Πάνω από 194.000 οι επιβάτες του πρώτου εξαμήνου

Εξελίσσεται σε φιλέτο το αεροδρόμιο Μυτιλήνης

28/07/2015 - 16:13

Σε φιλέτο εξελίσσεται το αεροδρόμιο Μυτιλήνης όπως δείχνουν τα στοιχεία της επιβατικής κίνησής του, που παρουσιάζει σήμερα κατά αποκλειστικότητα το «Ε».

Σε φιλέτο εξελίσσεται το αεροδρόμιο Μυτιλήνης όπως δείχνουν τα στοιχεία της επιβατικής κίνησής του, που παρουσιάζει σήμερα κατά αποκλειστικότητα το «Ε».

Παρά την οικονομική κρίση, τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών αλλά και τις δυσμενείς οικονομικοπολιτικές συνθήκες του τρέχοντος έτους η επιβατική κίνηση παρουσιάζει σταθερά ανοδική πορεία κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους. Μάλιστα η τάση είναι ανοδική τόσο για την κίνηση στις γραμμές εσωτερικού όσο και στις γραμμές εξωτερικού.

Ειδικότερα το πρώτο εξάμηνο του 2015 η επιβατική κίνηση (αφίξεις και αναχωρήσεις) ανήλθε στις 194.851 άτομα, εκ των οποίων τα 141.569 αφορούσαν τις γραμμές εσωτερικού και τα 53.282 αφορούσαν τις γραμμές εξωτερικού.

Το πρώτο εξάμηνο του 2014 η επιβατική κίνηση ήταν 184.783 άτομα, από αυτά τα 135.838 αφορούσαν τις γραμμές εσωτερικού και τα 48.945 τις γραμμές εξωτερικού. Τέλος το πρώτο εξάμηνο του 2013 η επιβατική κίνηση ήταν 162.709 άτομα, από τα οποία τα 128.329 μετακινήθηκαν στις γραμμές εσωτερικού και τα 34.380 στις γραμμές εξωτερικού.

Σε ανοδική τάση
Η αύξηση της επιβατική κίνησης στις γραμμές εσωτερικού οφείλεται στη σταθερή προτίμηση των επιβατών προς τις αερογραμμές και την αποστροφή τους προς τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Διότι παρά το υψηλότερο κόστος του αεροπορικού εισιτηρίου πολλές φορές το συνολικό κόστος του ταξιδιού είναι μικρότερο για τον ταξιδιώτη.

Φυσικά εκτός από το τελικό κόστος οι ταξιδιώτες συνυπολογίζουν ότι ένα αεροπορικό ταξίδι από Μυτιλήνη προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη (που είναι οι κύριοι προορισμοί) διαρκεί μια ώρα, όταν το ταξίδι με το πλοίο διαρκεί μισή μέρα.

Επιπρόσθετα, ένα αεροπορικό ταξίδι σχεδόν πάντα είναι πιο άνετο από το ακτοπλοϊκό. Ακόμη δεν είναι λίγοι οι επιβάτες που καταφέρνουν να βρουν εισιτήρια φθηνότερα από τα αντίστοιχα ακτοπλοϊκά.

Η επιβατική κίνηση εξωτερικού οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στις πτήσεις τσάρτερ που φθάνουν στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης. Συνεπώς η αύξησή της δείχνει και την ανοδική τάση της τουριστικής κίνησης στο νησί.

Ίσως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο που δείχνει την προτίμηση του επιβατικού κοινού στις αερομεταφορές είναι η άνοδος της επιβατικής κίνησης κατά τη διάρκεια του περασμένου Ιουνίου. Ένα μήνα που η χώρα βρέθηκε σε οριακή κατάσταση και είχαν σταματήσει σχεδόν όλες οι δραστηριότητες και πολλοί ήταν αυτοί που ματαίωσαν τα ταξίδια που επρόκειτο να πραγματοποιήσουν για επαγγελματικούς ή για λόγους αναψυχής.

Στους 500.000 επιβάτες
Το πρώτο εξάμηνο του 2014 οι επιβάτες που διακινήθηκαν από το αεροδρόμιο Μυτιλήνης ήταν 184.783 και στο σύνολο του έτους ξεπέρασαν τους 460.000. Το πρώτο εξάμηνο του 2015 οι επιβάτες που διακινήθηκαν από το αεροδρόμιο ήταν 194.851. Κατά συνέπεια βάσιμα μπορούμε να πούμε ότι στο σύνολο του τρέχοντος έτους θα φθάσουν στους 500.000. Δηλαδή στα επίπεδα του 2010.

Όμως η χρονιά με το μεγαλύτερο αριθμό επιβατών που πέρασαν από το «Οδυσσέας Ελύτης» ήταν το 2009 όταν είχαν καταγραφεί 582.176 επιβάτες. Ενώ η χρονιά με τη χαμηλότερη επιβατική κίνηση ήταν το 2013 όταν είχαν καταγραφεί μόλις 400.908 αφίξεις-αναχωρήσεις.
Η αύξηση του αριθμού των επιβατών που διακινούνται από το αεροδρόμιο το καθιστά μια σημαντική αλλά αναξιοποίητη αγορά.

Στα τέλη του Οκτωβρίου το αεροδρόμιο αναμένεται να περάσει στα χέρια της κοινοπραξίας, της οποίας ηγείται η γερμανικών συμφερόντων Fraport. Πρόκειται για την κοινοπραξία που έχει κερδίσει το διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Η συνεχής αύξηση της επιβατικής κίνησης ενεργοποιεί τους σχεδιασμούς που θέλουν να δημιουργείται μια νέα αγορά στους χώρους του αεροδρομίου η οποία πιθανότατα θα συνδυαστεί με τη δημιουργία ενός νέου σταθμού εξυπηρέτησης των επιβατών, ο οποίος θα διαθέτει μεγαλύτερους και πιο άνετους χώρους και ένα εμπορικό κέντρο.

Η συμφωνία παραχώρησης της χρήσης των αεροδρομίων προβλέπει μεταξύ άλλων και την υλοποίηση τέτοιων επενδύσεων από την ανάδοχο εταιρεία η οποία θα εκμεταλλεύεται τα αεροδρόμια για μια περίοδο 40 ετών.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey