Προειδοποιεί για καταστροφικές επιπτώσεις η ΟΣΥΠΑ

Σκληρό παζάρι για τα περιφερειακά αεροδρόμια

05/03/2015 - 14:13

«Καταστροφικές επιπτώσεις για τη “βαριά βιομηχανία” της χώρας, τον τουρισμό, θα έχει η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport - Slentel», δήλωσε χθες ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, Βασίλης Αλεβιζόπουλος, στη διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στα μέσα ενημέρωσης της χώρας.

«Καταστροφικές επιπτώσεις για τη “βαριά βιομηχανία” της χώρας, τον τουρισμό, θα έχει η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport - Slentel», δήλωσε χθες ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, Βασίλης Αλεβιζόπουλος, στη διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στα μέσα ενημέρωσης της χώρας.

Επίσης έκανε λόγο για απώλεια εσόδων από το Ελληνικό Δημόσιο, αλλά και για τις τοπικές κοινωνίες. Παράλληλα μίλησε για τον κίνδυνο μετά το 2024, όταν θα πάψουν να υπάρχουν τα τέλη που θα πληρώνουν οι πολίτες, να κλείσουν τα μικρά αεροδρόμια που λειτουργούν σε νησιά όπως η Λήμνος.

Στην ουσία, η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας θεωρεί ότι πρέπει να ακυρωθεί ο διαγωνισμός για την παραχώρηση των αεροδρομίων και να υλοποιηθεί το μοντέλο ανάπτυξης που προτείνει η ίδια, καθώς θεωρεί ότι διασφαλίζει τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας, δημιουργεί τις προοπτικές ανάπτυξης για τα αεροδρόμια που θα φέρει νέες θέσεις εργασίας, παράλληλα όμως θα αυξήσει και την τουριστική κίνηση, θα δώσει ανάπτυξη στις τοπικές κοινωνίες και περισσότερα έσοδα στα κρατικά ταμεία.

Ο κ. Αλεβιζόπουλος κάλεσε τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, να ασχοληθεί προσωπικά με το θέμα αυτό. Μόλις το βράδυ της περασμένης Δευτέρας, ο υπουργός Οικονομικών, Γιάν. Βαρουφάκης, είχε δηλώσει πως θέλει επανεξέταση ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, ώστε να καλυφθούν τα ζητήματα εθνικής ασφάλειας και να επανεξεταστούν οι όροι παραχώρησης των αεροδρομίων ώστε να διασφαλίζονται τα έσοδα του κράτους, αλλά και η ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών.

Άλλες πηγές αναφέρουν ότι η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να μη δοθούν και τα 14 αεροδρόμια σε μία εταιρεία.

Πολλοί είναι οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης που μετά τις τελευταίες εξελίξεις πιστεύουν πως με τον ένα ή τον άλλο τρόπο η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, στα οποία περιλαμβάνεται και αυτό της Μυτιλήνης.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου τής ΟΣΥΠΑ, ο πρόεδρός της τόνισε πως το τίμημα του 1,2 δισ. ευρώ που προσέφερε η πλειοδότρια κοινοπραξία, δε θα αξιοποιηθεί από τον προϋπολογισμό, αλλά θα πάει για την εξόφληση των δανειστών της χώρας.

Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει να εκτελέσει επενδύσεις ύψους 330 εκατ. ευρώ στα πρώτα τέσσερα χρόνια από την έναρξη της παραχώρησης, ωστόσο σημείωσε ότι πρόκειται για ετήσια επένδυση 5,9 εκατ. ευρώ ανά αεροδρόμιο, όσο δηλαδή δαπανά η Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για τη «βαριά συντήρηση» όχι μόνο των 14, αλλά όλων των 39 αεροδρομίων στα οποία διοικεί.

Όπως εξήγησε ο κ. Αλεβιζόπουλος, πρόκειται για τις απολύτως απαραίτητες επενδύσεις που γίνονται στα αεροδρόμια προκειμένου να είναι ασφαλή και λειτουργικά.

Ο κ. Αλεβιζόπουλος σημείωσε ότι η παραχώρηση σε ιδιώτες των εσόδων από τέλη προσκρούει στο κοινοτικό δίκαιο, ενώ τόνισε ότι η ιδιωτικοποίηση θα σημάνει τη μεταφορά των αερολιμένων από το ελληνικό κρατικό μονοπώλιο, στο γερμανικό κρατικό μονοπώλιο -με το σκεπτικό ότι στο μετοχικό κεφάλαιο της Fraport συμμετέχει το ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης.

«Παίζεται χοντρό παιχνίδι εις βάρος της “βιομηχανίας” του τουρισμού», είπε και δήλωσε ότι η τιμολογιακή πολιτική του παραχωρησιούχου σκοπίμως παραμένει κρυφή, καθώς στα σημερινά τέλη των 12 ευρώ, τα οποία θα αυξηθούν σε 14,5 ευρώ, θα προστεθεί νέο ειδικό τέλος 12 ευρώ.

«Ο φόρος θα πάει στα 26,5 ευρώ», είπε ο κ. Αλεβιζόπουλος, προβλέποντας ότι στη λήξη της τετραετίας οι χρεώσεις θα φτάσουν τα 32 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη.

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης, τονίστηκε πως σήμερα η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας χρεώνει ελάχιστα για τη στάθμευση των αεροσκαφών, με τα σχετικά έσοδα να ανέρχονται μόλις σε πέντε εκατομμύρια ευρώ κατ’ έτος. Αντίθετα, προέβλεψε ότι στα 14 παραχωρούμενα αεροδρόμια, το κόστος της στάθμευσης αεροσκαφών θα εκτοξευθεί, αφήνοντας «αποτύπωμα» στο εισιτήριο του επιβάτη.

Ακόμη, προέβλεψε ότι η κοινοπραξία που θα διαχειρίζεται τα περιφερειακά αεροδρόμια, θα ζητάει προμήθεια από τις τουριστικές επιχειρήσεις προκειμένου να μην αυξήσει τις χρεώσεις ανά επιβάτη.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey