Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Βουτιά στο κενό έκανε η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης κατά την πενταετία της κρίσης. Τα στοιχεία που φέρνει σήμερα το «Ε» στη δημοσιότητα κατ' αποκλειστικότητα, καταγράφουν κάμψη που ανέρχεται στο 31,14% από το 2009 έως το 2013.
582.176 ήταν οι επιβάτες που πέρασαν από το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης «Οδυσσέας Ελύτης» το 2009, το 2010 μειώθηκαν σε 506.721, το 2011 σε 469.365, το 2012 σε 413.111 και το 2013 σε 400.908. Δηλαδή μέσα σε μια πενταετία, χάθηκαν για το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης πάνω από 180.000 επιβάτες, που αντιστοιχούν στο διπλάσιο του πληθυσμού του νησιού.
Η κάμψη είναι μεγαλύτερη στην επιβατική κίνηση στις εσωτερικές γραμμές και ανέρχεται στο 34,48% κατά την πενταετία 2009 - 2013. Τα μηνύματα δεν είναι αισιόδοξα ούτε για το 2014 για την εσωτερική επιβατική κίνηση, καθώς η οικονομική κρίση και μείωση των εισοδημάτων μειώνουν τα ταξίδια που κάνουν οι κάτοικοι της Λέσβου.
Πολύ μεγαλύτερη είναι η μείωση των ταξιδιών που πραγματοποιούν οι απόδημοι Λέσβιοι που ζουν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, προς το νησί.
Το 2009 διακινήθηκαν μέσω του αεροδρομίου της Μυτιλήνης 438.787 επιβάτες προς ελληνικούς προορισμούς, ενώ το 2013 οι διακινηθέντες επιβάτες εσωτερικού μειώθηκαν σε μόλις 287.481.
Αξιοσημείωτο επίσης είναι πως σταθερά οι αναχωρήσεις προς προορισμούς του εσωτερικού (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο κ.λπ.) είναι περισσότερες από τις αφίξεις κατά 7.000 έως 10.000 ανά έτος. Αυτό δείχνει πως ένας αριθμός επιβατών προτιμά να αναχωρεί από το νησί με αεροπλάνο και να επιστρέφει με πλοίο, σε μια προσπάθεια να μειώσει το κόστος του ταξιδιού.
Μικρότερη είναι η κάμψη στην επιβατική κίνηση εξωτερικού και ανέρχεται στο 20,89%.
Η επιβατική κίνηση από το εξωτερικό αφορά κατά κύριο λόγο στις αφίξεις και τις αναχωρήσεις με πτήσεις τσάρτερ, διότι οι έως τώρα προσπάθειες για τη δημιουργία απευθείας αεροπορικών γραμμών από πόλεις του εξωτερικού προς τη Λέσβο, δεν έχουν φέρει θετικά αποτελέσματα.
Η χειρότερη χρονιά για την επιβατική κίνηση από το εξωτερικό ήταν το 2012, όταν καταγράφηκαν μόλις 99.005 αφίξεις-αναχωρήσεις. Σε ό,τι αφορά στη φετινή χρονιά, αναμένεται αύξηση των αφίξεων από το εξωτερικό, καθώς έχουν προγραμματισθεί περισσότερες πτήσεις τσάρτερ.
Η κίνηση του 2013
Πέρα από τους άνω των 400.000 επιβατών που πέρασαν από το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης κατά το 2013, εξυπηρετήθηκαν 2.182 αεροσκάφη από πτήσεις εσωτερικού, 455 από πτήσεις εσωτερικού και 196 αεροσκάφη μεταφοράς ασθενών και πυρανίχνευσης. Επίσης το αεροδρόμιο δέχθηκε 108 ιδιωτικά αεροσκάφη προέλευσης εσωτερικού και που μετέφεραν 104 επιβάτες. 10 είναι τα ελικόπτερα που προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης κατά το προηγούμενο έτος και 38 οι επιβάτες που μετέφεραν.
Σημαντικός είναι ο όγκος των εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν με αεροσκάφη που προσέγγισαν το αεροδρόμιο. Συγκεκριμένα, στη Λέσβο έφθασαν 403 τόνοι εμπορευμάτων, ενώ τα εμπορεύματα που έφυγαν για άλλους προορισμούς, ανέρχονται στους 58 τόνους.
Τα έσοδα του αεροδρομίου ήταν 279.552,07 ευρώ από τέλη χρήσεως αερολιμένα και 2.376.764 ευρώ από τέλη εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης.
Σήμερα στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης απασχολούνται 51 εργαζόμενοι. Οι πρώτοι εργαζόμενοι φθάνουν στο αεροδρόμιο στις 5:00 το πρωί και οι τελευταίοι αναχωρούν στις 10:00 το βράδυ τη χειμερινή σαιζόν.
Το καλοκαίρι το ωράριο παρατείνεται έως τα μεσάνυχτα. Βέβαια είναι πολύ συχνό φαινόμενο να παρατείνονται οι ώρες λειτουργίας του αεροδρομίου για να εξυπηρετηθούν πτήσεις τσάρτερ κατά την καλοκαιρινή περίοδο, ή επείγουσες αεροδιακομιδές ασθενών.
Επίσης, ακόμη και τις ώρες που το αεροδρόμιο είναι κλειστό, ενεργοποιείται όταν πρέπει άμεσα να μεταφερθεί ένας ασθενής, όπως δηλώνουν στο «Ε» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων, Γιώργος Λεβεντέλλης, και ο αντιπρόεδρος, Αποστόλης Ψυρούκης.