνησης. Συνολικά, το ποσό των επενδύσεων θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ. (περιλαμβάνοντας την επένδυση των 330 εκατ. ευρώ για τις υποδομές στην αρχική φάση).