Η ανακοίνωση έγκρισης της αύξησης κεφαλαίου έδωσε «αέρα» στη μετοχή τής ΝΕΛ. Ακόμη περισσότερο «πήρε» η μετοχή όταν ανακοινώθηκε ότι οι βασικοί μέτοχοι της Εταιρείας θα καλύψουν το σύνολο της αύξησης κεφαλαίου.
Η ανακοίνωση έγκρισης της αύξησης κεφαλαίου έδωσε «αέρα» στη μετοχή τής ΝΕΛ. Ακόμη περισσότερο «πήρε» η μετοχή όταν ανακοινώθηκε ότι οι βασικοί μέτοχοι της Εταιρείας θα καλύψουν το σύνολο της αύξησης κεφαλαίου. Ωστόσο, η ανάκαμψη δεν κράτησε για πολύ, καθώς έχει μπει σε καθοδική πορεία, που τη Δευτέρα την οδήγησε στα 0,19 ευρώ.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Στις 15 του ίδιου μήνα η μετοχή βρέθηκε στα 0,17 ευρώ, μια τιμή που διατηρήθηκε έως τις 26 Νοεμβρίου. Τη Δευτέρα 29 Νοεμβρίου η μετοχή κερδίζει ένα λεπτό και η τιμή της ανεβαίνει στα 0,18 ευρώ, με μικρό όγκο συναλλαγών μόλις 17.200 μετοχές. Φαίνεται πως είχε διαρρεύσει ότι πρόκειται να εγκριθεί η αύξηση κεφαλαίου από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Δύο ημέρες αργότερα, 1η Δεκεμβρίου, βγαίνει στη δημοσιότητα η επίσημη ανακοίνωση για την έγκριση της αύξησης κεφαλαίου. Στις 2 Δεκεμβρίου η μετοχή ανεβαίνει στα 0,19 ευρώ, με τζίρο 20.003 μετοχών. Στις 3 Δεκεμβρίου η μετοχή συνεχίζει να ανεβαίνει και φθάνει στα 0,22 ευρώ, αλλά ο τζίρος της πέφτει στα 17.808 τεμάχια.
Την προηγούμενη εβδομάδα, η μετοχή τής ΝΕΛ ανεβοκατέβαινε μεταξύ των 0,22 ευρώ και των 0,20 ευρώ. Τη Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου υποχώρησε στα 0,21 ευρώ, με τζίρο 2.193 μετοχές. Την επομένη 7 Δεκεμβρίου η μετοχή ανέβηκε στα 0,22 ευρώ με συναλλαγές μόλις μιας μετοχής, όπως αναφέρεται στο γράφημα που υπάρχει στην ιστοσελίδα της Ναυτιλιακής. Την Τετάρτη 8 του μήνα έπεσε και πάλι στα 0,21 ευρώ, με συναλλαγές 8.953 μετοχών. Την Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου η μετοχή έκλεισε στα 0,21 ευρώ με συναλλαγές 9.220 μετοχών. Την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου η μετοχή είχε υποχωρήσει στα 0,20 ευρώ με συναλλαγές 7.698, ενώ την εβδομάδα αυτή το «Θεόφιλος» υπέστη σημαντική μηχανική βλάβη.
Προχθές Δευτέρα η μετοχή έκλεισε ακόμη πιο χαμηλά, στα 0,19 ευρώ, με μετοχές μόλις 1.985.
Τα επίπεδα στα οποία βρίσκεται η τιμή της μετοχής δεν είναι δελεαστικά για τους μικρομετόχους, οι οποίοι κατά πάσα πιθανότητα θα παρακολουθήσουν από απόσταση της αύξηση κεφαλαίου, εκτός και αν την επόμενη εβδομάδα ανακάμψει με γρήγορους ρυθμούς η μετοχή. Ίσως τότε να πεισθούν οι παλαιοί μέτοχοι της ΝΕΛ να καλύψουν ένα μεγάλο μέρος της αύξησης κεφαλαίου.
Οι βασικοί μέτοχοι, με επίσημη ανακοίνωση της Εταιρείας, έχουν δεσμευτεί ότι θα καλύψουν πλήρως την αύξηση κεφαλαίου. Αυτό, για «όσους γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα» στην Εταιρεία, σημαίνει ότι η αύξηση κεφαλαίου θα καλυφθεί, στο μεγαλύτερό της μέρος, από κεφάλαια των πιστωτριών τραπεζών και κυρίως της Millennium Bank. Επί της ουσίας οι τράπεζες άτυπα θα μετατρέψουν μέρος των δανείων που έχουν δώσει στην Εταιρεία, σε μετοχές.
Σοβαρή η βλάβη τού «Θεόφιλος»
Η βλάβη που έχει υποστεί το «Θεόφιλος» είναι σοβαρή και θα χρειαστεί αρκετός χρόνος για να αποκατασταθεί, όπως δήλωσε στο «Ε» την Παρασκευή ο κ. Αβραντίνης, αποφεύγοντας ωστόσο να προσδιορίσει το χρόνο που θα απαιτηθεί για την αποκατάσταση αυτής.
Όταν διαπιστώθηκε το μέγεθος της ζημιάς, η διοίκηση της ΝΕΛ θέλησε να βάλει στη θέση τού «Θεόφιλος» το «Ταξιάρχης». Αυτός ήταν ένας σχεδιασμός που συζητούνταν εδώ και πολύ καιρό, κι αυτό γιατί το «Ταξιάρχης» πληροί τις προδιαγραφές των πλοίων που μπορούν να εκτελούν δρομολόγια στις συγκεκριμένες άγονες γραμμές. Στις γραμμές που βρίσκεται το «Ταξιάρχης», απ’ την άλλη, επρόκειτο να δρομολογηθεί το «Aqua Maria». Όμως η αναστολή λειτουργίας του ελληνικού νηογνώμονα δεν επιτρέπει τη γρήγορη αδειοδότηση του πλοίου. Έτσι, η ΝΕΛ θα χρειαστεί να απευθυνθεί σε νηογνώμονα άλλης χώρας, κάτι που αναμένεται να έχει ως συνέπεια να καθυστερήσει ο σχεδιασμός αυτός για δύο μήνες περίπου.
Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, η ΝΕΛ θα ναυλώσει πλοίο από την Ελλάδα ή το εξωτερικό, ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η κάλυψη των άγονων γραμμών που εξυπηρετούσε το «Θεόφιλος».