Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Η μάχη για την άγονη γραμμή των Δωδεκανήσων μεταξύ της ΝΕΛ και της Blue Star Ferries συνεχίζεται και εντείνεται. Η ΝΕΛ θεωρεί ότι έχει όλες τις προδιαγραφές τόσο ως εταιρεία, όσο και τα πλοία της για να πάρουν τη γραμμή, η οποία θα δώσει σημαντική ώθηση στον τζίρο της. Όμως το σημαντικότερο είναι ότι η είσοδός της στα Δωδεκάνησα και μάλιστα με σημαντική επιδότηση, θα αποτελέσει ισχυρό πλήγμα για την ανταγωνίστριά της Blue Star Ferries.
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η εταιρεία του Ομίλου Attica θα χάσει έσοδα που κυμαίνονται μεταξύ έξι και επτά εκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Διότι, πέρα από τα μισθώματα της άγονης γραμμής, θα χάσει και σημαντικό μεταφορικό έργο.
Η Blue Star Ferries δε μένει με σταυρωμένα τα χέρια. Ζητάει από το Υπουργείο Ναυτιλίας να εγκρίνει αλλαγή της ώρας αναχώρησης του «Blue Star Patmos», προκειμένου να πιέσει ακόμη περισσότερο τη ΝΕΛ στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Τα οικονομικά οφέλη τής Blue Star Ferries από αυτή την κίνηση δε θα είναι μεγάλα, όμως είναι μια επίδειξη ισχύος. Στο ίδιο πνεύμα, ο Όμιλος Attica στις αρχές του Οκτωβρίου είχε ζητήσει να απορριφθεί από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Μυτιλήνης το σχέδιο εξυγίανσης της ΝΕΛ.
«Μεροληπτούν…»
Η ΝΕΛ θεωρεί ότι υπάρχει σταθερά μεροληπτική αντιμετώπιση υπέρ της Blue Star Ferries, η οποία έχει ως στόχο όχι μόνο να εξοβελιστεί η ίδια από τη βασική της γραμμή (Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη), αλλά και να οδηγηθεί σε χρεωκοπία, έτσι ώστε να ενισχυθούν οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου.
Μέσα από αυτό το πρίσμα είδε και την έκτακτη δρομολόγηση του «Blue Star Patmos» το καλοκαίρι στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, αλλά και την ανανέωση της δρομολόγησής του τους χειμερινούς μήνες με το επιχείρημα ότι υπάρχουν αυξημένες συγκοινωνιακές ανάγκες.
Το αίτημα για αλλαγή των ωρών αναχώρησης του «Blue Star Patmos» θεωρήθηκε από τη ΝΕΛ αιτία πολέμου. Γι’ αυτό, όχι μόνο εστάλη επιστολή στον κ. Μουσουρούλη, αλλά δόθηκε και στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, προκειμένου να αποκτήσει πανελλαδική δημοσιότητα.
Σε δηλώσεις που έκανε στο ΑΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ιωάννης Αβραντίνης, κάνει λόγο για «επιχείρηση εκτοπισμού της εταιρείας από το βορειοανατολικό Αιγαίο». Οι κατηγορίες απευθύνονται στο Υπουργείο Ναυτιλίας (ηγεσία και υπηρεσίες). O κ. Αβραντίνης υπογράμμισε πως η ΝΕΛ είναι ήδη έτοιμη να προσφύγει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού εναντίον των δύο ανταγωνιστριών της στη γραμμή της Μυτιλήνης, Hellenic Seaways και Attica Group. Επίσης είπε ότι θα προσφύγει νομικά κατά των στελεχών τής «Blue Star Ferries» για τις καταγγελίες που έκαναν στην Επιτροπή Ενστάσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας.
Θα αποχωρήσει;
Πολλοί πιστεύουν πως αν η ΝΕΛ κερδίσει την άγονη των Δωδεκανήσων, θα αποχωρήσει από το βόρειο Αιγαίο. Όσοι υποστηρίζουν αυτή την άποψη, είτε δε γνωρίζουν τα οικονομικά δεδομένα της γραμμής Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, είτε δε γνωρίζουν πώς σκέπτεται η διοίκηση της ΝΕΛ. Ακόμη και στις πιο δύσκολες στιγμές της εταιρείας, δηλαδή όταν ήταν ένα βήμα πριν από το να κατεβάσει ρολά, η διοίκηση της ΝΕΛ προσπαθούσε να διαφυλάξει σαν κόρη οφθαλμού την παρουσία της στη γραμμή.
Γιατί έχει την προτίμηση και τη συμπάθεια τόσο των επιβατών, όσο και των μεταφορικών εταιρειών με τις οποίες συνεργάζεται εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Αυτή η τακτική ακολουθείται σταθερά και απαρασάλευτα από όλες τις διοικήσεις τής ΝΕΛ. Το ίδιο ισχύει και για την παρούσα διοίκηση. Δεν είναι τυχαίο πως λίγες μέρες πριν είχε ανακοινώσει μειωμένες τιμές εισιτηρίων στη γραμμή. Επιπλέον, όπως έχει αποκαλύψει το «Ε», η ΝΕΛ ετοιμάζεται να εντάξει στο στόλο της ένα ακόμη πλοίο, το «Ionian Sky».
Στα όσα ειπώθηκαν από την πλευρά τής ΝΕΛ, δεν υπήρξε απάντηση από την Ηellenic Seaways και τον Όμιλο Attica έως χθες το απόγευμα.