Τρικυμίες για τη ΝΕΛ

01/07/2012 - 05:56
Ζήτημα ημερών θεωρείται πλέον η αποχώρηση του κ. Απόστολου Βεντούρη από τη ΝΕΛ. Οι νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες που ανακοίνωσε, βάζουν τέλος στη σχέση του με την εταιρεία.
Ζήτημα ημερών θεωρείται πλέον η αποχώρηση του κ. Απόστολου Βεντούρη από τη ΝΕΛ. Οι νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες που ανακοίνωσε, βάζουν τέλος στη σχέση του με την εταιρεία.

Στο μεταξύ, το Σάββατο στην Αθήνα, σε εκδήλωση του Συνδέσμου Επενδυτών και Διαδικτύου (ΣΕΔ), η νέα ηγεσία της ΝΕΛ εμφανίστηκε μπροστά σε μετόχους. Συγκεκριμένα, στην εκδήλωση συμμετείχε ο γενικός εντεταλμένος της εταιρείας, Ιωάννης Αβραντίνης, ο οποίος στην ουσία είναι ο ισχυρός άνδρας της ΝΕΛ. Ο κ. Αβραντίνης άκουσε την δριμεία κριτική των μικρομετόχων της εταιρείας, υπό τη μορφή πολλών επιθετικών ερωτήσεων.
Εξαιρετικά εμπεριστατωμένη και αναλυτική ήταν η τοποθέτηση των ειδικού γραμματέα του ΣΕΔ, κ. Χρήστου Σαμαρά, ο οποίος έθεσε σειρά ζητημάτων που απασχολούν την εταιρεία και σχετίζονται με την πορεία της.
Από τα κρίσιμα ζητήματα που έθεσε ο κ. Σαμαράς, ήταν ο τρόπος με τον οποίο έγιναν οι αλλαγές στο Δ.Σ. της ΝΕΛ τους προηγούμενους μήνες. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην περίπτωση του πρώην προέδρου της εταιρείας Ιωάννη Σηφάκη, ο οποίος μέσα σε μια νύχτα υποβιβάσθηκε από πρόεδρος σε απλό μέλος της εταιρείας, με αποτέλεσμα λίγο καιρό αργότερα να αποχωρήσει. Ο κ. Σαμαράς άφησε να εννοηθεί ότι ο κ. Σηφάκης αποχώρησε από το Δ.Σ. της ΝΕΛ ενοχλημένος από τον τρόπο που του συμπεριφέρθηκαν.

Αναλυτικά…

Εκτενής ήταν η αναφορά του κ. Σαμαρά στην περίοδο Βεντούρη και στα πεπραγμένα του. Όπως είναι η περίπτωση της C-Link Ferries. Μια εταιρεία που απέκτησε η ΝΕΛ από τον κ. Βεντούρη, αν και ήταν ζημιογόνα και με αρνητικά κεφάλαια 3,22 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα επισήμως δημοσιευμένα στοιχεία. Από την πώληση αυτή ο κ. Βεντούρης αποκόμισε 536.000 ευρώ.
Ο κ. Σαμαράς μίλησε για τη σχέση της Millennium με τη ΝΕΛ και τον κ. Βεντούρη. Συγκεκριμένα, είπε ότι ο τελευταίος αγόρασε το πακέτο των μετοχών της ΝΕΛ από την ΑΝΕΚ το Μάη του 2005, με δάνειο που πήρε από τη Millennium. Η Τράπεζα ήταν δανείστρια της ΝΕΛ πριν το 2005, ωστόσο φαίνεται ότι μετά την είσοδο του κ. Βεντούρη εξελίχθηκε στον κύριο δανειοδότη της. Η Millennium είχε δανείσει σημαντικά κεφάλαια και στη C-Link Ferries.
Ο κ. Σαμαράς επισήμανε πως με βάση όλα τα παραπάνω, γίνεται αντιληπτό ότι η πώληση του πακέτου των μετοχών της ΝΕΛ από τον κ. Βεντούρη στον κ. Βάγγερ δεν μπορεί παρά να είχε την έγκριση της Τράπεζας.
Άλλα θέματα που έθεσε ήταν το μέλλον των πλοίων της σειράς «Αίολος», προτείνοντας την αντικατάστασή τους με συμβατικά πλοία, ώστε η εταιρεία να αυξήσει τα έσοδα και τα κέρδη της.
Ερωτήματα τέθηκαν και σχετικά με το τι έγινε με το «Θεόφιλος», δηλαδή πόσα χρήματα κόστισε η αποκατάσταση των ζημιών, πόσα ήταν τα έσοδα της ΝΕΛ από τις αποζημιώσεις των ασφαλιστικών εταιρειών και αν η ΝΕΛ πήρε αποζημίωση για τα διαφυγόντα κέρδη. Ακόμη θύμισε ότι λίγο μετά το ατύχημα, είχε ειπωθεί ότι το «Λισσός» θα αντικαθιστούσε το «Θεόφιλος» προσωρινά, μέχρι να αποκατασταθούν οι ζημιές στο πλοίο. Τελικά το «Θεόφιλος» οδηγήθηκε στις άγονες γραμμές και η ΝΕΛ έχασε τον έλεγχο μιας γραμμής (Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη) που την έλεγχε χρόνια.

Μισόλογα οι απαντήσεις

Στην τοποθέτησή του ο γενικός εντεταλμένος της ΝΕΛ, Ιωάννης Αβραντίνης, απέφυγε να δώσει σαφείς απαντήσεις, όμως άφησε να φανεί ότι ο ίδιος έπαιξε κρίσιμο ρόλο στην είσοδο του κ. Βάγγερ στη ΝΕΛ. Επιβεβαίωσε δε ότι αποχωρεί από την εταιρεία ο κ. Βεντούρης.
Πάντως τούτο ήταν αναμενόμενο από τη στιγμή που πούλησε την πλειοψηφία των μετοχών που κατείχε. Σήμερα ο κ. Βεντούρης κατέχει ποσοστό μικρότερο του 5%, χωρίς όμως να είναι σαφές πόσο ακριβώς είναι αυτό το ποσοστό.
Σε ό,τι αφορά στον επιχειρησιακό σχεδιασμό, τονίσθηκε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί γύρω στα τέλη του Ιανουαρίου. Ο κ. Αβραντίνης παραδέχτηκε, πάντως, ότι έχει γίνει κάποιο προκαταρκτικό σχέδιο για τη μελλοντική πορεία της εταιρείας και ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες. Μόλις ολοκληρωθεί το business plan, θα ακολουθήσει η σύγκληση έκτακτης γενικής συνέλευσης για την ενημέρωση των επενδυτών γύρω από την πορεία και τις προοπτικές της εταιρείας.
Η αναφορά αυτή προκάλεσε πολλές αντιδράσεις από τους μικρομετόχους της ΝΕΛ, αφού κανείς δεν πείσθηκε ότι ο κ. Βάγγερ έβαλε 15 εκατ. ευρώ στην εταιρεία χωρίς να γνωρίζει τι θέλει και τι μπορεί να κάνει με αυτή.
Σε ό,τι αφορά στο φορολογικό έλεγχο της εισηγμένης εταιρείας, είπε πως η ολοκλήρωσή του αναμένεται, χωρίς να προσδιορίζει ωστόσο το χρόνο αυτής της περαίωσης. Σε ερώτηση για το αν εξετάζεται το ενδεχόμενο αντικατάστασης του πλοίου «Αίολος» με άλλα πλοία, απάντησε ότι «όλα εξετάζονται». Σε αντίθεση με τα όσα υποστήριξαν οι μικρομέτοχοι, είπε ότι ο κ. Μιλτιάδης Βάγγερ δεν είναι «αχυράνθρωπος», αλλά μακροπρόθεσμος επενδυτής. Ειδικότερα ο κ. Αβραντίνης ανέφερε: «Με κάλεσε ο κ. Βεντούρης για να προχωρήσω την αναδιάρθρωση της εταιρείας. Ήθελε να απεμπλακεί, γιατί τον πείραζε το περιβάλλον που επικρατούσε στον κλάδο. Βρήκαμε έτσι τον κ. Βάγγερ.»
Σε άλλο σημείο ο κ. Αβραντίνης δήλωσε ότι θα πρέπει να εξεταστεί το θέμα των άγονων γραμμών, καθώς αυτές θα μπορούσαν μεν να δώσουν τζίρο 30 εκατ. ευρώ στη ΝΕΛ, ωστόσο απαιτούνται υψηλά κεφάλαια κίνησης, καθώς υπάρχουν πολύμηνες καθυστερήσεις στις εισπράξεις από το Δημόσιο και επιπλέον η ανάληψη τέτοιων συμβάσεων περιλαμβάνει και κάποιες υποχρεώσεις από την πλευρά της εταιρείας (δρομολόγηση νέων πλοίων σε βάθος χρόνου).

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey