«Στην εντατική» η ΝΕΛ

01/07/2012 - 05:56
Η άλλοτε κραταιά ΝΕΛ συνεχίζει να βρίσκεται «στην εντατική», παρά την τονωτική ένεση που της έδωσαν οι άγονες γραμμές. Τα οικονομικά αποτελέσματα δείχνουν την εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση.
Η άλλοτε κραταιά ΝΕΛ συνεχίζει να βρίσκεται «στην εντατική», παρά την τονωτική ένεση που της έδωσαν οι άγονες γραμμές. Τα οικονομικά αποτελέσματα του εννεαμήνου δείχνουν την εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση στην οποία βρίσκεται η εταιρεία.
Ο όμιλος της ΝΕΛ, χάρη στις άγονες γραμμές, κατέγραψε αύξηση του τζίρου του στα 33,03 εκατ. ευρώ από τα 30,95 εκατομμύρια που είχε την αντίστοιχη περίοδο του 2008. Αυτό βοήθησε στη μείωση των ζημιών περιόδου μετά από φόρους στα 11,085 εκατομμύρια, από τα 15,97 εκατ. ευρώ που ήταν στο εννεάμηνο του 2008.


Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι στο εννεάμηνο η ΝΕΛ είχε οριακά λειτουργικά κέρδη 304,261 χιλιάδων ευρώ όταν στο ίδιο διάστημα του 2008 είχε εμφανίσει λειτουργικές ζημίες 10,59 εκατομμυρίων ευρώ.
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία, αναφέρει ακόμη ότι η βελτίωση του μικτού κέρδους κατά 8,3 εκατ. ευρώ οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των πωλήσεων, καθώς και στη μείωση κατά 19,55 ευρώ του μέσου κόστους καυσίμων και υλικών ανά μίλι που διανύθηκε, σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.
Η βελτίωση που επιτεύχθηκε στα λειτουργικά αποτελέσματα, σύμφωνα με τη διοίκηση, αντισταθμίσθηκε από την αύξηση των αποσβέσεων κατά 1,8 εκατ. ευρώ, καθώς επίσης από την αύξηση του χρηματοοικονομικού κόστους κατά 2,7 εκατ. ευρώ, συνεπεία της ενσωμάτωσης στο στόλο της εταιρείας νέων πλοίων περί το τέλος της προηγούμενης χρήσης, τα οποία δε δραστηριοποιήθηκαν στην παρούσα χρήση λόγω εξωγενών παραγόντων που καθιστούσαν την εκμετάλλευσή τους αντιπαραγωγική.

Με βάρη
Το μεγάλο βάρος που έχει να αντιμετωπίσει η ΝΕΛ, είναι το ιδιαίτερα μεγάλο χρέος της σε σχέση με τον τζίρο της. Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσίευσε, τα βραχυπρόθεσμα και τα μακροπρόθεσμά της δάνεια ανέρχονται στα 177 εκατ. ευρώ, ενώ πριν ένα χρόνο ήταν 156 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, ο τζίρος της εταιρείας, παρά τα έσοδα από τις άγονες γραμμές, παραμένει πολύ χαμηλότερος σε σχέση με τον τζίρο που είχε πριν έξι χρόνια (συγκεκριμένα στις 30 Σεπτεμβρίου τους 2004 ο τζίρος της εταιρείας ήταν λίγο πάνω από τα 44 εκατομμύρια).
Επιπλέον, τα πλοία «Αίολος Κεντέρης» και «Red Sea II» επέστρεψαν στο δυναμικό της εταιρείας, αλλά δεν έχουν αξιοποιηθεί. Έτσι, το μόνο που κάνουν είναι να βαρύνουν τη ΝΕΛ με τις υποθήκες που έχουν.
Το 2010, αναμένεται, να είναι καλύτερη χρονιά για τη ΝΕΛ, καθώς τα πλοία της «Θεόφιλος», «Ταξιάρχης», «Αίολος Κεντέρης Ι» και «Αίολος Κεντέρης ΙΙ» θα καλύπτουν άγονες γραμμές καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Στο «Μυτιλήνη» έχουμε ακούσει ότι γίνονται εκτεταμένες παρεμβάσεις στον ξενοδοχειακό του εξοπλισμό. Τα αποτελέσματά τους αναμένεται να τα δούμε σύντομα.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey