Στρατηγική επιλογή χαρακτήρισε τη στροφή προς τις άγονες γραμμές ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Απόστολος Βεντούρης. Επιδίωξη της εταιρείας είναι με αυτή την κίνηση να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητά της.
Η γενική συνέλευση της ΝΕΛ έχει πάντα ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους Μυτιληνιούς και όλους τους κατοίκους της Λέσβου. Παρά τα μύρια προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία, παραμένει η «επίσημη αγαπημένη» τους. Κάτω από αυτό το πρίσμα μπορεί να δει κανείς και τα όσα ακούστηκαν χθες στη γενική συνέλευση από τους λίγους μικρομετόχους της που παρευρέθηκαν. Κατά την άποψή μας, η κριτική που ασκήθηκε στη διοίκηση είναι ένα δείγμα «υγείας» για την εταιρεία, αφού δείχνει ότι οι μικρομέτοχοι της ΝΕΛ δε θεωρούν πως ό,τι αφορά την εταιρεία αυτή είναι μια «τελειωμένη υπόθεση». Από την άλλη πλευρά, ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Απόστολος Βεντούρης, έκανε σαφές ότι μετά το ατύχημα του «Θεόφιλος», στρατηγικός στόχος της είναι η επιβίωση. Συνεπώς, τα σχέδια για ανάπτυξη και επέκταση μετατίθενται για το μέλλον.
Από τις σημαντικότερες ειδήσεις που προέκυψαν από τη γενική συνέλευση της ΝΕΛ ήταν ότι η μετοχή της πρόκειται να επιστρέψει στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου τον προσεχή Σεπτέμβρη. Συγκεκριμένα, ο κ. Βεντούρης, μετά από ερώτηση, εξήγησε ότι για να αρχίσει ξανά η διαπραγμάτευση της μετοχής, η ΝΕΛ πρέπει να περάσει από φορολογικό έλεγχο και παράλληλα να ετοιμάσει ενημερωτικό δελτίο που θα σταλεί στις χρηματιστηριακές αρχές. Η σύνταξη του δελτίου είναι μια εύκολη υπόθεση, όπως είπε. Όμως καθυστερεί ο φορολογικός έλεγχος, γι’ αυτό και η διοίκηση της ΝΕΛ έχει ζητήσει από τις φορολογικές αρχές να επισπευσθεί. Κατά την εκτίμησή του, τον Αύγουστο ή το Σεπτέμβριο η υπόθεση αυτή θα έχει λήξει.
Πολλές ερωτήσεις δέχθηκε η διοίκηση της ΝΕΛ για το μέλλον της στη βασική γραμμή (Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη). Αλλά και για τη φημολογούμενη συγχώνευσή της με την ΑΝΕΚ του Γιάννη Σ. Βαρδινογιάννη.
«Δυναμική επιστροφή»
Ο κ. Βεντούρης είπε ότι επιδίωξη της ΝΕΛ είναι σύντομα να επιστρέψει δυναμικά στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Θεωρεί ότι η παρουσία της ΑΝΕΚ είναι ένα παροδικό φαινόμενο κι όχι μια μόνιμη κατάσταση. Πιστεύει ότι η ΑΝΕΚ δε θα θελήσει να ανταγωνιστεί τη ΝΕΛ σε αυτήν τη γραμμή, την οποία χαρακτήρισε ως «ζωτικό χώρο της ΝΕΛ».
Η στροφή της ΝΕΛ προς τις άγονες γραμμές και ιδιαίτερα η δρομολόγηση του «Ταξιάρχης» και του «Θεόφιλος» σε άγονες γραμμές του Βορείου Αιγαίου δεν είναι μια «αθώα» επιλογή, σημείωσε ο κ. Βεντούρης. Εννοώντας ότι στόχος της ΝΕΛ είναι με την κίνηση αυτή να εξασφαλίσει την οικονομική της βιωσιμότητα, μιας και εξασφαλίζει άμεσα έργο και κερδοφορία για τα πλοία της. Παράλληλα, όταν βελτιωθούν τα οικονομικά της μεγέθη, θα αγοράσει πλοίο που θα μπει στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Συγκεκριμένα, ο κ. Βεντούρης είπε ότι το πλοίο που θα αποκτηθεί θα έχει τη δυνατότητα να εκτελεί δρομολόγιο στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη και παράλληλα να εξυπηρετεί τις άγονες γραμμές που έχει πάρει το «Θεόφιλος». Το νέο πλοίο αναμένεται να μπει σε κυκλοφορία σε τρία χρόνια, αφού τότε υποχρεούται η ΝΕΛ να αντικαταστήσει το «Θεόφιλος».
Ομολογιακό δάνειο
Παράπονα εκφράστηκαν επειδή η ΝΕΛ έως σήμερα δεν έχει πληρώσει τους τόκους που αντιστοιχούν στο ομολογιακό δάνειο. Η μέτοχος που έθεσε το ζήτημα, ζήτησε να δοθούν γραπτές διαβεβαιώσεις για το χρόνο πληρωμής των τόκων. Από την πλευρά της διοίκησης της εταιρείας εξηγήθηκε ότι υπάρχει στο Χρηματιστήριο και την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς επίσημη ανακοίνωση ότι η πληρωμή των τόκων για του ομολογιακού δανείου θα γίνει έως τις 3 Σεπτεμβρίου 2009. Όμως γίνεται προσπάθεια να πληρωθούν πολύ πιο σύντομα και συγκεκριμένα εντός του επόμενου μήνα.
Παράπονα για τα πλοία
Αρκετά ήταν τα παράπονα για μειωμένο προσωπικό στα πλοία, για χαμηλού επιπέδου υπηρεσίες και για ελλιπή φροντίδα των πλοίων. Όσοι έθεσαν τα ζητήματα αυτά σημείωσαν ότι με αυτή την κατάσταση δεν μπορεί η εταιρεία να ανταγωνιστεί την ΑΝΕΚ, τις «Μινωικές Γραμμές» και τη Super Fast Ferries. Ο κ. Βεντούρης και σε αυτά τα ερωτήματα απάντησε ότι στόχος της ΝΕΛ παραμένει η επιβίωσή της και παραδέχθηκε πως σε αυτήν τη φάση δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τις προαναφερθείσες εταιρείες. Επικαλέστηκε για ακόμη μια φορά τη δεινή οικονομική κατάσταση της εταιρείας όταν την παρέλαβε, τα προβλήματα με τα ταχύπλοά της και το ατύχημα του «Θεόφιλος».
Στο τέλος της διαδικασίας έγινε ψηφοφορία, στην οποία μεταξύ άλλων αποφασίσθηκε και η μείωση του αριθμού των μελών του Δ.Σ. σε πέντε έως επτά μέλη.