Συγκρατημένη αισιοδοξία!

01/07/2012 - 05:56
Αύξηση του τζίρου κατά 60,45% πέτυχε ο όμιλος ΝΕΛ το εννεάμηνο του 2011. Πολύ σημαντικό επίτευγμα ήταν και η μείωση του κόστους δανεισμού του ομίλου κατά 39%. Οι επιτυχίες αυτές σκιάζονται από τη μεγάλη αύξηση των ζημιών του ομίλου κατά την αντίστοιχη περίοδο.
Αύξηση τζίρου και μείωση κόστους δανεισμού για τη ΝΕΛ

Αύξηση του τζίρου κατά 60,45% πέτυχε ο όμιλος ΝΕΛ το εννεάμηνο του 2011. Πολύ σημαντικό επίτευγμα ήταν και η μείωση του κόστους δανεισμού του ομίλου κατά 39%. Οι επιτυχίες αυτές σκιάζονται από τη μεγάλη αύξηση των ζημιών του ομίλου κατά την αντίστοιχη περίοδο. Συγκεκριμένα, οι ζημίες πριν και μετά από φόρους του ομίλου ανήλθαν στα 37,3 εκατ. ευρώ, από 20,17 εκατομμύρια που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του 2010. Μετά την αύξηση του τζίρου, νέο στόχο αποτελεί η μείωση του κόστους, τόσο των παραγωγικών μέσων όσο και της διοικητικής λειτουργίας της, ώστε σύντομα να καταστεί εφικτή η μετατροπή των δεικτών από αρνητικούς σε θετικούς. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η εκ περιτροπής εργασία σε ένα τμήμα του διοικητικού προσωπικού της εταιρείας και η δρομολόγηση ενός πλοίου στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη αυτόν το χειμώνα.

Ο κύκλος εργασιών τής ΝΕΛ ανήλθε στα 65,8 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο, έναντι 41,01 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2010. Στην κύρια γραμμή που εξυπηρετεί η εταιρεία, Πειραιά - Χίο - Μυτιλήνη, μετέφερε 245.101 επιβάτες, 36.832 Ι.Χ. και 14.842 φορτηγά, αυξάνοντας τον κύκλο εργασιών τόσο σε μεταφορικό έργο όσο και σε αντληθέντα έσοδα.
Η απογείωση των ζημιών βασίστηκε κυρίως στην αύξηση του κόστους των καυσίμων και στη μείωση της επιβατικής κίνησης στις γραμμές του εσωτερικού. Είναι χαρακτηριστικό ότι για καύσιμα και αναλώσιμα υλικά η εταιρεία δαπάνησε 47,14 εκατομμύρια το εννεάμηνο του 2011, όταν την αντίστοιχη περίοδο του 2010 είχε δαπανήσει 21,17 εκατομμύρια. Δηλαδή, ενώ ο τζίρος της εταιρείας αυξήθηκε με ρυθμό 60,45%, το κόστος των καυσίμων υπερδιπλασιάστηκε. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η αύξηση του τζίρου, αντί να οδηγήσει σε κέρδη ή έστω μείωση των ζημιών, να φέρει ακόμη μεγαλύτερες.
Ένα δεύτερο μεγάλο κόστος που αντιμετωπίζει κάθε ακτοπλοϊκή εταιρεία είναι οι αμοιβές του προσωπικού, οι οποίες αυξήθηκαν στα 22,55 εκατ. ευρώ, από τα 14,85 εκατ. ευρώ του εννεαμήνου τού 2010. Δηλαδή έχουμε μια αύξηση κατά 50% περίπου.
Η ΝΕΛ θεωρεί ότι η αύξηση του τζίρου συνολικά, και ειδικά στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, σε συνδυασμό με τη μείωση του κόστους δανεισμού τής επιτρέπουν να εκφράζει μια συγκρατημένη αισιοδοξία για το μέλλον.

Γιατί…

Σε ανακοίνωση που έστειλε στο Χρηματιστήριο, τονίζει πως αρνητική επίδραση στα έσοδα και στη ρευστότητα του ομίλου είχαν:
- Η προσκόλληση του κράτους σε πρακτικές που θεσμοθετήθηκαν στα μέσα της δεκαετίας 1960 - 1970.
- Η διαρκής μεταμόρφωση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας με τις μοιραίες αγκυλώσεις και η επιλεκτική εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου, σαφώς αντίθετου προς τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, με αποκορύφωμα τα δρομολόγια της θερινής περιόδου, που αρχίζει την 1η Απριλίου εκάστου έτους, να εγκριθούν την τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου, όταν πλέον οι πωλήσεις εισιτηρίων είχαν ήδη πραγματοποιηθεί.
- Η οικονομική κρίση.
- Η πρωτοφανής έλλειψη ρευστότητας στην αγορά.
- Η αύξηση του κόστους των καυσίμων.
- Ο αθέμιτος ανταγωνισμός τιμών.
- Οι μη ανταποδοτικές κρατήσεις υπέρ τρίτων στην τιμή του εισιτηρίου.
- Η αύξηση του Φ.Π.Α..
- Η χρονική υστέρηση της πληρωμής των συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας σε σχέση με το χρόνο εκτέλεσής τους.
- Η προσκόλληση της εποπτεύουσας αρχής στην καθήλωση των τιμών των εισιτηρίων και ναύλων και η εμμονή των συναρμόδιων υπουργείων στον περιορισμό του συνολικού κονδυλίου που προορίζεται για τις μισθώσεις με συμβάσεις ανάθεσης για άγονες γραμμές.
Στο Δελτίο Τύπου που στάλθηκε στα μέσα ενημέρωσης, προστέθηκε μία ακόμη αιτία για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η εταιρεία: «Οι επικεντρωμένες επιθέσεις και οι συνδικαλιστικές δράσεις τής Π.Ν.Ο., ειδικά εναντίον της εταιρείας μας, με απεργίες και στάσεις εργασίας καθώς και με κλιμακωμένη παρεμπόδιση και παρακώλυση κατά τις αναχωρήσεις των πλοίων μας», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey