Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Ένα ακόμη πλοίο εντάσσεται στο στόλο τής ΝΕΛ, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές τού «Ε». Πρόκειται για το «Ionian Sky», ένα πλοίο που χρησιμοποιούνταν από την εταιρεία «Αγούδημος» στις γραμμές της Αδριατικής (Ηγουμενίτσα - Κέρκυρα - Μπάρι), καθώς έχει πολύ ευρύχωρο γκαράζ, που του δίνει τη δυνατότητα να μεταφέρει μεγάλο αριθμό φορτηγών αυτοκινήτων. Πιθανότατα θα χρησιμοποιηθεί και πάλι στην Αδριατική, όπου διακαής πόθος τής ΝΕΛ είναι να αυξήσει τον αριθμό των φορτηγών που μεταφέρει. Μετά τη ναύλωση του «Aqua Hercules» στο εξωτερικό και τη συνεργασία με τον Όμιλο Grimaldi, η εταιρεία αναζητά νέα παρουσία στις γραμμές Ελλάδας - Ιταλίας.
Όμως, πολλές πιθανότητες υπάρχουν να δούμε το πλοίο στις γραμμές του Αιγαίου και συγκεκριμένα στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, προκειμένου η εταιρεία μαζί με το «European Express» να διπλαρώσει τη γραμμή. Το πλοίο έχει μήκος 164 μέτρα, γεγονός που του επιτρέπει να μπαίνει με σχετική άνεση στο μικρό λιμάνι της Χίου. Η μεγάλη μεταφορική ικανότητά του σε φορτηγά θα δώσει τη δυνατότητα στη ΝΕΛ να χτυπήσει καίρια τα ανταγωνιστικά πλοία «Νήσος Χίος», «Blue Star Patmos» και το Ro-Ro «Πελαγίτης», ελπίζοντας ότι κάποια από αυτά τα πλοία λόγω της μεγάλης οικονομικής αιμορραγίας, θα αναγκαστούν να αποχωρήσουν από τη γραμμή.
Αρκεί η ίδια να μπορέσει να αντέξει την πίεση.
Ολοκληρωτικός πόλεμος
Η ναύλωση νέου πλοίου από τη ΝΕΛ δεν είναι άσχετη με τις γενικότερες εξελίξεις στον κλάδο της ακτοπλοΐας. Μετά την προχθεσινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, η ΝΕΛ βρίσκεται ένα βήμα πριν από το να πάρει τρεις βασικές άγονες γραμμές, δύο που εξυπηρετούν τα Δωδεκάνησα και μία εξυπηρετεί τα νησιά Ικαρία και Σάμος. Αν και σε πρώτη φάση έχει απορριφθεί η αίτησή της.
Για τις άγονες γραμμές των Δωδεκανήσων υπήρχε έντονο ενδιαφέρον από τον Όμιλο Attica, που μέχρι τώρα εξυπηρετούσε τις γραμμές με το «Διαγόρας». Πρόκειται για τη γραμμή Πειραιάς - Πάτμος - Λειψοί - Λέρος - Κάλυμνος - Κως - Σύμη - Ρόδος και τη γραμμή Πειραιάς - Αστυπάλαια - Κάλυμνος - Κως - Νίσυρος - Τήλος - Ρόδος.
Ο Όμιλος ανακοίνωσε ότι στις 31 Οκτωβρίου θα σταματήσει την εξυπηρέτηση της γραμμής. Αφορμή για την απόφαση αυτή τής Attica Group αποτελεί ο αποκλεισμός από τις παραπάνω άγονες γραμμές του πλοίου της. Σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε, αναφέρει: «Δεδομένου ότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα σύστημα το οποίο επιλέγει να αφήσει τα νησιά μας χωρίς συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, γιατί δήθεν λείπει μία λέξη από μία πρόταση ή γιατί δεν έχει προσκομισθεί μια σφραγίδα που όχι μόνο δεν απαιτείται από την προκήρυξη, αλλά έχει και διά νόμου καταργηθεί, η εταιρεία μας δεν έχει άλλη επιλογή παρά να ενημερώσει το επιβατικό κοινό και τους νησιώτες μας ότι είναι υποχρεωμένη να σταματήσει τη δρομολόγηση του πλοίου της “Διαγόρας”.»
Στα όσα ειπώθηκαν από τον Όμιλο Attica, το Υπουργείο Ναυτιλίας απάντησε ότι οι όροι του διαγωνισμού πρέπει να τηρούνται. Ο λόγος που απορρίφθηκε η αίτηση του Ομίλου Attica, ήταν η απουσία δύο λέξεων. Συγκεκριμένα στην περιγραφή του δρομολογίου δεν αναφερόταν «και επιστροφή». Αυτό σημαίνει πως αν γινόταν δεκτή η αίτηση, το πλοίο δε θα ήταν υποχρεωμένο κατά την επιστροφή του στον Πειραιά να περνάει από τα μικρά λιμάνια της άγονης γραμμής.
Πάντως στη συνεδρίαση του ΣΑΣ, ο Όμιλος κέρδισε τη συνέχιση της παρουσίας τού «Blue Star Patmos» στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη.
Παράλληλα, ο Όμιλος Attica έχει ανοίξει μέτωπο με τον Όμιλο Grimaldi. Συγκεκριμένα θεωρεί ότι οι επιδοτήσεις που λαμβάνει από το ιταλικό κράτος για τις εργοδοτικές εισφορές, είναι ασύμβατες με τον ελεύθερο ανταγωνισμό, καθώς τα πλοία με ελληνική σημαία δε λαμβάνουν τέτοιες επιδοτήσεις. Ο Όμιλος Grimaldi, από την άλλη πλευρά, θεωρεί αβάσιμη αυτή την καταγγελία και δηλώνει ότι δεν ανησυχεί.
Τηλεφωνική κράτηση εισιτηρίων από τη ΝΕΛ
Με ένα τηλεφώνημα στο 210 4115015, οι επιβάτες των πλοίων τής ΝΕΛ μπορούν να αγοράσουν τα εισιτήρια που θέλουν και να χρεώσουν την αξία τους στην πιστωτική ή τη χρεωστική κάρτα τους (Visa ή Mastercard), εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια, όπως αναφέρει χθεσινή ανακοίνωση της εταιρείας.
Τα εισιτήρια εκδίδονται άμεσα σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ασφαλείας Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS) και οι επιβάτες μπορούν να τα παραλάβουν τόσο από τα κεντρικά πρακτορεία της εταιρείας, όσο και από τα λιμενικά εκδοτήρια έως και λίγη ώρα πριν από το ταξίδι τους.
Το σύστημα αυτό διευκολύνει τους κατοίκους των χωριών των νησιών μας όπου δεν υπάρχει ταξιδιωτικό πρακτορείο, αλλά και τους επιβάτες των μεγάλων πόλεων (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πειραιά), όπου η ανεύρεση ταξιδιωτικού πρακτορείου που συνεργάζεται με τη ΝΕΛ, δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση. Σε ανακοίνωσή της, η ΝΕΛ αναφέρει πως στόχος της είναι να διαμορφώνει πολιτικές που αποσκοπούν στη βελτίωση των συνθηκών της τουριστικής κίνησης και την ικανοποίηση και διευκόλυνση των πελατών της.