Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Στην κοινοπραξία Fraport A.G. - Slentel Ltd καταλήγουν και τα 14 αεροδρόμια της χώρας που μπήκαν στη διαδικασία της μακροχρόνιας μίσθωσης σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. Ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνεται και το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης «Οδυσσέας Ελύτης».
Η προαναφερόμενη κοινοπραξία αναδείχθηκε πλειοδότης του διαγωνισμού, που ολοκληρώθηκε χθες το απόγευμα με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Τώρα μένει να γίνει ο τελικός έλεγχος της σύμβασης και να προχωρήσει η υπογραφή της από το ΤΑΙΠΕΔ και την κοινοπραξία.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν, το εφάπαξ τίμημα που θα καταβληθεί στο Ελληνικό Δημόσιο, ανέρχεται στο 1,234 δισ. ευρώ και το ετήσιο μίσθωμα, στα 22,9 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, η συγκεκριμένη κοινοπραξία υπέβαλε την υψηλότερη οικονομική προσφορά και γι’ αυτό αναδείχθηκε πλειοδότρια.
Το ποσό που προσέφερε η κοινοπραξία, είναι σημαντικά υψηλότερο, τόσο από την ανεξάρτητη αποτίμηση της αξίας των αεροδρομίων όσο και από την προσφορά που υπέβαλε ο δεύτερος κατά σειρά πλειοδότης.
Η παραπάνω αναφορά στην ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ έχει ως στόχο να απαντήσει στα όσα έλεγαν το προηγούμενο διάστημα οι συνδικαλιστές τής ΟΣΥΠΑ, οι οποίοι διατείνονταν πως ο διαγωνισμός θα έβγαινε άγονος ή το τίμημα που θα προσέφεραν οι ενδιαφερόμενες εταιρείες, θα ήταν τόσο μικρό, που το ΤΑΙΠΕΔ θα αναγκαζόταν να ακυρώσει το διαγωνισμό.
Οι όροι…
Όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, η κοινοπραξία που πλειοδότησε, προσέφερε για 625 εκατ. ευρώ και 11,6 εκατ. ευρώ (θα αναπροσαρμόζεται με βάση τον πληθωρισμό) για τα αεροδρόμια της Ομάδας Β (σε αυτή την ομάδα περιλαμβάνεται και το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης).
Η προσφορά για τα αεροδρόμια της Ομάδας Α ανήλθε στα 609 εκατ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 11,3 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό.
Οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν, ανέρχονται σε περίπου 330 εκατ. ευρώ σε χρονικό ορίζοντα τεσσάρων ετών, ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης, σε περίπου 1,4 δισ. ευρώ. Τα ποσά αυτά είναι επιπλέον του εφάπαξ τιμήματος και του ετήσιου εγγυημένου καταβλητέου μισθώματος.
Έως χθες το απόγευμα δεν είχε διευκρινιστεί εάν στα υπό ιδιωτικοποίηση αεροδρόμια θα περιληφθεί και το αεροδρόμιο της Λήμνου.
Η κοινοπραξία Fraport A.G. - Slentel Ltd από τον περασμένο Σεπτέμβριο είχε κάνει γνωστό ότι έχει έντονο ενδιαφέρον για τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας, καθώς σε μια σειρά διαγωνισμών για μεγάλα αεροδρόμια δεν κατάφερε να πλειοδοτήσει.
Να σημειωθεί ότι η γερμανική Fraport είναι ο διαχειριστής του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης και στην Ελλάδα συνεργάζεται με τον όμιλο Κοπελούζου.