Υπό κατάρρευση οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις

«Low cost» πλοία απαιτεί η Τρόικα

24/03/2014 - 21:56

Ο τίτλος της ημερίδας «Κρίσιμες ώρες για την ακτοπλοΐα» που διοργάνωσε ο Ελληνικός Επιμελητηριακός Σύνδεσμος Μεταφορών, (ΕΕΣΥΜ) στον Πειραιά την προηγούμενη εβδομάδα, δείχνει πως έχει γίνει αντιληπτή η κρισιμότητα της κατάστασης.

Ο τίτλος της ημερίδας «Κρίσιμες ώρες για την ακτοπλοΐα» που διοργάνωσε ο Ελληνικός Επιμελητηριακός Σύνδεσμος Μεταφορών, (ΕΕΣΥΜ) στον Πειραιά την προηγούμενη εβδομάδα, δείχνει πως έχει γίνει αντιληπτή η κρισιμότητα της κατάστασης.

Δραματική είναι η εικόνα που προκύπτει από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της ημερίδας από το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.

Εκείνο που έλλειψε, ήταν οι λύσεις στο πρόβλημα. Ίσως το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι η απαίτηση της Τρόικας για τη δημιουργία low cost ακτοπλοΐας, που για τον υπουργό αν υλοποιηθεί, θα σηματοδοτήσει ένα απίστευτο πισωγύρισμα για την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Το μόνο που μπορεί με βεβαιότητα να υποστηρίξει κανείς από τα όσα ειπώθηκαν κατά τη διάρκεια της ημερίδας, είναι πως οι νησιώτες θα πρέπει να περιμένουμε ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών.

Στην τοποθέτησή του, ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης, που εκπροσωπεί τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, υπογράμμισε ότι την περίοδο 2009 - 2013 το κόστος των καυσίμων αυξήθηκε από 84,3% έως 95,82%, δηλαδή ουσιαστικά διπλασιάστηκε. Η επιβατική κίνηση στις γραμμές του Αιγαίου, του Ιονίου και της Κρήτης μειώθηκε κατά 18,17% κατά την τριετία 2010 - 2012. Το ίδιο διάστημα, οι μεταφορές οχημάτων παρουσίασαν κάμψη 22,57%.

Ταυτόχρονα, ο κ. Σακέλλης έπλεξε το εγκώμιο των ακτοπλοϊκών εταιρειών υπογραμμίζοντας την ανανέωση του στόλου που έγινε κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας. Από τα 59 πλοία που είναι σήμερα δρομολογημένα, τα 24 έχουν μέσο όρο ηλικίας μικρότερο των 10 ετών και εξυπηρετούν το 70% της συνολικής κίνησης.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, πέρα από την αναφορά στις απαιτήσεις της Τρόικας, μίλησε για τις ζημίες των ακτοπλοϊκών εταιρειών, που ανέρχονται σε ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Σημείωσε πως ο τζίρος τους έχει μειωθεί κατά 50% από το 2007 και επιβεβαίωσε την αύξηση του κόστους των καυσίμων.

Παράλληλα, εμφανίστηκε αυστηρός ως προς την αντιμετώπιση των ακτοπλοϊκών εταιρειών και υπογράμμισε: «Δεν πρόκειται να συνεχίσουμε να είμαστε ανεκτικοί σε οποιαδήποτε εταιρεία οφείλει προς τα πληρώματά της. Θεωρώ πως κανένας δεν πρέπει να δουλεύει για την "πλάκα".

Θεωρώ ότι πρέπει οι απολαβές των εργαζομένων να δίνονται έγκαιρα στην ώρα και να καταβάλλονται πλήρως. Δεν μπορούμε να δεχτούμε ούτε «εργασιακούς μεσαίωνες», ούτε εργασία προς χάρη τρίτων. Είναι πάνω απ' όλα ανθρώπινη και κοινωνική υποχρέωση».

Επίσης ο υπουργός μίλησε για την ανάγκη αλλαγής του καυσίμου που χρησιμοποιείται από τα πλοία, αλλά και για δυσκολία στην προώθηση των αλλαγών. Ακόμη παραδέχθηκε πως η επιδότηση των ακτοπλοϊκών γραμμών είναι πολύ μικρότερη σε σχέση με τις επιδοτήσεις που δίνονται για τις συγκοινωνίες στην ηπειρωτική Ελλάδα, κι ανέφερε πως έχουν μειωθεί οι επιδοτήσεις από τα 130 εκατ. ευρώ, στα 70 εκατ. ευρώ.

Ακόμη, ανέφερε πως η χώρα μας θα θέσει το ζήτημα της νησιωτικότητας στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά τη διάρκεια της ελληνικής προεδρίας.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey