Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Όλες τις πτυχές του σχεδίου εξυγίανσής της έδωσε στη δημοσιότητα η ΝΕΛ με επίσημη ανακοίνωση. Σύμφωνα με το σχέδιο, οι εργαζόμενοι θα λάβουν το σύνολο των δεδουλευμένων τους σταδιακά σε δόσεις. Το οφειλόμενο ποσό ανέρχεται στα 2,155 εκατ. ευρώ. Το Δημόσιο, τα Ν.Π.Δ.Δ. και οι ασφαλιστικοί οργανισμοί θα λάβουν το σύνολο των κατά κεφάλαιο απαιτήσεών τους σε 36 μηνιαίες δόσεις.
Οι Τράπεζες Millennium και FBB θα λάβουν περίπου το 20% των απαιτήσεών τους, με μακροχρόνια αποπληρωμή.
Οι υπόλοιποι πιστωτές (προμηθευτές κ.λπ.) θα λάβουν το 20% των απαιτήσεών τους σε 48 μηνιαίες δόσεις. Οι τράπεζες και οι λοιποί πιστωτές μπορούν, αντί της μειώσεως και ρυθμίσεως των απαιτήσεών τους, να ζητήσουν την κεφαλαιοποίηση των συνολικών απαιτήσεών τους με την έκδοση νέων μετοχών και με τιμή διαθέσεως ίση με την ονομαστική αξία της μετοχής.
Οι απαιτήσεις των μετόχων της εταιρείας διαγράφονται οριστικά, ενώ επίδικες απαιτήσεις θα ικανοποιηθούν σε ποσοστό 20% και σε 36 μηνιαίες δόσεις από τη λήξη της επιδικίας.
Οι πιστωτές Millennium και FBB έχουν το δικαίωμα, αντί της οφειλής όπως αυτή περιορίζεται με τη συμφωνία εξυγίανσης, να ζητήσουν να τους μεταβιβαστούν πλοία της εταιρείας επί των οποίων ήδη έχουν προτιμώμενες ναυτικές υποθήκες. Κατά την εξέταση της αίτησης, έγινε φανερό ότι οι δύο Τράπεζες θα προτιμήσουν να πάρουν υπό τον έλεγχό τους τα πλοία τής ΝΕΛ. Η ΝΕΛ στην περίπτωση αυτή θα ναυλώσει πλοία για τις γραμμές που εξυπηρετεί.
Μείωση κόστους
Στη συμφωνία προβλέπεται και η πιθανότητα συμμετοχής τής ήδη μετόχου Altana Navigation Ltd σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου μέχρι το ποσό τού 1.000.000 ευρώ, καθώς και η μεταβίβαση σε αυτήν των μετοχών των εταιρειών Antelope Shipping Inc, Ercolana Holding Ltd, και ISFI-Square Fund. Σήμερα τα ποσοστά συμμετοχής παραπάνω εταιρειών στο μετοχικό κεφάλαιο της ΝΕΛ έχουν ως εξής: Altana Navigation Ltd 37,11%, ISFI-Square Fund 29,36%, Ercolana Holding Ltd 24,47% και Antelope Shipping Inc 5,73%.
Η τελευταία εταιρεία είναι συμφερόντων του προέδρου τής ΝΕΛ, Μιλτιάδη Βάγγερ. Με δύο λόγια, ο πλήρης έλεγχος της εταιρείας θα περάσει στο διευθύνοντα σύμβουλο της ΝΕΛ, Ιωάννη Αβραντίνη.
Η εκτίμηση της ΝΕΛ είναι πως με την εφαρμογή της συμφωνίας εξυγίανσης το χρηματοοικονομικό κόστος της εταιρείας θα μειωθεί περίπου κατά 4,5 εκατ. ευρώ ετησίως. Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο, προβλέπεται συνέχιση της προσπάθειας περιορισμού του λειτουργικού της κόστους, με μείωση των υπό εκμετάλλευση πλοίων και γραμμών, επικέντρωσή της στις άγονες γραμμές και στη γραμμή Πειραιά - Χίου - Μυτιλήνης και επανασχεδιασμό των διατηρουμένων γραμμών. Από το συνδυασμό των ανωτέρω εκτιμάται ότι κατά τη χρήση 2013 θα έχει θετικό λειτουργικό αποτέλεσμα.