Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Καλοκαίρι δραστικών αποφάσεων φαίνεται πως είναι το φετινό για τον κλάδο της ακτοπλοΐας. Την προηγούμενη εβδομάδα γράφαμε πως η Hellenic Seaways προτίθεται να προχωρήσει στην πώληση πλοίων προκειμένου να αντιμετωπίσει τα οξυμμένα οικονομικά προβλήματά της. Η απόφαση αυτή οριστικοποιήθηκε και η αρχή θα γίνει από τα συμβατικά πλοία της εταιρείας. Θυμίζουμε πως δύο εξ αυτών είναι δρομολογημένα στο Βόρειο Αιγαίο, το «Αριάδνη» στη γραμμή Μυτιλήνη - Χίος - Πειραιάς και το «Νήσος Μύκονος» στη γραμμή Ικαρίας - Σάμου (μόνο κατά την τουριστική περίοδο).
Πρόθεση του Δ.Σ. της εταιρείας είναι να πουλήσει όλα τα συμβατικά πλοία της, ωστόσο από τη στιγμή που θα ληφθεί μια απόφαση μέχρι να υλοποιηθεί, υπάρχει αρκετή απόσταση. Διότι πρώτα από όλα θα πρέπει να βρεθούν εταιρείες που ενδιαφέρονται να αγοράσουν τα πλοία. Κρίσιμο ζήτημα είναι και οι τιμές στις οποίες θα πουληθούν τα πλοία. Πρόθεση της εταιρείας είναι να πουλήσει τα πλοία με κέρδος, ωστόσο κι η πώλησή τους χωρίς ζημία δε θα αντιμετωπισθεί αρνητικά. Η πώληση πλοίων θα της επιτρέψει να βελτιώσει την εικόνα του ισολογισμού της, καθώς θα φύγουν από πάνω της μεγάλα δάνεια.
Εκτιμούμε πως πρώτη προτεραιότητα είναι να πουληθούν πλοία που ήδη έχουν ναυλωθεί στο εξωτερικό (π.χ. το «Νήσος Χίος»), στη συνέχεια θα ακολουθήσουν τα πλοία που δεν είναι δρομολογημένα σε τακτικά δρομολόγια (π.χ. «Νήσος Μύκονος») κι αμέσως μετά θα έρθει η σειρά των συμβατικών πλοίων που είναι δρομολογημένα σε γραμμές μη κερδοφόρες (π.χ. «Αριάδνη»). Φυσικά θα μπορούσαν να γίνουν και εσωτερικές αλλαγές. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να πουληθεί το «Αριάδνη» και στη θέση του να μπει το «Νήσος Μύκονος» ή το «Νήσος Χίος».
Τον πρώτο λόγο στις κινήσεις τής Hellenic Seaways έχει η Τράπεζα Πειραιώς, η οποία θα προσπαθήσει να καλύψει τα κενά που θα δημιουργηθούν στις γραμμές με πλοία άλλων εταιρειών που ελέγχει, ΑΝΕΚ και Attica Group, αρκεί οι γραμμές αυτές να είναι κερδοφόρες. Σε διαφορετική περίπτωση, θα επαναληφθεί αυτό που συνέβη πέρυσι το φθινόπωρο, όταν έφυγε το «Νήσος Χίος» από τη γραμμή Μυτιλήνη - Χίος - Πειραιάς για την ετήσια ακινησία του και δεν επέστρεψε ποτέ.
Οι αποχωρήσεις από το Αιγαίο νεότευκτων πλοίων ανοίγουν το δρόμο για τη χρησιμοποίηση πλοίων μεγάλης ηλικίας, που σαφώς προσφέρουν υπηρεσίες χαμηλότερης ποιότητας και δεν έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν μεγάλες ταχύτητες.