Δε λύονται οι πολυετείς συμβάσεις των άγονων γραμμών

Πέρασε μία από τις δύο τροπολογίες

25/07/2014 - 14:57

Η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ και οι ενστάσεις τού ΠΑΣΟΚ ανάγκασαν τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, να αποσύρει την τροπολογία που έδινε τη δυνατότητα να λυθούν οι πολυετείς συμβάσεις των άγονων γραμμών μέσα σε 60 ημέρες χωρίς να καταπέσουν οι εγγυητικές επιστολές που έχουν καταθέσει οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ και οι ενστάσεις τού ΠΑΣΟΚ ανάγκασαν τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, να αποσύρει την τροπολογία που έδινε τη δυνατότητα να λυθούν οι πολυετείς συμβάσεις των άγονων γραμμών μέσα σε 60 ημέρες χωρίς να καταπέσουν οι εγγυητικές επιστολές που έχουν καταθέσει οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Αντίθετα, ψηφίσθηκε από τη Βουλή η τροπολογία που δίνει τη δυνατότητα στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση εναλλακτικών ακτοπλοϊκών συνδέσεων για διάστημα τριών μηνών, στην περίπτωση που καταγράφεται αδυναμία κάλυψης των δρομολογίων από μια ακτοπλοϊκή εταιρεία.

Η απόσυρση της πρώτης τροπολογίας ανατρέπει την υποχρεωτική έξοδο από τις άγονες γραμμές ακτοπλοϊκών εταιρειών όπως η ΝΕΛ και η ΛΑΝΕ (Λασιθιωτική Ανώνυμος Ναυτιλιακή Εταιρεία). Ωστόσο, στην περίπτωση που μια ακτοπλοϊκή εταιρεία κηρυχθεί έκπτωτη από μια γραμμή, μπορεί πολύ εύκολα ο υπουργός να δώσει τη γραμμή αυτή σε άλλη εταιρεία με απευθείας ανάθεση - όπως προβλεπόταν από την έως τώρα νομοθεσία -, ή να δώσει με απευθείας ανάθεση τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση ενός ή περισσότερων νησιών που περιλαμβάνονταν στη συγκεκριμένη γραμμή.

«Σήμερα, έχουμε στο Αιγαίο επτά συμβάσεις μακροχρόνιες σε 15 δρομολογιακές γραμμές, κάποιες από τις οποίες δεν εξυπηρετούνται από την εταιρεία που τις έχει αναλάβει», ανέφερε ο υπουργός Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στην ομιλία του στη Βουλή. «Στη μία απ’ τις συμβάσεις μάλιστα (Λαύριο - Ψαρά - Μεστά Χίου), το πλοίο δεν έχει δρομολογηθεί καθόλου - και δεν μπορούμε να εξυπηρετήσουμε αυτήν τη γραμμή με αντικατάσταση κάποιου άλλου πλοίου, γιατί απλά δεν υπάρχει κανένα προσφερόμενο. Όμως, δεν μπορούμε να αφήσουμε τα Ψαρά χωρίς συγκοινωνιακή κάλυψη. Άρα, θα πρέπει να μπορούμε σε αυτό το διάστημα, μέχρι να επαναπροκηρύξουμε τη γραμμή και να την εντάξουμε σε ένα άλλο δρομολογιακό σκέλος, για περίπου τρεις μήνες να βρούμε μια λύση, να αξιοποιήσουμε αυτά τα χρήματα και να καλύψουμε τη ζωτική ανάγκη των νησιωτών...», τόνισε ο υπουργός.

Η αλήθεια είναι πως η ΝΕΛ που έχει πάρει αυτήν τη γραμμή, την εξυπηρετεί με το «Ταξιάρχης», αλλά την έχει συγχωνεύσει με τη γραμμή Λαύριο - Άι-Στράτης - Λήμνος - Καβάλα. Αυτοί που ταλαιπωρούνται από αυτή την ενέργεια, είναι οι κάτοικοι του Άι-Στράτη και της Λήμνου.

Η γραμμή Λαύριο - Ψαρά - Μεστά Χίου εξυπηρετεί πολύ μικρές συγκοινωνιακές ανάγκες κι αν τη χάσει η ΝΕΛ, το πιθανότερο είναι πως δε θα επαναπροκηρυχθεί. Ωστόσο είναι απαραίτητο να ενισχυθεί η σύνδεση των Ψαρών με τα Μεστά της Χίου.

Η τροπολογία που πέρασε από τη Βουλή, σε ό,τι αφορά στο Βόρειο Αιγαίο αναμένεται να εφαρμοστεί μόνο στην περίπτωση της Λήμνου. Όπως γράφαμε χθες, άμεσος στόχος είναι η χρηματοδότηση του «Blue Star Patmos» προκειμένου να συνδέσει τη Λήμνο με τη Μυτιλήνη. Η τροπολογία αυτή ψηφίστηκε από τις κοινοβουλευτικές ομάδες τής Ν.Δ., του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Κοινοβουλευτική αντιπαράθεση

«Η διάταξη αποτελεί δώρο στους εφοπλιστές, καθώς τους δίνει τη δυνατότητα να αποσυρθούν από τη γραμμή που έχουν αναλάβει να εξυπηρετούν, πριν τη λήξη της σύμβασης, χωρίς καμμιά οικονομική επίπτωση και χωρίς να καταπίπτει η εγγυητική επιστολή υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου», κατήγγειλε από πλευράς Κ.Κ.Ε. ο βουλευτής Χρήστος Κατσώτης.

Από πλευράς ΠΑΣΟΚ, ο Κώστας Τριαντάφυλλος επαίνεσε το Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη για την απόσυρση της δεύτερης τροπολογίας, δηλώνοντας πως το κόμμα του τάσσεται υπέρ του επανασχεδιασμού των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών, αλλά όχι και της προσπάθειας μονομερούς επίλυσης του προβλήματος των πολυετών συμβάσεων. Ο κ. Τριαντάφυλλος ζήτησε την αύξηση των κονδυλίων για τις νησιωτικές συγκοινωνίες, προσκρούοντας στην άρνηση του υπουργού Ναυτιλίας, ο οποίος επικαλέστηκε τη στενότητα του προϋπολογισμού. «Η λύση του προβλήματος είναι, είτε η αύξηση του προϋπολογισμού, είτε η πρότασή μας για δημιουργία δημόσιου κοινωνικού φορέα ακτοπλοΐας», δήλωσε από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ ο Νίκος Συρμαλένιος.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης απάντησε στον κ. Συρμαλένιο πως η θέση του κόμματός του συνεπάγεται αύξηση των φόρων για τους Έλληνες πολίτες.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey