Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Τη διακοπή των πολυετών συμβάσεων για τις άγονες γραμμές του Βορείου Αιγαίου επιδιώκει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. Αυτό δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Παράλληλα, αναγνώρισε ότι οι κάτοικοι των νησιών του Βορείου Αιγαίου είναι αδικημένοι σε σχέση με τους κατοίκους των μεγάλων αστικών κέντρων, στα οποία δίνονται πολύ μεγαλύτερες επιδοτήσεις για τις αστικές συγκοινωνίες.
Χαρακτηριστικά ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε: «Εμείς προσπαθούμε μέσα από μία αναδιάρθρωση και εξορθολογισμό του ακτοπλοϊκού δικτύου με διακοπή των πολυετών συμβάσεων, να εξυπηρετήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα μπορούμε. Σέβομαι και τιμώ την αγωνία των νησιωτών του Βορείου Αιγαίου και σε πολλά από αυτά που λένε, έχουν απόλυτο δίκιο.»
Θυμίζουμε ότι οι πολυετείς συμβάσεις για τις άγονες γραμμές είχαν θεσπιστεί από την κυβέρνηση Καραμανλή επί υπουργίας Αριστοτέλη Παυλίδη. Από αυτές είχε ωφεληθεί η ΝΕΛ που εξυπηρετεί τις συνδέσεις του Βορείου Αιγαίου με την Καβάλα, τη Θεσσαλονίκη και το Λαύριο. Με πολυετή σύμβαση εξυπηρετεί και τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια.
Όταν κλήθηκε να σχολιάσει το σχέδιο εξυγίανσης της ΝΕΛ, ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε: «Καμμία εταιρεία, εκτός της ΝΕΛ, δεν κατέφυγε στην προστασία της Δικαιοσύνης έναντι των πιστωτών της. Αντιθέτως, σύμφωνα και με τα αποτελέσματα του εννιαμήνου, μειώθηκαν οι ζημίες και ορισμένες από αυτές, όπως η Attica Group, σημείωσαν λειτουργικά κέρδη. Μπαίνουμε από ό,τι φαίνεται σε μια περίοδο που έχει αποδώσει ο εσωτερικός έλεγχος για την εξυγίανση των οικονομικών των εταιρειών. Η ΝΕΛ είναι η μόνη που ζήτησε δικαστική προστασία από τους πιστωτές της. Μας προβληματίζει το γεγονός, δε μας αφήνει αδιάφορους και περιμένουμε τις οριστικές αποφάσεις των δικαστηρίων για να ξέρουμε και εμείς πώς θα κινηθούμε.»
Πίσω από την πολύ προσεκτική διατύπωση της απάντησης του υπουργού, αχνοφαίνεται πως το Υπουργείο δεν αντιμετωπίζει με θετικό βλέμμα την προσπάθεια εξυγίανσης του Ομίλου τής ΝΕΛ. Επίσης δεν είναι τυχαίο το θετικό σχόλιο για τον Όμιλο Attica.
Παράλληλα, ο υπουργός επαναφέρει ως προτεραιότητα τη θεσμοθέτηση του πλοίου ασφαλείας. Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Δεν έχει σήμερα η Πολιτεία και το Υπουργείο Ναυτιλίας στα χέρια ένα εργαλείο, μέσα από το οποίο να μπορεί να εξασφαλίζει αυτόν που κατοικεί στο νησί. Εγώ θα την επαναδιατυπώσω τη διάταξη, ακριβώς για να δείξω κάτω υπό ποιες προϋποθέσεις και με ποιους όρους θα μπορούσε το Ελληνικό Δημόσιο, βάζοντας χρήματα και μισθώνοντας πλοίο, να εξυπηρετήσει επείγουσες και ζωτικές για ένα νησί ανάγκες. Κάποιο από τα ενεργά πλοία θα επιτάσσεται και θα αποζημιώνεται προκειμένου να κάνει κάποιο δρομολόγιο. Είναι σεβαστό το δικαίωμα της απεργίας, όπως είναι σεβαστό και το δικαίωμα της ελεύθερης και απρόσκοπτης επικοινωνίας των νησιών. Τα δύο δικαιώματα δεν μπορούν να αντικρούονται. Δεν μπορεί να πεις στο νησιώτη που δεν έχει άλλο τρόπο μετακίνησης, ότι θα σε αποκλείσω αναγκαστικά γιατί απεργώ. Αυτό είναι κατάχρηση δικαιώματος. Θα σου πει, ωστόσο, αυτός που διαφωνεί, ότι υπάρχει και αεροπλάνο. Υπάρχουν ωστόσο και νησιά που δεν έχουν αεροδρόμιο και άλλους τρόπους επικοινωνίας. Τι θα πούμε στον κάτοικο της Ιθάκης και στον άρρωστο από την Κάσο, ότι θα τον καταδικάσω σε θάνατο; Το πλοίο ασφαλείας θα εκτελεί δρομολόγιο κατά περίπτωση και ανάλογα με τις επείγουσες ανάγκες που θα προκύψουν, ενώ αρμόδιο και υπεύθυνο για να το κρίνει αυτό θα είναι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ).»