Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Η έγκριση του σχεδίου εξυγίανσης της ΝΕΛ δεν είναι το τέλος, αλλά η αρχή μιας νέας πορείας για την εταιρεία, μέλη της οποίας παραμένουν πολλές χιλιάδες κάτοικοι της Λέσβου και συντοπίτες από την υπόλοιπη Ελλάδα και το εξωτερικό. Η απαλλαγή της εταιρείας από τα βάρη που της δημιουργούσαν τα δάνεια του παρελθόντος, είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα, αλλά δεν είναι αρκετό. Διότι η οικονομική συγκυρία δημιουργεί τεράστια προβλήματα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Αυτό μπορεί εύκολα να το διαπιστώσει όποιος διαβάσει το σχέδιο εξυγίανσης της ΝΕΛ, το οποίο είναι εξαιρετικά συντηρητικό και αποφεύγει να διατυπώνει εκτιμήσεις για μια δυναμική και αναπτυξιακή πορεία μεσοπρόθεσμα.
Κάτι που θα ήταν πολύ συνηθισμένο πριν από πέντε ή δέκα χρόνια. Στις παρούσες συνθήκες, η ΝΕΛ επί της ουσίας υποστηρίζει, με το σχέδιο εξυγίανσης που παρουσίασε, ότι μπορεί να καταστεί βιώσιμη εφόσον δεν υπάρξει δραματική ανατροπή των δεδομένων της Ελληνικής Οικονομίας. Δηλαδή εφόσον το Ελληνικό Δημόσιο συνεχίσει να πληρώνει τις υποχρεώσεις του για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, έστω και με καθυστέρηση ορισμένων μηνών.
Άμεση ανάγκη
Η εταιρεία αυτήν τη στιγμή έχει άμεση ανάγκη από κεφάλαια κίνησης, όπως συμβαίνει με τις περισσότερες επιχειρήσεις, διότι η ΝΕΛ εισπράττει με καθυστέρηση τεσσάρων έως δέκα μηνών τις απαιτήσεις της από το Δημόσιο και με καθυστέρηση τριών έως τεσσάρων μηνών τις απαιτήσεις από τις μεταφορικές εταιρείες. Μικρότερης διάρκειας είναι η καθυστέρηση καταβολής των αντιτίμων από τα εισιτήρια που κόβουν τα ταξιδιωτικά γραφεία. Μικρή βοήθεια θα προσφέρει η χρηματοδότηση από τη Millennium Bank με 1,2 εκατ. ευρώ, η οποία θα δοθεί εφόσον εγκριθεί το σχέδιο εξυγίανσης.
Οι επιλογές που έχει η διοίκηση της ΝΕΛ είναι τρεις. Η πρώτη είναι να προχωρήσει σε αύξηση κεφαλαίου. Η δεύτερη είναι να προχωρήσει σε γενική συμφωνία με έναν από τους μεγάλους ομίλους της ακτοπλοΐας που δραστηριοποιούνται στη Μεσόγειο. Η τρίτη λύση είναι ένας συνδυασμός των δύο παραπάνω.
Η διόρθωση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας μαζί με μια διοίκηση που θα δείξει ότι είναι αποτελεσματική, είναι βασικές προϋποθέσεις για μια επιτυχημένη στρατηγική συνεργασία.
Η επιτυχία μιας αύξησης κεφαλαίου, ιδιαίτερα αν απευθύνεται στους κατοίκους της Λέσβου, απαιτεί να υπάρχει και ένα θετικό επενδυτικό κλίμα, αλλά και θετικές προοπτικές συνολικά για τον κλάδο της ακτοπλοΐας. Στις παρούσες συνθήκες, ούτε το θετικό κλίμα υπάρχει για την Ελληνική Οικονομία, ούτε οι θετικές προοπτικές για τον κλάδο της ακτοπλοΐας. Συνεπώς, μόνο μια αύξηση κεφαλαίου μπορεί να στηριχθεί σε επενδυτές που ενδιαφέρονται για επενδύσεις με υψηλό ρίσκο. Επίσης στη ΝΕΛ θα μπορούσαν να επενδύσουν επιχειρηματικά σχήματα που εκτιμούν ότι η Λέσβος αποτελεί ένα νέο πεδίο ανάπτυξης των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων τους.
Όπως και να έχουν τα πράγματα, το επόμενο έτος θα πρέπει να περιμένουμε νέες κινήσεις από τη διοίκηση της ΝΕΛ.
Στο διάστημα που μένει μέχρι το τέλος του έτους, η Ναυτιλιακή θα χτυπήσει τους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές, ενώ ήδη αναμένει τα αποτελέσματα για ορισμένες από αυτές. Επίσης, από τις αρχές του Νοεμβρίου θα ενισχύσει την παρουσία της στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη με ένα ακόμη πλοίο, ώστε να έχει πλήρη κάλυψη της γραμμής. Με την κίνηση αυτή εκτιμά ότι θα μειώσει ακόμη περισσότερο τον αριθμό των φορτηγών που παίρνουν το «Blue Star Patmos» και το «Νήσος Χίος», ώστε ένα από τα δύο να αναγκαστεί να αποχωρήσει από το δρομολόγιο.
Ζητάει την παραίτηση Σακέλη ο Αβραντίνης
Με δήλωσή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Ιωάννης Αβραντίνης, έθεσε θέμα παραίτησης του προέδρου τού ΣΕΕΝ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας), Μιχάλη Σακέλη. Ο κ. Σακέλης εκλέχθηκε μόλις από πριν λίγες εβδομάδες πρόεδρος του ΣΕΕΝ και ταυτόχρονα είναι διευθύνων σύμβουλος της Blue Star Ferries. Κατά τον κ. Αβραντίνη, «δεν μπορεί να ηγείται ως πρόεδρος των Ακτοπλόων ο διευθύνων σύμβουλος της Blue Star και ταυτόχρονα συνήγοροι της εταιρείας να παρουσιάζονται στο δικαστήριο στη Μυτιλήνη και να ζητούν απόρριψη του αιτήματος για εξυγίανση της ΝΕΛ, μιας μεγάλης εταιρείας που είναι και μέλος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ)».
Στην πρόσφατες εκλογές τού ΣΕΕΝ, ο κ. Σακέλης είχε λάβει οκτώ ψήφους, ο κ. Αβραντίνης είχε λάβει πέντε ψήφους, ενώ βρέθηκε και ένα λευκό. Δεδομένου του μεγάλου φόρτου εργασίας, ο κ. Αβραντίνης δεν επιδιώκει να πάρει τη θέση του προέδρου τού ΣΕΕΝ, ωστόσο θεωρεί ότι τίθεται θέμα δεοντολογίας για τον κ. Σακέλη.